Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2014 AICarrier2 på plass i P3Dv2, Goshawk og F-14 for å praktisere carrier ops og en sim som leverer silkemyke flyegenskaper. Omsider er innflyvning og landingsprosedyrer på hangarskip der det skal være, så nå var det på tide å dra til sjøs igjen. Kjempeartig, MEN (!) jeg har nok et stykke igjen før alt er på plass. Er tidlig i rekken av testing og feiling, så jeg har ikke funnet ut hvordan aktivisere catapultstart . Resten er som i FSX, men catapulten fungerer ikke.....? Det kan hende det bare gjelder F-14, har ikke rukket å prøve andre fly. Hangarskipsgruppen er like lett å plassere som i FSX Med massevis av fps og jevn flyt, er det en fornøyelse å line opp til innflyvning. Det er også blitt MYE lettere å stabilisere riktig hastighet på finalen. Litt mer kaos i kjølvannet fra hangarskipet, men det er detaljer man ikke bryr seg om rett før wire`n skal hukes. På dekket, full stans og alt tilsynelatende ok, men ser at hjulene er "nedsynket" og nesehjulsstyringen funker ikke. Fortsatt uten nesehjulsstyring, så det er vanskelig å takse på dekk. Etter mye knoting fikk æ plassert meg på launcher, men ikke aktivisert catapult ( dette er rutine i FSX ). Får tatt av med fulle etterbrennere og tomt fly, men slik skal det altså ikke være. Airborne, men ikke helt fornøyd. Testing fortsetter, er det noen som har bedre erfaring/idèer ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ser ikke ut til å være helt kompatibelt nei, ser ut som du ikke har noe vekt på hjulene når du er på skipet(?). Hva katapultene angår, bruker ikke de ett eller annet fra Acceleration? Mulig dette ikke er inkludert i P3D. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Har hr.Furuhatt sjekket key-assignments i options? Alle funksjoner fra accel er nå ihvertfall listet I options så man kan jo mistenke at de skulle fungere. Du har jo også sim-director hvor du kan lage missions/scenarios I selve simmen, har du testet den? Ellers var det flotte bilder av en flott modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2014 Har hr.Furuhatt sjekket key-assignments i options? Har ikke det nei, var så oppglødd over å få AICarriers på plass i P3D at æ kom for seint på jobb..... (hysj ). Nå er det også fare for at æ kommer for tidlig hjem ;D Skal sjekke om det er gjort forandringer i key-assignments i forhold til FSX. Ellers opplevde æ lignende hjulproblemer på vanlig flyplass også ( med F-14 ), det er jo bare en betamodell. Neste ut blir Goshawk, den virker mer ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 He he he, Angående nesehjul, det skal være en knapp i kåkkpitt'n som skrur av og på NWS. Det var det ihvertfall i den gamle modellen hvis jeg husker rett (har ikke fått sjekket denne utgaven ennå). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2014 Okei, vet ikke hva som årsaket nesehjulsproblemet, men videre testing gikk uten problemer. Key-assignment for launch bar var i konflikt med åpning av carrier-menyen, så ny assignment ordnet også dette problemet. Videre testflights av både Goshawk og F-14 gikk smertefritt . Huheihvordetgår ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 6. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2014 Wow. Så alt funker som det skal med AI carrier 2?! Det var morro da, bare mer å mer som ser ut som bare kan bare flyttes fra fsx til p3dv2 uten problemer. Snedig! 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Google is not given me very good answers as to where I should download this (and consequently to install it since I do not know what to download). Do you have any useful pointers? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2014 Prøvde du denne siden : http://flyawaysimulation.com/downloads/files/2618/fsx-aircraft-carrier-uss-nimitz/ ?? Det skal være en grei plass å begynne, og du finner både AICarriers2 og USS Nimitz. Du trenger begge for å få aktive hangarskip. Ellers er denne siden : http://www.lockonfiles.com/files/file/2699-prepar3d-ai-carriers-fix/ et godt alternativ. Her finner du bl.a. en "fix" for å tilpasse AICarriers til P3Dv2 og mye annet snadder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Flott, mange takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 6. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2014 Veldig bra Furuhatt! Det er sånne som dæ som lager momentum i FS miljøet, og alle som etterhvert har tatt til sæ at MS ikke kommer til å videreføre MSflightsimulator eller Flight så er dine bidrag gull verdt! Får faktisk lyst till å pirke i Prepar3d sjøl, men må slite mæ laus fra å skyte i stykker WW2 tanks i WOT (som har blitt veldig bra etterhvert faktisk). Interessant å se hvor dette går, spesielt når Hr. Thomsen og andre kommer i gang med sine bidrag. Screensan du legger ut her er veldig inspirerende og oppløftende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2014 Takk for den ernst-rolf, det var da veldig fint sagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Se der ja, da ble det liv på bøljane blå tilslutt Da gjenstår det bare at du lager en MP mission slik at vi kan surre i lag på internettet Apropo carrier OP's, Dino har sluppet en oppdatert Goshawk i dag...just sayin' http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php?do=copyright&fid=177841 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 7. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2014 Se der ja, da ble det liv på bøljane blå tilslutt Hadde ikke du tidligere laget noen hangarskip som surret rundt i Vestfjorden ? Er dette å finne noen plass ? Skulle hatt en annen løsning enn bare å legge disse 10 NM forann der du flyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jo, jeg hadde vel snekkret i hop noen ruter med AIBTC slik at noen hangarskip og annet dill dall surer rundt i Vestfjorden i singleplay. Disse raser rundt Vestfjorden på permanent basis da he he. Men fra A til B, så husker jeg ikke hvor jeg har de filene lengere. Sjekket på mediafire men jegt ror de har slettet konto'n min der, så neste plass det teoretisk sett kunne ligge, er i mappen min på TS filebrowseren, så sjekk der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2014 Riktig Pasi mener det meste ligger i TS mappa ... og noe må vel visst jeg ikke husker helt feil : lastes ned men det står i readmefila.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2014 Da gjenstår det bare at du lager en MP mission slik at vi kan surre i lag på internettet Ja e du æff...., men æ sitter fortsatt med ei internettlinje som knapt nok lar meg surfe på forumet . Har nok ikke nubbesjangs til å delta i MP med denne nettforbindelsen, og jeg kan ikke se at det er noen løsninger på dette framover heller. Det var prisen æ måtte betale for å flytte på landet :-[ . Skal jeg se positivt på det, så må det være at jeg har fått mye bedre tid til å fly ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 @Robert: Ok , takk for oppdateringen Ang. disse trafikkfilene, de er ikke direkte avhengig av hverandre, det eneste som skjer hvis du f.eks mangler en båtmodell er at den rett og slett ikke vises. Men det er jo selvsagt mest morro når alt er på plass. @Ernie: He he he, nå er det vel ikke lenge før vi må sende addons på diskett til deg via posten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2014 Pasi, ikke spark en stakkar som ligger nede : Addons på boks er jo en brukbar løsning, men foreløpig klarer jeg å laste ned det meste på jobben. Litt tungvint, men der har vi hastighet nok til å hente alt æ trenger....... unntatt MP :-\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 8. januar 2014 PS lastet inn bodøcarrier2.6 fra Pasi og testet den ....funket helt flott den ++++pluss den fixen som Ernst la ut lenger oppe her .....ligger på ts hos pasi under scenery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hei Ernie. Prøver fortvila å få noen hangarskip i P3`en her men sliter litt. Har gjort X antall forsøk idag men jeg har tydeligvis gått glipp av noe selv om jeg har lest og studert. AiCarriers får jeg inn og menyen funker den men hver gang jeg velger ett hangarskip får jeg denne beskjeden: Error inserting object veh_carrier01_hd_cvn68 Creating object failed, velges en annen båtmodell så er det samme beskjed bortsett fra at nummeret byttes. AiCarriers og Uss Nimitz er slettet og lastet ned på nytt for ny install med samme beskjeden konstant. Ka farsken har æ gått glipp av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg regner med at du har lagt til filene i rett mappe i P3D, evt lagt dem til i config filen? Selv brukte jeg EMT og alt gikk uten problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hmm snålt. Skal se på det igjen men det burde jo ikke være noe problemer med dette så jeg får gruble litt her. Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. januar 2014 Merkelig. Jeg fulgte "readme" til USS Nimitz, la hangarskipene i mappen for boats, effekter til effects og sounds til sounds. Så kjørte æ i gang AICarriers2 fra menyen i P3 på samme måte som i FSX. Tok av med ønsket fly fra nærmeste flyplass, "plasserte" hangarskipsgruppen 10nm forut, og der dukket de opp. Alt fungerer som i FSX, bortsett fra bølger og kjølvann etter skipene. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Der fikk jeg endelig begge hangarship i drift. Årsaken? Jeg kan vel bare sitere Jack J i en annen post: Hvorfor er det kun JEG som er en ddddust her på forumet? :-\ :'( Nei Jack vi er ihvertfall 2 stk. :-[ CFG fila gikk meg hus forbi og jeg så meg blind slik at jeg var 100% sikker på at dette var ok. Pinlig. Slik kan det gå innimellom desverre. Kanskje jeg kan søke om Svensk statsborgerskap Jack? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2014 ;D ;D ;D ;D ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 21. januar 2014 Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2014 Hehe... Jeg er til tider selvutnevnt dust jeg også da! LoL! ;D ;D ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Et lite "sidestep": http://www.flightsim.com/vbfs/showthread.php?276573-How-to-do-a-carrier-launch-from-USS-Nimitz "Pay attention to Ernst. K. and Pasi". 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.