Gå til innhold

Sas ansetter 130 piloter


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

Ja, det er formodentlig nettopp derfor han spør Marius. :)

 

Hvis alle disse som nå har fløyet for Norwegian en periode bare slipper yoken og løper tilbake til SAS så fort muligheten byr seg, så er det jo nærliggende å tro de har det bedre der.

 

Hvis jeg skal gjette så har nok alle fagforeningene over mange år gjort sitt, det er tilsynelatende lavere krav til lønnsomhet i SAS, og de har alle jobbet der lenge, så jeg vil tro SAS er et bra sted å være pilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tru det som freistar er å få byrja rett på igjen som kaptein i SAS, kanskje med same løn som tidlegare, istadenfor å fly som copilot i Norwegian i fleire år, med lågare løn inntil dei har floge nokre år, og bygd opp ansinnitet, eller kva det heiter.

Men det er vel berre dersom det var ein del av avtalen som vart gjort då dei vart sparka, ikkje veit eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi gjetter vel bare her alle sammen Marius. Var også dette med ansiennitet jeg tenkte på når jeg sa de alle har jobbet der lenge. For såvidt jeg har fått med meg er det lenge siden SAS tok inn nye piloter.

 

Men såklart, det blir bare spekulasjoner uten å kjenne mer nøyaktig til hva slags avtaler de har og hadde, og det kan være mange forskjellige faktorer.

 

Derfor er jeg fortsatt mest nysgjerrig på hva Norwegian har for planer når 130 piloter forsvinner. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik: Jobbmarkedet for piloter er utrolig ustabilt. Det er vanligvis umulig å spå lengre fram i tid enn 6-7 måneder, i følge de som har peiling.

 

Det er overhodet ikke sikkert at jeg vil gå rett ut i jobb når jeg er ferdig med utdannelsen min om tre år. Grunnen til at jeg likevel velger å ta en pilotutdannelse, er at dette er noe jeg har veldig lyst til å gjøre. Kanskje går jeg arbeidsledig i seks måneder, eller kanskje i to år, men jeg er likevel bombesikker på at jeg vil få meg jobb en eller annen gang. Og den ventetiden er det verdt, spør du meg! :)

 

Christian: Ja, Norwegian har jo raslet litt i ansettelsessablene i det siste, de óg. Vi får bare vente og se hva som skjer. Men logikken tilsier jo at når piloter forsvinner og Norwegian kjøper flere fly, så må det jo også komme til nye piloter etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vet ikke hvem som kommer med feil opplysninger

her - om det er forummedlemmer her på FS.no eller

SAS selv; men SAS tar også i mot søknader fra "nye"

søkere (og ikke kun tidl. SK-ansatte). Dette ser man

tydelig på SAS sine egne sider, egen link for tidl.

SAS-ansatte piloter - og en annen link for "nye" søkere:

 

http://www.sas.no/no/Om-SAS-Norge/Jobb-i-SAS/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...