Gå til innhold

Carrier ops P3Dv2


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

AICarrier2 på plass i P3Dv2,  Goshawk og F-14 for å praktisere carrier ops og en sim som leverer silkemyke flyegenskaper.  Omsider er innflyvning og landingsprosedyrer på hangarskip der det skal være,  så nå var det på tide å dra til sjøs igjen.  Kjempeartig,  MEN (!) jeg har nok et stykke igjen før alt er på plass.  Er tidlig i rekken av testing og feiling,  så jeg har ikke funnet ut hvordan aktivisere catapultstart .  Resten er som i FSX,  men catapulten fungerer ikke.....?  Det kan hende det bare gjelder F-14,  har ikke rukket å prøve andre fly.

ca1.jpg

Hangarskipsgruppen er like lett å plassere som i FSX

 

ca2.jpg

Med massevis av fps og jevn flyt,  er det en fornøyelse å line opp til innflyvning.

 

ca3.jpg

Det er også blitt MYE lettere å stabilisere riktig hastighet på finalen.

 

ca4.jpg

Litt mer kaos i kjølvannet fra hangarskipet,  men det er detaljer man ikke bryr seg om rett før wire`n skal hukes.

 

ca5.jpg

På dekket,  full stans og alt tilsynelatende ok,  men ser at hjulene er "nedsynket"  og nesehjulsstyringen funker ikke.

 

ca6.jpg

Fortsatt uten nesehjulsstyring,  så det er vanskelig å takse på dekk.

 

ca6b.jpg

Etter mye knoting fikk æ plassert meg på launcher,  men ikke aktivisert catapult  ( dette er rutine i FSX ).

 

ca7.jpg

Får tatt av med fulle etterbrennere og tomt fly,  men slik skal det altså ikke være.

 

ca8.jpg

Airborne,  men ikke helt fornøyd.  Testing fortsetter,  er det noen som har bedre erfaring/idèer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hr.Furuhatt sjekket key-assignments i options? Alle funksjoner fra accel er nå ihvertfall listet I options så man kan jo mistenke at de skulle fungere. Du har jo også sim-director hvor du kan lage missions/scenarios I selve simmen, har du testet den?

 

Ellers var det flotte bilder av en flott modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Har hr.Furuhatt sjekket key-assignments i options?

 

Har ikke det nei,  var så oppglødd over å få AICarriers på plass i P3D at æ kom for seint på jobb.....  (hysj ). Nå er det også fare for at æ kommer for tidlig hjem  :o  ;D

Skal sjekke om det er gjort forandringer i key-assignments i forhold til FSX.  Ellers opplevde æ lignende hjulproblemer på vanlig flyplass også ( med F-14 ),  det er jo bare en betamodell.  Neste ut blir Goshawk, den virker mer ferdig  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Okei, vet ikke hva som årsaket nesehjulsproblemet,  men videre testing gikk uten problemer.  Key-assignment for launch bar var i konflikt med åpning av carrier-menyen,  så ny assignment ordnet også dette problemet.  Videre testflights av både Goshawk og F-14 gikk smertefritt  :) .

 

ny1.jpg

 

ny2.jpg

 

n3.jpg

 

ny4.jpg

 

ny5.jpg

 

ny6.jpg

 

ny8.jpg

 

Huheihvordetgår  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Prøvde du denne siden :  http://flyawaysimulation.com/downloads/files/2618/fsx-aircraft-carrier-uss-nimitz/  ?? Det skal være en grei plass å begynne,  og du finner både AICarriers2 og USS Nimitz.  Du trenger begge for å få aktive hangarskip.  Ellers er denne siden : http://www.lockonfiles.com/files/file/2699-prepar3d-ai-carriers-fix/  et godt alternativ.  Her finner du bl.a. en "fix" for å tilpasse AICarriers til P3Dv2 og mye annet snadder  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Veldig bra Furuhatt!

Det er sånne som dæ som lager momentum i FS miljøet, og alle som etterhvert har tatt til sæ at MS ikke kommer til å videreføre MSflightsimulator eller Flight så er dine bidrag gull verdt!

Får faktisk lyst till å pirke i Prepar3d sjøl, men må slite mæ laus fra å skyte i stykker WW2 tanks i WOT (som har blitt veldig bra etterhvert faktisk). Interessant å se hvor dette går, spesielt når Hr. Thomsen og andre kommer i gang med sine bidrag.  Screensan du legger ut her er veldig inspirerende og oppløftende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg hadde vel snekkret i hop noen ruter med AIBTC slik at noen hangarskip og annet dill dall surer rundt i Vestfjorden i singleplay. Disse raser rundt Vestfjorden på permanent basis da he he. Men fra A til B, så husker jeg ikke hvor jeg har de filene lengere. Sjekket på mediafire men jegt ror de har slettet konto'n min der, så neste plass det teoretisk sett kunne ligge, er i mappen min på TS filebrowseren, så sjekk der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Da gjenstår det bare at du lager en MP mission slik at vi kan surre  i lag på internettet :P

 

Ja e du æff....,  men æ sitter fortsatt med ei internettlinje som knapt nok lar meg surfe på forumet  :( . Har nok ikke nubbesjangs til å delta i MP med denne nettforbindelsen,  og jeg kan ikke se at det er noen løsninger på dette framover heller.  Det var prisen æ måtte betale for å flytte på landet  :-[ .  Skal jeg se positivt på det,  så må det være at jeg har fått mye bedre tid til å fly  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Robert: Ok , takk for oppdateringen  :)

Ang. disse trafikkfilene, de er ikke direkte avhengig av hverandre, det eneste som skjer hvis du f.eks mangler en båtmodell er at den rett og slett ikke vises. Men det er jo selvsagt mest morro når alt er på plass.

@Ernie: He he he, nå er det vel ikke lenge før vi må sende addons på diskett til deg via posten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ernie.

Prøver fortvila å få noen hangarskip i P3`en her men sliter litt.

Har gjort X antall forsøk idag men jeg har tydeligvis gått glipp av noe selv om jeg har lest og studert.

AiCarriers får jeg inn og menyen funker den men hver gang jeg velger ett hangarskip får jeg denne beskjeden:

Error inserting object veh_carrier01_hd_cvn68 Creating object failed, velges en annen båtmodell så er det samme beskjed bortsett fra at nummeret byttes.

AiCarriers og Uss Nimitz er slettet og lastet ned på nytt for ny install med samme beskjeden konstant.

Ka farsken har æ gått glipp av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Merkelig.  Jeg fulgte "readme" til USS Nimitz,  la hangarskipene i mappen for boats,  effekter til effects og sounds til sounds.  Så kjørte æ i gang AICarriers2 fra menyen i P3 på samme måte som i FSX.  Tok av med ønsket fly fra nærmeste flyplass,  "plasserte" hangarskipsgruppen 10nm forut,  og der dukket de opp.  Alt fungerer som i FSX,  bortsett fra bølger og kjølvann etter skipene.  Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg endelig begge hangarship i drift.

 

Årsaken?

Jeg kan vel bare sitere Jack J i en annen post:

Hvorfor er det kun JEG som er en ddddust her på forumet?  :-\ :'(

 

Nei Jack vi er ihvertfall 2 stk.  :-[

CFG fila gikk meg hus forbi og jeg så meg blind slik at jeg var 100% sikker på at dette var ok. Pinlig.

 

Slik kan det gå innimellom desverre.

Kanskje jeg kan søke om Svensk statsborgerskap Jack?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...