Aslak Iversen Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 [video:youtube] Det er bare et par uker siden jeg hadde en styrmann som ufrivillig sovnet under nedstigning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Tror det kommer til å bli en ganske heftig debatt om det nye forslaget... Kan nesten ikke fatte at de kan være serriøse, og at ansvaret for så mange mennesker skal ligge på trøtte piloter som har jobbet 13-14 timers dager med turn-arounds på 25 minutter! er ulykker som får politikere og gutta med dress som sitter bak skrivebordet til å våkne og det er litt synd at det er det som skal til!! Får håpe de tar til fornuften, for jeg ser ikke frem til en hverdag som er så lang og hvor evt feil jeg gjør fordi jeg er trøtt skal sette andres liv i fare!!!! Christopher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei Alle som er trøtte, og håndterer noe som ruller, eller flyr, eller på andre måter beveger seg i fart er en fare for seg selv og alle andre. Det er vel derfor man slår ned på farlige piloter, eller farlige bilister som kjører til tross for stor trøtthet. Det er viktig og holde regelverket hva gjelder hvor lenge man kan jobbe, eller på andre måter håndterer ting som beveger seg. Og i en såpass viktig jobb som en pilot, som jo har mye arbeid og stort ansvar, er det viktig at pilotene også er utvilte og har oversikt... Og, det er vel ett tegn på at flyselskaper går litt langt i og strekke strikken at piloter sovner under flight.. Det er ikke første gang piloter har sovnet - i enkelte tilfeller har de jo til og med flydd over flyplassen de skulle til og havnet langt avgårde... Og man burde kanskje se litt på flyselskapene som gjør dette mulig, fremfor og bare straffe pilotene alene... En annen ting er kanskje de ultra-lange flyturene som ofte går over både 8 og 12 timer.. Der burde man kanskje i mye større grad en tilfellet er nå, legge til rette til at piloter nettopp FÅR noen timer på øret, eller at man har 2 crew så det ene kan slappe av mellom slagene... Men dette koster penger, og en så lenge er det pengene som bestemmer, ikke sikkerheten alltid.. Og spesielt i selskaper som sliter økonomisk er det lett og fuske litt i svingene, med konsekvensene det får. Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Og i USA går de andre veien enn Europa...Trodde de var bare idioter der borte jeg gitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Regner med at slike avvik som at styrmann sovner blir rapportert inn til selskap/tilsyn? Det er jo kun på den måten man får riktig tallmateriale til å kunne ta en korrekt vurdering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Mogren Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 En gång när jag filmade upptäckte jag att jag var den enda i cockpit som var vaken.. :eek: Skall det bli samma här i Europa nu? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det er sikkert noen som mener en pilot som sover er en god pilot, siden han da ikke kan gjøre noe galt og de fleste ulykker som kjent skyldes menneskelig svikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hehe :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.