Gå til innhold

Hangarer ødelagt


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Andreas Grindvoll:

I tillegg til de to hangarene som det var om i dagsnytt mandag 30.des, skal en Widerøe-hangar på Torp ha brutt sammen, men de rakk å trekke ut flyet (flyene?) før den knakk helt sammen. Siste hangar-breakdown er noe jeg hørte fra noen.

Det var før hangarene på Kjeller og Hokksund raste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Børge Litangen:

Jepp...rart at dem ikke har klart å fjernet snøen i tide.
"[Eek!]"

Ikke så utrolig rart, med tanke på at når du går og legger deg på lørdag er det 20-25cm snø ute, det snør riktignok, men likevel...når du våkner dagen etter er det nesten en meter snø...og da har jo skaden allerede skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En av de tristeste dagene jeg har opplevd på lenge... Er selv medlem i Oslo Flyklubb og har et nært forhold til alle flyene våre. Var oppe en tur i dag for å se det med egne øyne - et forferdelig syn for en som er lidenskapelig opptatt av sin hobby. Ta en tur inn på vår hjemmeside - oslo.flyklubb.org hvis du vil se selv..... Rett før jul var jeg en tur til Kjevik med LN-NAO.... den siste langturen flyet fikk i følge loggboken. Og som bildene viser er den omtrent delt på midten...

 

Har masse fine bilder fra turen - og flyet! De kommer til å bety mer enn jeg ante da jeg tok dem....

 

SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh.. Hangaren på Torp er nå i det minste i bedre forfatning enn de to andre.. Iallefall var den det på Søndagen: Bilde av Hangar 3 på Torp

 

At taket var i ferd med å svikte ble oppdaget natt til Lørdag, og på Lørdagen så kollapset vel deler av taket.

 

Hangaren er leid av Widerøe, og brukes til hangar for Q400-maskinene. Flyene var ikke i hangaren da taket kom ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen:

quote:

Opprinnelig postet av Børge Litangen:

Jepp...rart at dem ikke har klart å fjernet snøen i tide.
"[Eek!]"

Ikke så utrolig rart, med tanke på at når du går og legger deg på lørdag er det 20-25cm snø ute, det snør riktignok, men likevel...når du våkner dagen etter er det nesten en meter snø...og da har jo skaden allerede skjedd.

Joda forsåvidt, når du sier det så.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jarle Kristiansen:

Ja dette er forferdelig. Er medlem i DFK og RFK. DFK flyene er helt knust.

 

Lurer litt på om dette går utover forsikringspremien på småfly eller om det går på en "uværskonto" hos forsikringsselskapene. Det er jo ikke et flyhavari som følge av uforsiktig flyging

Still deg følgende to spørsmål:

1. hva skjedde med forsikringspremien etter orkanen på veslandet?

2. hva skjedde med forsikringspremien etter flommen på østlandet?

 

hvis du kommer frem til følgene: den gikk opp (jeg mere å huske at den gjorde det) og da blir det jo rimelig å anta at forsikringspremien på fly også vil gå opp..

 

En annen ting, nevnt av Jan Roar i en annen tråd, som kan skje er at flyklubbene får en avkortning i utbetalingen av forsikringen.. som en følge av mangelfull snørydding av tak, for hvis det laver ned store mengder snø i løpet av korttid så BURDE man ta en titt på tak, iallfall hvis det er flate tak, for å sjekke om det kanskje kan være en ide å mpke det og ikke bare tenke "huff.. det snør.. gidder ikke å gå ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig slapp holdning blandt (en del) folk når det gjelder takrydding. Det som er det merkelige, er det at mange faktisk prioriterer innkjørselen fremfor hustaket, og venter med hustaket enda det ligger 1 meter med snø oppå der. Rent pokerspill, og det ender av og til med havari, som hos naboen..........der gitt garasjen for noen år tilbake.

Har vi hatt for mange fine vintre her sør på, og glemt Kong vinter??

 

[ 03.01.2003, 03:55: Endret av: Einar Bendigtsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...