Øyvind Schou Johnslien Skrevet 3. november 2013 Skrevet 3. november 2013 Robert Øystein og undertegnede var ute og lufta oss i Bodø såklart.. 2 stk Starfighters og 1 F-35 ble valgt for litt formasjonsflyging. På takeoff ser jeg at Afterburner lyser igjennom "Gjeller" bak. Første gangen jeg har lagt merke til dette. Kult? Øystein limer seg på. Robert på tur inn. Vi kjører ett par løse 8 tall rundt Bodø før tandemlanding. Håper bildene falt i smak.. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. november 2013 Premium Medlem Skrevet 3. november 2013 Bildene falt i smak, og æ falt i staver :cry: :grin: Har heller ikke sett disse kloremerkene utenpå motoren før, har du siste versjon F-104G ? Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 3. november 2013 Premium Medlem Skrevet 3. november 2013 Kult er bare forbokstaven! Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. november 2013 Premium Medlem Skrevet 3. november 2013 Får svare for han da han er litt fraværende nå ... ja det er siste versjonen Ernst Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 3. november 2013 Forfatter Skrevet 3. november 2013 Hmm jøss. Når du ikke har sett dette Ernst så begynner jeg å lure på om det er noe feil med min modell? Som Robert påpekte så er det nyeste version. Kunne vært gøy å høre om noen av dere andre også ser dette på deres modeller Sitter ikke på simmen nå desverre. Siter
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 3. november 2013 Premium Medlem Skrevet 3. november 2013 Jeg tok en kjapp tur med samme painten du har brukt, og kan vel konstatere at det er tendenser til "gjeller" her også... men lurer vel på om det egentlig skal være sånn? Kan det være en litt dårlig sammenskrudd modell? Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. november 2013 Premium Medlem Skrevet 4. november 2013 Åiåiåi, dette har æ ikke lagt merke til før, så her måtte det testes : Signerte ut en aluminiumsutgave anno 60-åra, og ba om takeoffklarering i skumringen. Uten hensyn til Bodøs innbyggere ga æ full etterbrenner hele veien, og så langt kunne æ ikke se noen lekkasjer. 10tusen fot, etterbrenneren skyver meg videre oppover, men motordekslet viser ingen tegn på løse nagler eller farlige sprekker. Passerer 30tusen fot, etterbrenneren drønner med full styrke og flyet skjelver i den bratte stigningen. Aluminiumen et potte tett, ikke en lysstrimle slipper ut. Flater ut og har allerede Lofotveggen under meg, og da!!! ...det skinner i skjøtene på motordekselet. Ingen varsellamper er tent i cockpit, men det er tydelig noen sprekker som ikke skal være der. Returnerer omgående til Bodø AB, og leverer flyet i vedlikeholdshangaren. Der er crewchief og mekanikere i ferd med å sjekke problemet. Håper å finne ut hva som skjer, vi kan jo ikke fortsette å fly høy beredskap med en våpenplattform som holder på å revne under litt oppvarming . Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 Så selv denne effekten her om dagen, men har ikke fått tid til å sjekke nærmere. Men jeg lagde en post på forumet til ssw, og brukte deres bilder som dokumentasjon (håper det er greit?), så får vi bare vente og se hva stinkdyrene svarer. Flotte bilder forøvrig, fra alle mann. Siter
Morten Ruud Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 Jeg syntes gjellene var en morsom og stilig design-detalj. Synd det ikke skal være slik Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. november 2013 Premium Medlem Skrevet 4. november 2013 Bra Pasi, vi overlater all kontakt med mafia`n til deg :grin: . Har ikke lagt merke til denne glippen ( disse gløypene )før, så det plager meg ikke nevneverdig. Dessuten flyr æ "oksen" mest fra VC, men det er flott om denne nesten perfekte modellen kan bli helt perfekt :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.