Gå til innhold

Avreagering i disse NGX tider..!!


Anbefalte innlegg

Pga en disiplinærstraff ble jeg for overflyttet som buss sjåfør en periode.

Ikke noe galt å si om flyet jeg ble overflyttet til, en splitter ny 737-800 NGX men det ligger liksom ikke helt for meg.

Så sjefen forbarmet seg over meg da han så at jeg ruslet rundt med bøyd nakke og bare mumlet uforstående hver gang han spurte om noe.

Jeg så jo for meg at dette skulle bli mitt liv til pensjons alderen var oppnådd.

Så maten har blitt liggende på tallerken og nettene har vært søvnløse og denne perioden har rett og slett ikke vært noe særlig.

 

Men nå har jeg jammen fått tilbake min gamle stillig med frie tøyler, å herregud så herlig det er.

 

Sjefen ringte og sa at han ikke orket å se meg slik lenger, så han hadde fått overflytta min gamle gode maskin til LOWI dit jeg hadde min arrival i NGX, og den skulle stå og vente på meg der.

 

Smilte rundt så jeg fikk kramper og FO måtte lande pga at jeg bare lo og ikke var i stand til å føre flyet.

 

Etter landing løp jeg bort i hangaren der min kjære F-16 sto og kjærtegnet den ei stund før jeg monterte Ipoden i øret med spilleliste fra Volbeat og tok til skyene.

 

Etter en hinnsides tur imellom fjellene rundt Lowi, fikk jeg klarering til en lowpass samt en tuch and go og her er bildene fra dette.

 

2011-8-9_17-23-21-54.jpg

 

Kondens stripene av en buss sjåfør i høyden..

Jeg er så glad det ikke er meg.. Juuuhuuuu...

 

2011-8-9_17-27-48-16.jpg

 

På tur inn mot LowPass Lowi.. Ser dere skyggen av flyet??

Her går det unna..

 

2011-8-9_17-29-18-609.jpg

 

Og hvem har sagt at en Lowpass skal tas med buken ned??

Fikk meldinger om at ett par i tårnet nesten hostet på seg brokk da di satte kaffen i halsen etter dette.. He he. :grin:

 

2011-8-9_17-30-32-138.jpg

 

Og som seg hør og bør dro vi den opp med kollosale mengder negativ G ettersom dette var etterlengtet.

Her turner vi rundt og ned igjen mot en TG.

 

2011-8-9_17-31-35-978.jpg

 

Maskina er nydelig også fra undersiden, synes dere ikke??

Mye bedre enn en buss spør du meg.. :cool:

 

2011-8-9_17-40-26-447.jpg

 

Straks Tuch her.

Volbeat jobber hardt i headsettet og jeg er så hinnsides fornøyd.

 

2011-8-9_17-41-44-173.jpg

 

Moments etter Go og vi er allerede høyt over RW.

 

Kjære vene hvor herlig dette var etter time på time med en meget god og ok maskin for all del, men dette gir meg grøssninger fra hæla og opp.

 

Jeg har gått inn en deal med høvdingen om at hvis jeg undgår flere disiplinære bemerkninger så kan jeg bruke denne maskina akkurat som jeg ønsker på ubestemt tid.

 

Snillere gutt finnes vel knapt her nå regner jeg med??

 

 

Håper dere likte dette like mye som meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja Fredrik..

Nå som Sheik har lagt hjelmen på hylla, så fikk høvdingen kjøpt maskina billig serru. :)

 

Så fremt jeg oppfører meg som jeg bør, så er denne maskina mi inntill videre ei stund.

Og jeg liker det..

 

Hva gutta fra de flate landet der di rusler rundt i hjemme snekra sko og plukker tulipaner mens di røyker rullings som ser ut som trompeter og lukter rart, det bryr jeg meg mindre om så lenge jeg sitter i cockpit ihvertfall..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men jeg satte jo på "Fasten Seatbelts" da så da bør det vel ha gått greit..? :whistle:

 

Men innrømmer at akro-egenskapene til NGX (i likhet med mine) ikke var så veldig imponerende, så ditt flyvalg var nok bedre, tross alt. Veldig treg trim, og det virker som rudder-limit er godt simulert så fly på høykant ble litt vanskelig.

 

 

Nei, alt til sin tid, og til sin bruk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come and get me. I belive your pilots from the flatlands would have problems following me in the mountains??

 

Good point. I expect NATO airforces train a lot in Scandinavia. My nav charts of Norway are from an RNAF pilot. So beware.

 

But ofcourse. Everything has its price.

Whats your offer?

 

We offer you to settle the matter and drop the charges when the F-16 is returned in one piece at EHLE and tanks filled to max with StatOil.

 

Be quick otherwise our Queen makes a phone call with your King; He may learn a few new Dutch words.... So you have no choise :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...