Gå til innhold

Linjeinspeksjon i Canada


Anbefalte innlegg

Blir mer og mer imponert over hva man kan få seg til å lage av sceneries og ikke minst utfordringer for en stakkars pilot.

 

Jeg hadde fått nyss om at det sto et arbeidslag fast med et defekt helikopter og en skadd person ett sted nord for Kemano. Så da var det bare å fyre opp kjerra for å se om en ikke kunne redde disse folka.

Linje1.jpg

 

Etter å ha fått førstehjelpsutstyr og medics med var vi klare for turen oppover høyspentnettet.

 

linje2.jpg

 

Etter en liten flytur oppver langs høyspentmastene fant vi stakkarene :)

 

linje7.jpg

 

En ganske luftig arbeidplass om jeg må få si det. Disse gutta er ikke skvetne av seg. De sto til og med å vinka ;)

 

linje6.jpg

 

Da gjaldt det bare å få landet og hjulpet disse ut.

 

linje3.jpg

 

Og jeg fant den mest luftige landingsplassen jeg noen sinne har vært på :)

 

linje4.jpg

 

Ikke så veldig langt unna de tilskadekomne, men allikvel nok en utfording å få dem inn i helikopteret, men det gikk til slutt takket være gode balansekunster.

 

linje5.jpg

 

Så bar turen opp til Kildala Pass der et ambulansefly sto klar til å transporte den skadde ned til sivilisasjonen.

 

linje8.jpg

 

En utrolig morsom liten sak gutta i Misty Moorings har funnet på her. Mån tro om ikke dette kan bli et lite område å prøve slingload på eller hva sier du Pasi?

 

Takk for titten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...