Gå til innhold

Kaptein og flymaskin søkes for FLG11!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Nyskjerrig nå? :grin:

 

Vel, kort fortalt, undertegnede har planer om å delta på FLG i Mars, men pga. den lange avstanden mellom FLG og mitt bopell ser jeg meg nødt til å sette igjen PCen hjemme i Trondheim.

 

I den forbindelse er jeg på leting etter en dyktig kaptein med ett ledig styrmannsete. Idielt sett kunne jeg tenkt meg å tilbringe FLG i høyresetet på "Maddog'en" som har shared cockpit muligheter. For å kunne gjøre noe slikt er man jo selvfølgelig avhengig av to PC'er samt to skjermer. Track IR og yoke har jeg selv. Andre løsninger kan også være en mulighet. :)

 

Hvis det er noen der ute som kunne tenke seg en FAA CPL pilot med svært lang fartstid bak simulatoren som styrmann under FLG, send meg en PM! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per nå har jeg fått en del henvendelser på kapteiner som kunne tenke seg å dele cockpit, dog uten "shared cockpit".

 

Men for å få til noe slikt hadde det vært allright med to skjermer, er det noen som har en ekstra skjerm liggende som kunne tenke seg å lånt den bort den aktuelle helgen? Om den er stor og klumpete gjør ingenting. :grin:

 

Kapteiner som kunne tenke seg en "shared cockpit" i Maddog'en eller lignende bes fortsatt melde sin interesse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at Capt. Hofstad Haugen blir å bemanne venstresetet under FLG! :)

 

Vi har så og si alt for å kunne fly shared cockpit på MD'en, skjerm, yoke etc.

 

Det eneste vi mangler når er en ekstra PC som kan kjøre FS9. Jeg ber derfor om hjelp, er det noen av dere som har en PC stående som kan kjøre FS9? Det trenger ikke være noe vidunterverk av en PC, men nok til at den kan kjøre FS9 problemfritt, samt ha mulighet for å kjøre moderne scenery addons.

 

Vi hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne hjelpe oss med dette, det kunne vel kanskje vært artig for de øvrige deltakerne på FLG å se hvordan shared cockpit fungerer også! :)

 

Alle henvendelser tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får med meg ny-PCen ned, har jeg vel en laptop (17" wide) til overs som jeg har flydd på de siste tre åra. Ikke noen kraftmaskin, bikker nedpå 15fps på megaairports, men ellers går det fint låst på 25-30. Har ikke MD'en, så den må du i så fall sørge for selv. Merk at om jeg må fly til FLG, skal jeg bruke laptopen selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjempebra ut Magnus! Som sagt så har skjerm etc. så også en bærbar PC gjør en god jobb på dette området! Har både FS9, Maddog og alt annet man trenger av addon, så i utgangspunktet kun en plattform å kjøre det på. :)

 

Vi får håpe du får med deg ny-pcen nedover slik at jeg evt. får anleding til å benytte meg av din trofaste følgesvenn! :)

 

Om noen andre har en PC som jeg evt. kan få låne til å demonstrere shared cockpit, let me know! Alltid lurt å ha flere alternativer om det pluttselig blir endring i planene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg håper bare at vi får til å la være å ta med såpass med utstyr at jeg kan kjøre Mercedes Sptinter-"lastebilen" til Stavanger med Enron-riggen, da kjører jeg nemlig via FLG hjem igjen ;) Da kan jeg også bare pælme utstyret oppi en flight på hjul som er foret skikkelig, og dermed ta med alt det utstyr jeg vil ha, smertefritt! Enkelt å frakte det inn og ut av flymuseet blir det også, også er de jo fine bord etterpå!

 

Skulle det bli laptop på meg, er det fritt fram å vise fram shared cockpit på den, med tredjeparts skitprat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner bare om at du med den laptopen ikke kan forvente noen særlig fantastisk grafikk-opplevelse, men med AA avskrudd og ikke-detaljerte skyer, så flyter det i 30 fram til man kommer til tyngre flyplasser, typisk mega airports og NA Gardermoen. På sistnevte hopper det fra 15fps og oppover. Litt kjedelig, men jeg greide da å bruke det i over tre år, uten å gå fra vettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe Øyvind!

 

Litt av tanken er at jeg og Fredrik skal koble opp "shared cockpit" på MD-80 på hver vår PC for å vise de øvrige denne fantastiske muligheten å kunne fly airliners på denne måten. Men uansett så er det jo greit å kunne få prøve seg litt på FSX innimellom! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...