Gå til innhold

Endelig tilbake.


Anbefalte innlegg

Etter at jeg kjøpte og instalerte DSC så har jeg hatt fullstendig baluba med stikke/throttle og ikke minst rudder pedals/brakes.

Verdiene på inputs har gått i vilden sky og brakes har stort sett enten ikke fungert eller fungert alt for godt slik at bremsene har ligget på.

Rudder trim og Aileron trim har også hoppet fra fullt utslag ene veien til den andre uten mulighet for å få roet det.

Dette har innimellom gjort at maskina vrenger og vrir slik at man har null kontroll.

Opp ned og nesten med halen først er ikke den mest populære måten å fly på..

Som di fleste skjønner så tar dette vekk det meste av flygleden så jeg har bare tatt noen småturer og irritert meg grenseløst over dette.

Jeg har avinstalert alt av Saitek og CH produkter for å legge dem inn igjen flere ganger uten at det hjalp.

Har prøvd å sette opp akser både i simmen og ikke minst i FSUIPC men det har vært akkurat samme skiten på begge to.

Til slutt gikk jeg inn og slettet samtlige drivere manuelt i Device Manager for deretter å instalere på nytt, og der satt den gitt.

Nå har alt fungert prikkfritt i flere dager her så da tør jeg å legge ut en liten bilde serie for å feire litt.

 

Fant en spennende paint til Aerosoft sin F-16 her: http://forum.aerosoft.com/index.php?/files/category/1-f-16-falcon-repaints/

Og tok turen til Hamar for å lage litt leven.  ;D

 

sK0Fvn9.jpg

 

Det Belgiske Airforce kan virkelig dette med å lage spennende liveries til sine Display maskiner.

Minner om den velkjente Orange Lion.

 

ZSex4b4.jpg

 

Rullebanen på Hamar er mere enn lang nok for å få en Clean F-16 i lufta. Det bør også gå an å lande her nå som pedaler igjen fungerer?

 

LXneIUw.jpg

 

0AKgKJp.jpg

 

Jeg likte denne painten. Minner ikke om noe jeg har sett før på ei slik maskin.

 

PlKttbR.jpg

 

SRhwqc7.jpg

 

Short final ENHA.

Ble ikke flere bilder da jeg hadde det litt travelt på slutten. ;D

Men maskina ble satt kontant ned og full brems uten noe form for hikke heldigvis og da presterte jeg og ha igjen ca 1/4 av runway når jeg stoppa.

Dette forteller meg at stikke og pedalsett fungerer igjen så her skal det flys.  8)

 

Når det gjelder denne modellen instalert i Prepar2D V2 så kan jeg bare anbefalle det.

Ikke en eneste ting som ikke fungerer som det skal, bare nydelig.

Eneste jeg gjorde var å peke installeren til P3 mappa og voila.

 

Håper bildene falt i smak.

Happy flying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Aaaah,  godt nyttår og godt å se deg igjen  :) begynte å lure på om hvordan det gikk med deg og den virtuelle verden  ;D .  Sprek Paint du demonstrerer og interessant å høre at den smalt så enkelt inn i P3Dv2 !  Jeg er av den mer nervøse typen,  og siden P3Dv2 fungerer så bra som den gjør,  så er jeg på tå hev angående nyinstallasjoner.....  :o  Forresten,  jeg hadde lignende erfaringer med mitt stikke, throttle og pedalsett i begynnelsen på overgangen til P3Dv2.  Avinstallerte og nyinstallerte drivere,  ryddet og hærja med PCen,  og måtte ta pause mens æ ventet på nytt grafikk-kort.  I mellomtiden leste jeg litt ekstra i diverse fora,  og ble anbefalt SPAD ( husker Fred anbefalte dette også ).  Tok sjansen,  installerte SPAD,  oppdaterte FSUIPC  og siden har oppsettet fungert som i varm olje.  Absolutt en nyttig erfaring.

 

Tut å kjør,  fantastisk artig med P3Dv2,  nydelige bilder og råtøff Paint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for det Ernst. Godt Nytt År tilbake.

 

Nå som kontrollene fungere igjen så er det faktisk mulig å fly litt kopter også.

Prøvde å instalere Cera sin Bell 412, også den gikk rett inn uten spor av træl så her er det håp.

I denne perioden jeg ikke har fått flydd så har jeg lekt meg litt med Airport Design Editor, sikkert litt påvirka av alle di glimrende norske utviklerne.

Selv om jeg er meget fornøyd med all freeware som er gitt ut så hadde jeg noen små ankepunkter som jeg ønsket å prøve å fikse på egen hånd.

Håper jeg blir tilgitt for å plundre med dette gutta?

Det dreier seg stort sett om plassering og høyden på Tower viewe.

Så etter en del prøving og feiling så fant jeg ut hva og hvordan jeg måtte gjøre ting for å forandre på dette.

Jeg har nå forandret Tower på di småflyplassene som jeg benytter mest og jeg synes det ble ett løft.

Tårnet på feks ENLH lå himmla høyt og etter denne senkinga så ser det real ut i forhold til hvordan det er å stå ved helipaden og kikke på ett kopter som kommer inn for landing.

 

VoV5VPn.jpg

 

Her kommer luftambulansen inn for landing og man ser Lillehammer VDG og varsellysene på tårnet greit.

På jobben kom jeg over flightpathen som gutta bruker på innflyging og her følger jeg den.

Før jeg forandret denne så lå tower 80 meter høyere og kikka rett ned på paden så jeg synes dette ble bedre.

 

På ENRI Ringebu/Frya så synes jeg også det var litt pussig, tårnet var dratt langt tilbake fra rw og høyt.

Senket det og la det like ved der man normalt står og kikker når man er der oppe.

Da ble det seendes slik ut:

 

WGbnUWM.jpg

 

Nå ser man stripa i tillegg og kan følge med litt mere real.

Ikke lett å se men takket være Pasi sin strøkne camo paint så gjemmer det seg en Bell 412 der.

Når den kommer nærmere ser den slik ut:

 

hXkNXuU.jpg

 

Bell`en var en fryd å fly i P3D og ingen issues her heller.

 

Håper ingen av utviklerne river håret av meg pga disse forandringene.

I tillegg til di jeg har presentert har jeg også plundret litt med Mesnali / Dokka / Hamar / Bjorli med flere.

Nå er dette kun til eget bruk så jeg håper det er i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjetil.

Nei dette er ikke en freeware modell.

Den kommer ifra CeraSim og kan finnes her:

http://cerasimaircraft.com/bell_412_fsx.html

 

Veldig fin modell og den kom seg betraktelig med Pasi sin Norske paint.

Vil man ha ei utfordring så laster man ned en liten programvare og en profil fra Hoovercontrol: http://www.hovercontrol.com/

Da forandres det meste av flight tuning og maskina blir til å begynne med totalt håpløs å ratte.

Ifølge Pasi ( Som er gammal real Heli Pilot ) så er det veldig realistiske ting som skjer.

 

Regner med at Pasi kan fylle på med info her hvis han leser dette?

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...