Gå til innhold

Stuntfly krasjet i Kansas


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

En dyster helg for flystevner.

Dødsfall nr 3 på flyshow denne helgen ble "våghalsen" Todd Green.

 

Han gjennomførte i går sitt siste stunt. Under et flystevne i Michigan, USA, forsøkte Todd å klatre fra et Stearman-fly over i et Harrison-helikopter, da han mistet grepet og styrtet i døden.

 

 

Bilder fra Dagbladet;

978x.jpg

 

Står litt om saken her Dagbladet.no/2011/08/22/nyheter/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jævlig rett og slett. Men er dette ikke bare fortsettelsen på ytterligere også én av flere dødstragedier under eller relatert til ulike stygge ulykker som har skjedd i vestlige delen av den vestlige del av verden under trening/show og oppvisninger som har skjedd de siste par årene (Norge inkludert).

 

Er det ikke kanskje på tide at det strammes noe inn på hva som egentlig tillates av øvelser med en statitistisk slik høy risiko for å avgå ved døden foran tusenvis av tilskuere som også selvfølgelig også inneholder mange barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet før, jeg har slutta å gå på alle former for "fly show eller stevner". Det er rett og slett ikke gøy lenger. Ser ut til at gleden over å se pressisjon og flott utførte manøvre har blitt totalt overskygget av hvem som er mest vågal og dumdristig. Før gikk jeg for å se og nyte det vakkre i perfekte og harmoniske, og flyenes prestanda. Nå er det galskap som trekker folk. Men ikke meg lenger. Slutta med det etter Paris Air Show i 1990. Samme er det med modellfly faktisk. Har overhodet ikke noe med "modeller" å gjøre. Er bare en motorisert dings som gjør masse uforstålige dumme manøvre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet før, jeg har slutta å gå på alle former for "fly show eller stevner". Det er rett og slett ikke gøy lenger. Ser ut til at gleden over å se pressisjon og flott utførte manøvre har blitt totalt overskygget av hvem som er mest vågal og dumdristig. Før gikk jeg for å se og nyte det vakkre i perfekte og harmoniske, og flyenes prestanda. Nå er det galskap som trekker folk. Men ikke meg lenger. Slutta med det etter Paris Air Show i 1990. Samme er det med modellfly faktisk. Har overhodet ikke noe med "modeller" å gjøre. Er bare en motorisert dings som gjør masse uforstålige dumme manøvre.
Nå er det nå en gang slik at reglene i dag er mye strengere enn det de var i 1990. Å eliminere ulykker totalt er jo naturlig nok ikke mulig, men generelt vil jeg si at det legges mye mer vekt på sikkerhet på airshows i dag enn tidligere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, såklart man ikke gjør det, på samme måte som at man ikke går på fotballkamp for å se folk brekke nakken, men ulykker vil alltid skje. Jeg kan forstå at man mister lysten til å gå på airshows hvis man er vitne til en alvorlig ulykke, men at det er mer dumdristig flyging i dag enn det var tidligere er jeg rett og slett ikke enig i. Finn gjerne et par klipp på youtube av det du mener er dumdristig flyging gjennomført på et airshow i europa i løpet av de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...