Gå til innhold

VATSCA Get-Together Nord Norge - Staffing 7/4-2011


Eirik Mikal Aronsen

Anbefalte innlegg

[size:14pt]VATSCA Get - Together: Nord Norge 7/4-2011 1800-2000z[/size]

 

Siden det nå nærmer seg påske, og det fortsatt er snø her oppe, tenkte jeg at det kan være en ide å få alle nordpå en tur. ;) Det er mange flere flyplasser og flere muligheter her nordpå, mtp spennende approacher og short field operations. Hvorfor ikke prøve en spennende circle-to-land RWY29 på ENAT, eller en VOR-a approach på ENEV?

 

Hvis du er glad i kortbaner, så hvorfor ikke hive deg i en Dash 8-100, og ta noen turer til Kyllingmarkene? Der er det i alle fall muligheter for morsomme approacher, feks ENRA, ENHV, ENSK osv.

 

Følgende staffing trenges:

 

ENBD_CTR

 

ENBO_APP

 

ENBO_TWR: Eirik Aronsen

 

ENTC_APP

 

ENTC_TWR

 

ENEV_APP

 

 

Andre flyplasser som kan være kjekke å ha:

 

ENAT_I_TWR

 

ENKR_APP

 

ENBD_S_CTR

 

ENVA_APP

 

ENVA_TWR

 

Tanken er at flest mulig skal være nord for Trondheim, og jeg håper at mange vil ta del i dette.

 

Kart finner dere som vanlig her. :)

 

Ønsker at noen kanskje kan ta seg jobben med å publisere på vRoute, så skal jeg poste på VACCSCA sitt forum. Så håper jeg at dette blir et vellykket event, og at flest mulig kommer, om ikke som ATC, så som fly. :)

 

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg poster dette allerede nå, er det fordi at evt en velvillig hjelper skal ha mulighet til å lage en poster til Vroute! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kritisere Eirik for forslag når Daniel nevner at hvem som helst kan komme med forslag og oppfordrer til å poste for å sjekke stemninga. Men nå er både vest og nord foreslått samtidig som flere har en klar mening om å kun fortsette på Gardermoen. Så ikke lett å se hvilkn linje det går i her nå. Vi kjørte jo hver sin landsdel for ett par år siden. Hadde det vært noe å testet ut på torsdagene fremover? Jeg syns det ihvertfall er bra med forslag sinn ikke innebærer gardermoen hvor man sitter og flyr any other day

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Gøy at det blir tatt som kritikk. Var ikke det jeg mente. Men å snakke med Daniel eller andre i Vatsim-Scandinavia før vi lager staffing er ikke dumt. Slipper vi som du selv sier at vest og nord skal ha samme event. Sier seg selv at den dårlige staffingen vi har i Norge så går det 0. Som jeg sa over her ikke kritikk. Les ordene mine Anders. Ikke angrip meg på den måten vær så snill. Nå har jeg lite med Vatsca sin Get together. Men sånn jeg har forstått det er det sammen med Danmark og Sverige at vi staffer opp hovedflyplass. Sånn jeg forstår det var det litt enigheter om Bergensområdet der du tipset i siste tråd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer fra en annen post:

 

Dere må bare ta initiativ til å lage events' date=' jeg har tatt initiativ de siste tre torsdagene for denne eventen.

 

Hvem som helst kan lage en tråd her eller på vatsca-forumet og komme med forslag. Det beste er som regel å bestemme seg for noe, og høre hvem som blir med.[/quote']

 

Det var akkurat det jeg gjorde. Jeg bestemte meg for noe, og ville høre om det var noen som ble med på dette neste torsdag. Beklager hvis noen følte at jeg tok meg vann over hodet, for det var ikke det som var meningen! Men av den posten der, skjønte jeg at det var egentlig fritt fram for alle å ta initiativet til events. Hvem har sagt at det er KUN Oslo og bare der som skal staffes på torsdager? Men siden jeg tydeligvis møter motstand fra enkelte (som har en lei tendens til å klage på det meste) så tar jeg heretter og overlater initiativtakingen til andre, selv om det betyr at dere går glipp av mye moro her nordpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende steder er staffet opp foreløpig:

 

ENBD_CTR: Daniel Klepp

 

ENBO_APP

 

ENBO_TWR: Eirik Aronsen

 

ENTC_APP: Anders Merch Grønmyr

 

ENTC_TWR: Svale Leren(?)

 

ENEV_APP

 

Grunnen til spørsmålstegnet bak Svale er fordi jeg ikke har fått bekreftelse fra han. ;)

 

Bare kom igjen! Liker at flere kommer. Trenger nå ENBO_APP og ENEV_APP før need-to-have lista er satt. :) Vil også minne på at dere booker de tildelte posisjonene, slik at det

 

Ser ingen bakdel med å ha ENVA og ENGM staffa, men vil gjerne ha hovedfokus på de nordlige strøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mitt fravært i går, men var på Sortland i forb. med jobb. Ser ting skjer, og det ser faktisk ut til at dette blir bra! Takker alle for hjelpa så langt. Alle plassene oppover Finnmark hadde vært fint å få med, ja, men har ingen forhåpninger til at det kommer til å skje. Håper i det lengste at vi får dekt opp ENEV. Ellers er det jo lov å sitte på ENDU også. ;) Lista ser foreløpig ut slik:

 

ENBD_CTR: Daniel Klepp

 

ENBO_APP:

 

ENBO_TWR: Eirik Aronsen

 

ENTC_APP: Anders Merch Grønmyr

 

ENTC_TWR: Svale Leren

 

ENEV_APP

 

Som dere ser, trenger vi sårt en på ENBO_APP!!!! :)

Takk for all støtte så langt! Artig å se at det sys ihop på en eller annen måte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!!! ;)

 

Vi trenger ENBO_APP!!! Den er ikke blitt booket, og jeg ser at en del av dere som sitter i Oslo området kunne virkelig ha hjulpet til her! Det er i orden at PMS er i drift, men prøver virkelig å få i gang et hovedfokus på Nord Norge, og hadde vært kjempe om dere hadde støttet opp om det. Er det for mye å forlange for dere med en utpreget søring-holdning, eller? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...