Sivert Indergaard Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 VG Nett Lørdagens stuntshow under flymessen i Kansas City endte i tragedie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Waylon Nelson Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Såden den der. Den var rett og slett stygg å se på. Grøss sier jeg bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 En dyster helg for flystevner. Dødsfall nr 3 på flyshow denne helgen ble "våghalsen" Todd Green. Han gjennomførte i går sitt siste stunt. Under et flystevne i Michigan, USA, forsøkte Todd å klatre fra et Stearman-fly over i et Harrison-helikopter, da han mistet grepet og styrtet i døden. Bilder fra Dagbladet; Står litt om saken her Dagbladet.no/2011/08/22/nyheter/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Waylon Nelson Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det der må jo være et mareritt, ikke minst for de såm står å ser på.....Stakkars mann sier jeg bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Opplegget til Green er noe av det dummeste jeg har sett på lenge. Jeg kan ikke forstå at de i det heletatt fikk lov til å gjennomføre et sånt stunt, det var jo null feilmargin. Jeg er glad for at vi ikke får se sånne stunts på denne siden av dammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Synd å si det slik, men dette hadde han bare godt av.. Ikke synd på han i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 What he said! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 For jævlig rett og slett. Men er dette ikke bare fortsettelsen på ytterligere også én av flere dødstragedier under eller relatert til ulike stygge ulykker som har skjedd i vestlige delen av den vestlige del av verden under trening/show og oppvisninger som har skjedd de siste par årene (Norge inkludert). Er det ikke kanskje på tide at det strammes noe inn på hva som egentlig tillates av øvelser med en statitistisk slik høy risiko for å avgå ved døden foran tusenvis av tilskuere som også selvfølgelig også inneholder mange barn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Som jeg har skrevet før, jeg har slutta å gå på alle former for "fly show eller stevner". Det er rett og slett ikke gøy lenger. Ser ut til at gleden over å se pressisjon og flott utførte manøvre har blitt totalt overskygget av hvem som er mest vågal og dumdristig. Før gikk jeg for å se og nyte det vakkre i perfekte og harmoniske, og flyenes prestanda. Nå er det galskap som trekker folk. Men ikke meg lenger. Slutta med det etter Paris Air Show i 1990. Samme er det med modellfly faktisk. Har overhodet ikke noe med "modeller" å gjøre. Er bare en motorisert dings som gjør masse uforstålige dumme manøvre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Må dere for i faen tenke på familien hans, og vennene hans. Uansett hva eller hvor dumt det en person gjør er, så fortjener han/hun ikke å dø. Selv om stuntet i og for seg er utrolig dumt/dårlig påfunn. Herregud, dere er voksne folk som sitter å sier slikt, må dere tenke dere om! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Stakkars mann ja... Som Halvdan nevner, må jo være forferdelig å stå å se på! Barn som voksne Noen trodde sikkert at det var en del av showet, at de slapp ned en dukke feks. Man regner vel med at alt går knirkefritt på et flyshow? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Som jeg har skrevet før, jeg har slutta å gå på alle former for "fly show eller stevner". Det er rett og slett ikke gøy lenger. Ser ut til at gleden over å se pressisjon og flott utførte manøvre har blitt totalt overskygget av hvem som er mest vågal og dumdristig. Før gikk jeg for å se og nyte det vakkre i perfekte og harmoniske, og flyenes prestanda. Nå er det galskap som trekker folk. Men ikke meg lenger. Slutta med det etter Paris Air Show i 1990. Samme er det med modellfly faktisk. Har overhodet ikke noe med "modeller" å gjøre. Er bare en motorisert dings som gjør masse uforstålige dumme manøvre.Nå er det nå en gang slik at reglene i dag er mye strengere enn det de var i 1990. Å eliminere ulykker totalt er jo naturlig nok ikke mulig, men generelt vil jeg si at det legges mye mer vekt på sikkerhet på airshows i dag enn tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Tryggere for publikum ja. Men man går vel ikke på flyshow for å se folg slå seg ihjel for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Nei, såklart man ikke gjør det, på samme måte som at man ikke går på fotballkamp for å se folk brekke nakken, men ulykker vil alltid skje. Jeg kan forstå at man mister lysten til å gå på airshows hvis man er vitne til en alvorlig ulykke, men at det er mer dumdristig flyging i dag enn det var tidligere er jeg rett og slett ikke enig i. Finn gjerne et par klipp på youtube av det du mener er dumdristig flyging gjennomført på et airshow i europa i løpet av de siste årene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.