Kenneth Sivertsen Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 Da er det bare og laste ned Real-world weather, og få litt jobbing i cockpit. Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 Ja det skal jeg Vinter flyging i Nord Norge med Dash-8 (Twin Otter for de helt ekstreme) er veldig gøy.. Siter
Gjest Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 Woohoo. Stakkars piloter: ENEV 171830Z 25010G20KT 1500 SHSN VV010 M00/M02 Q0991 quote: ENEV Harstad-Narvik METAR observed at: 17 Dec 18:30 UTC (50 minutes ago) Wind direction: from 250 deg Wind speed: 10 knots gusting to 20 knots Visibility: 1500 meters Present weather: Showers Snow Vertical Visibility: 1000ft Temperature: 0 deg C, Dew point: -2 deg C Altimeter setting: 991 hectopascal ENNK 171822Z 25035G36KT 4000 -SHSNRA VV010 01/M01 Q0990 quote: ENNK Narvik Iii METAR observed at: 17 Dec 18:22 UTC (58 minutes ago) Wind direction: from 250 deg Wind speed: 35 knots gusting to 36 knots Visibility: 4000 meters Present weather: Light Showers Snow Rain Vertical Visibility: 1000ft Temperature: 1 deg C, Dew point: -1 deg C Altimeter setting: 990 hectopascal Siter
petter kindt Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 Var vel litt verre her , eller? ENBV BERLEVAAG METAR 171920Z 20035G45KT CAVOK M06/M11 Q0978 betyr ikke dette vind fra 200* i 35 knopp med kast til 45 knopp, klokka 19:20 Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Woohoo. Stakkars piloter: ENEV 171830Z 25010G20KT 1500 SHSN VV010 M00/M02 Q0991 Den der kan vel ikke sies å være annet enn vanlig snøvær i litt vind vel? Ville ikke synes synd på pilotene hadde jeg sittet på i sånt vær iallefall. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: 250 35G36 KT 4000 -SHSNRA VV010 01/M01 Q0990 Hæ? er dette et normalt varsel da? (35G36)? Okay, en del vind, men skjønner ikke gust helt. Blir metars vertikalsikt i det hele tatt brukt av simmen? Men i Sandnes i kveld ble det plutselig såpeglatt på veiene, kunne like godt holdt meg hjemme i simmen Siter
Morten Nelson Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 Flyene tørr ikke lande i Tromsø. Et SAS-fly dro vidre til Alta, og to Braathens-fly lå på Kobbevåg å ventet. Fikk ikke med meg hva som skjedde vidre. Siter
Helge Kalseth Skrevet 17. desember 2002 Skrevet 17. desember 2002 ...og en Fokker maskin bad om å få lov å vente til vinden var rundt 30 knop før takeoff. - helge Siter
Gjest Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Litt off-topic dette da, men noen som vet om det finnes Widerøe repaint av lago`s Twin Otter? Siter
Espen Furfjord Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Landet min 767 sammen med Einar K sin 738 igår på ENTC litt over elleve. da var vinden 36g46 fra 280 ..og ingen sikt over 300ft. vi måtte begge ha en overflyging før vi greide det: Problemer på første landing ikke bare fra vær og vind, men også pga tekninsk kluss på autopiloten. Da vi hadde landet, og satt i cocpitene å hyper-røkte, fosøkte å tørke bort den verste svetten før man skulle ut sa farvell til passasjerene. Da kom en Kingair fra ENDU til syne like utenfor RWY01. Vi var da tre fly ved terminalen, som fulgte den med spenning. Den kom faktisk veldig trygt ned, midt på rwy, snudde på enden og taxa inn. Etterpå to VBX156 av i sin Dash7 med kurs for Andøya. Nå vet jeg ikke om han kom velberget frem da. men... den tøffest realweather-kveld jeg han huske i fs . ..så synd man må opp så tidlig om morgenen neste dag Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 lastet ned real weather i går og fløy fra bodø til tromsø med en 734-400. Jeg fåretok en ILS-landing, men det gikk ikke så bra. Mye sidevind Siter
Einar Kristiansen Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Ja! Sinnsykt rått i Tromsø i går, som Espen sier her. Fikk som sagt krøll i autopilot-systemet.Måtte foreta en missed approach og landing manuelt Prøv det folkens i sterk sidevind med vidkast opp til 46knt og i null sikt ned til 300m!! Etter en ufattelig kamp med naturkreftene klarte en svett Kaptein å lande SAS-maskinen trygt i Tromsø..... Det er bare å oppfordre dere sør-lendinger å komme nord-over å fly i drittvær når det herjer på det værste SAS583 NOW966 ATC Siter
Gjest Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 NÅ snør det her i Bodø. Ser nesten ikke nabohuset ut av vinduet. Siter
Kjell Arild Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Jeg antar det er derfor at KATO-Air på sin vanlige frakt-tur fra Værnes til Bodø allerede på utklatring fra Værnes sa til ATC på ENTR kontroll at de diverter til Evenes... Siter
Gjest Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Kjell Arild Bersås: Jeg antar det er derfor at KATO-Air på sin vanlige frakt-tur fra Værnes til Bodø allerede på utklatring fra Værnes sa til ATC på ENTR kontroll at de diverter til Evenes... Jepp, er nok mulig det ja . Siter
Asbjorn Furu Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Flyr ikke realweather.Hadde NOK av det her om dagen. Personlig er jeg mere imponert over AI flyene som er HELT uanfektet av været jeg legger inn i fs Har landet i BARE 22knops rett sidevind(90grader)med 737,og ...joda,landet jo forsåvidt trygt da,men tror ikke jeg ville vært passasjer RL på disse landingene Har heldigvis sving på cockpit stolen på datarommet så den innvendige rudderjusteringen går veldig greit.... Ha ei fin helg,og fly forsiktig Asbjørn AFIS`n ps.Fra 1.Januar heter Luftfartsverket:AVINOR d.s Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.