Dag Johnsen Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 By Jeannine Aversa Associated Press Writer Wednesday, December 4, 2002; 5:38 PM A federal panel rejected cash-strapped United Airlines' request for a $1.8 billion loan guarantee Wednesday, dealing a setback to efforts by the nation's second-largest carrier to avoid bankruptcy. The Air Transportation Stabilization Board's decision came as the Chicago-based carrier scrambled to pare costs and avoid a bankruptcy filing. "The board believes that the business plan submitted by the company is not financially sound," the board said in a statement. United had asked that the government guarantee $1.8 billion of a $2 billion private loan package. Without the guarantee and the loan, the airline has said it would probably have to file for Chapter 11 bankruptcy protection. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hvis dette monstrøse selskapet ikke er levedyktig får det heller dø. Det vil jo etterlate seg et stort tomrom i luftfarten, så mange av de ansatte vil kunne få seg en ny jobb likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hørte på CNN at faren er stor for at UAL havner i skifteretten om kort tid, kanskje innen en uke. I så fall vil UAL etterlate seg det komplette kaos, ikke bare i USA men over hele kloden. Og så rett før jul... Hvor stor er egentlig UAL's flåte, og hvilke flytyper har de? Vel, Bin Laden tok ikke bare knekken på WTC...men kanskje et av verdens største flyselskaper også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Her er United's flåte, VELDIG synd om dette selskapet går dunken AIRBUS A319 56 stk AIRBUS A320 92 stk BOEING B727 57 stk BOEING B737 178 stk BOEING B747 44 stk BOEING B757 97 stk BOEING B767 55 stk BOEING B777 60 stk Tilsammen 639 fly [ 08.12.2002, 20:28: Endret av: Stian Svensen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Stian Svensen: Her er United's flåte, VELDIG synd om dette selskapet går dunken AIRBUS A319 56 stk AIRBUS A320 92 stk BOEING B727 57 stk BOEING B737 178 stk BOEING B747 44 stk BOEING B757 97 stk BOEING B767 55 stk BOEING B777 60 stk Tilsammen 639 fly WOW! Var ikke klar over at den var så omfattende, er nok sylta ned endel milliarder i den flåten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Ja en veldig stor flåte det ja. jeg bare håper UA klarer å holde seg på beina, men det ser da ikke akkurat lyst ut for de Men kan da håpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hva kommer til å skje med de flyene hvis United går konkurs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John E Rønning Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 De kan jo legge de ut for salg på QXL eller her på forumet !! Hadde jo vært kjekt med Boeing 777 eller hva ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt B. Helgenes Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Stian Berg Hansen: Hva kommer til å skje med de flyene hvis United går konkurs? er ikke sikker, men.. Enten blir de solgt til andre flyselskaper eller så havner de i Mojave-ørkenen (til oppbevaring) mvh Kurt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 United Airlines kommer sansynligvis til å file for Chapter 11 bankrupcy. Det betyr ikke at man går ut av business (Chapter 7 "liquidation") men alle aksjer gjeld osv. blir annulert. Stort tap for kreditorene. Dette gir United en mulighet til å re-strukturere operasjonen sin og kommer nok godt ut av det. Vi (Continental Airlines) var i den samme situasjonen i 1990... og vi er fortstt her Problemet ti United, som jeg har skrevet flere ganger, er at lønnsnivået er helt ute av kontroll og dette må rettes opp før de kan fortsette... Det blir nok noen parkerrte fly ja... Jeg trodde de fleste av United's B727 var på bakken allerede. Jeg vet at alle DC10'ene er borte. De har også noen gamle B747's... Vi får se.. Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 UAL er et flott selskpa ja! Har fløyet med de once når jeg var i US! Synes det var fin service og de har mange fine fly... Synd hvis de går under nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Sætre Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 ...og nå har de bedt om Chapter 11 bankruptcy protection i flg CNN. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Da ble de slått konkurs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mwalther Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Synd Har alltid vært tiltrukket av United. R.I.P. markus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 har sett litt om united airlins på discovery da di ble første kjøper av 777. Det er jo ett stort selskap, som jeg trodde gikk godt. Men det var jo lenge før bin laden kom inn i bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 United er jo et ekstremt arrogant selskap som har gjort sitt beste for å ødelegge konkurrentene, så det er ironisk at de nå har endt opp med å ødelegge seg selv. Å skylde på Al Quaida blir bare en dårlig unnskyldning når sannheten er at selskapet har latt fagforeningene skalte og valte slik at lønningene, spesielt til pilotene, har løpt løpsk. Det var jo forøvrig mekanikerne sin fagforening som satte den siste spikeren i kisten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Heisann Øyvind, du er nok ikke så langt fra sannheten... Det er synd på de enkelte ansatte, men "what comes around.. goes around" Det er utrolig å høre på de interviewene på nyhetene når fagforeningene (pilotene og tildels mekanikerene ) skylder på "management" og "management" skylder på fagforeningene. Dette minner meg om Eastern Airlines i tidlig 90 årene. Alle var opptatt med å skylde på hverandre og plutselig var det slutt... Jeg var en del i Miami i den tiden og jeg så en av denne industrien's beste ansatte på gaten... Tragisk! Vi får håpe at noe bedre kommer ut av dette Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.