Gå til innhold

Warthog P3D2.1


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Sakte men sikkert begynner de forskjellige utviklerne å oppgradere modellene sine til P3D2.1-versjoner,  og sist ut er Iris med sin nydelige A-10 Warthog. Den var bra i FSX,  men føles enda bedre i P3.  Dette skyldes antakelig mye bedre flyt og fps i P3,  dermed føles flight mdl. mye mer presis.  Det beste av alt,  det var bare å logge seg på der man handlet A-10 til FSX for flere år siden,  og vips så hadde man gratis fiks ferdig oppgradert flymodell  ;) .  Rakk ikke å teste modellen med våpenlast nå på morgenkvisten,  så det ble bare en kjapp nytelse med halve fueltanker og clean flymaskin,  men kan allerede nå bekrefte at helga er fullbooket  ;D

 

wt1.jpg

 

wt2.jpg

 

wt3.jpg

 

wt4.jpg

 

wt5.jpg

 

wt6.jpg

 

wt7.jpg

 

wt8.jpg

 

wt9.jpg

 

Dette er jo en flytype som simpelthen ber om å få juling,  og med halvfulle fueltanker og ingen våpen under vingene,  så er det en fantastisk acromaskin.

Med sin presise flight mdl.  er det en sann nytelse å kaste flyet omkring i landskapet,  og likevel kjenne på følelsen å ha full kontroll på utysket.

God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Wow, denne er sykt stilig! A10en er en meget rå våpenplattform som definitivt ingen ønsker å møte en mørk kveld. Vi har en Geir Flesche i modellflymiljøet i Norge med en svær modell av denne, hvis ikke 2 av dem.  ;)

Iris har også frigitt en god del modeller på simviation ser jeg. Men det er jo "gamle" fsx modeller da, noe som ikke er aktuelt her i går'n.  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Steike,  det var litt av en modell det der Kjetil  :D

 

Og ja Andrew,  æ tar i mot med åpen kjæft  ;D  Må alltid innom Bardufoss,  enten æ e på vei nordover eller sørover.  Tror jeg har inne siste versjon av AoN for P3D2.1  ( 3.64b ),  er det kommet enda en oppdatering ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men AoN 3.64c kan lastes ned; der har jeg fikset feil i texture mapping ENHF, og at det var så lyst inni WIF hangaren man skulle tro de drev med fusjonsreaktortesting der inne. Bardufoss (byggetrinn 1) utkommer når jeg har fått til noenlunde approachbelysning rwy10. Har et nytt program til det formålet, men det er så ulogisk at jeg trenger litt mer tid. :-X

 

Men ikke se bort fra det kommer plutselig. Om ikke approachlys er perfekt i første forsøket, blir det uansett noe heelt annet en default, som er steingæærnt anyway ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ser enda bedre ut fra A-10 cocpit. Herlig maskin, og det ble en silkemyk landing, etter å ha tatt en obligatorisk "buzz" av tower. Jeg skal bare rydde litt i afcaden (blir default approach lys dessverre, men det ordner seg siden, har i alle fall lært prosessen, men må vente på LM), så skal dere få NA-ENDU å fly i. ;)

 

PS: Saitek X-65F stikka havnet igjen på loftet. Har mye bedre kontroll med min "gamle" X-52 Pro. Aldri mer F-16 type stikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg fingra i denne villgrisen jeg også.

Problemet var at jeg satt på lisens og hele greia men der sto det ikke hvor jeg hadde kjøpt første version og jeg husket ikke selv.

La en ticket hos Iris hvor jeg klippa og lima inn lisensen i håp om at de skulle se evt hvor den var kjøpt men de var like blanke som meg.

Da var det bare å søke så øya ble såre, dæven hvor mye rart jeg har kjøpt til simmen rundt omkring gitt.

Til slutt fant jeg den hos Flightsimstore og der lå linken klar til nyeste version.. Hiiihaaa.

 

fRtlGi2.jpg

 

Slenger inn ett shot fra første landinga her.

Som du sier Ernst så oppfører den seg meget bra, lyden deriomot var heller stusselig synes jeg.

Men heller ikke det var noe problem, på download discen lå den ei lydpakke fra TSS til Iris sin A-10 og etter denne var instalert ble det jubel på gutterommet..  ;D

Var litt skeptisk på denne lydpakka iogmed at den er til gamle versionen men den fungerer helt hundre.

 

God helg videre..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gratulerer  ;D  ......  det er fort gjort å miste verdifulle mailer og linker når man bygger nye PCer.  I de siste 4-5 årene har jeg konsekvent sendt kopi av alle flykjøpene til en mailboks som ligger på ekstern server.  Dermed er det lett å hente oppgraderinger  ;) .  Forresten,  glemte å si det,  jeg bruker også ekstra lydpakke fra TSS,  derfor superfornøyd med lydkvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hehe. Trodde først det var en halehjulsversjon av A-10en jeg Øyvind. LoL!  ;D

På google nexus på den min så jeg bare bakenden med nesa opp, og tenkte ikke første sekund på at du holdt på å lande. At det går an!  ;D

Fin modell er det iallefall!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...