Ivar Skaugstad Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Nyskjerrig nå? :grin: Vel, kort fortalt, undertegnede har planer om å delta på FLG i Mars, men pga. den lange avstanden mellom FLG og mitt bopell ser jeg meg nødt til å sette igjen PCen hjemme i Trondheim. I den forbindelse er jeg på leting etter en dyktig kaptein med ett ledig styrmannsete. Idielt sett kunne jeg tenkt meg å tilbringe FLG i høyresetet på "Maddog'en" som har shared cockpit muligheter. For å kunne gjøre noe slikt er man jo selvfølgelig avhengig av to PC'er samt to skjermer. Track IR og yoke har jeg selv. Andre løsninger kan også være en mulighet. Hvis det er noen der ute som kunne tenke seg en FAA CPL pilot med svært lang fartstid bak simulatoren som styrmann under FLG, send meg en PM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Per nå har jeg fått en del henvendelser på kapteiner som kunne tenke seg å dele cockpit, dog uten "shared cockpit". Men for å få til noe slikt hadde det vært allright med to skjermer, er det noen som har en ekstra skjerm liggende som kunne tenke seg å lånt den bort den aktuelle helgen? Om den er stor og klumpete gjør ingenting. :grin: Kapteiner som kunne tenke seg en "shared cockpit" i Maddog'en eller lignende bes fortsatt melde sin interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Har en for tida ubrukt skjerm stående under bordet her Ivar. Kan alltids ta med den oppover. Minn meg bare på det når tida nærmer seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Kjempe Per! I will, takker og bukker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav-Moldestad Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 når er flg11 og hvor blir det og pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Friday, March 18 at 6:00pm - March 20 at 4:00pm Eventet holdes på Flysamlingen på Gardermoen inngangspris for Lan fra fredag til søndag er kr. 350.- for denne summen får du bord, stol, strøm og nettverk. Dette er hentet fra Facebook siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Da ser det ut til at Capt. Hofstad Haugen blir å bemanne venstresetet under FLG! Vi har så og si alt for å kunne fly shared cockpit på MD'en, skjerm, yoke etc. Det eneste vi mangler når er en ekstra PC som kan kjøre FS9. Jeg ber derfor om hjelp, er det noen av dere som har en PC stående som kan kjøre FS9? Det trenger ikke være noe vidunterverk av en PC, men nok til at den kan kjøre FS9 problemfritt, samt ha mulighet for å kjøre moderne scenery addons. Vi hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne hjelpe oss med dette, det kunne vel kanskje vært artig for de øvrige deltakerne på FLG å se hvordan shared cockpit fungerer også! Alle henvendelser tas i mot med stor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Om jeg får med meg ny-PCen ned, har jeg vel en laptop (17" wide) til overs som jeg har flydd på de siste tre åra. Ikke noen kraftmaskin, bikker nedpå 15fps på megaairports, men ellers går det fint låst på 25-30. Har ikke MD'en, så den må du i så fall sørge for selv. Merk at om jeg må fly til FLG, skal jeg bruke laptopen selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Dette høres kjempebra ut Magnus! Som sagt så har skjerm etc. så også en bærbar PC gjør en god jobb på dette området! Har både FS9, Maddog og alt annet man trenger av addon, så i utgangspunktet kun en plattform å kjøre det på. Vi får håpe du får med deg ny-pcen nedover slik at jeg evt. får anleding til å benytte meg av din trofaste følgesvenn! Om noen andre har en PC som jeg evt. kan få låne til å demonstrere shared cockpit, let me know! Alltid lurt å ha flere alternativer om det pluttselig blir endring i planene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hehe, jeg håper bare at vi får til å la være å ta med såpass med utstyr at jeg kan kjøre Mercedes Sptinter-"lastebilen" til Stavanger med Enron-riggen, da kjører jeg nemlig via FLG hjem igjen Da kan jeg også bare pælme utstyret oppi en flight på hjul som er foret skikkelig, og dermed ta med alt det utstyr jeg vil ha, smertefritt! Enkelt å frakte det inn og ut av flymuseet blir det også, også er de jo fine bord etterpå! Skulle det bli laptop på meg, er det fritt fram å vise fram shared cockpit på den, med tredjeparts skitprat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Da var flybilletter bestilt, ingen vei tilbake nå! Håper bare vi får låne pc'en til Magnus slik at vi får demonstrert shared cockpit for de øvrige! Looking forward to this! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Minner bare om at du med den laptopen ikke kan forvente noen særlig fantastisk grafikk-opplevelse, men med AA avskrudd og ikke-detaljerte skyer, så flyter det i 30 fram til man kommer til tyngre flyplasser, typisk mega airports og NA Gardermoen. På sistnevte hopper det fra 15fps og oppover. Litt kjedelig, men jeg greide da å bruke det i over tre år, uten å gå fra vettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Det er uansett bedre enn ingenting, så om intet annet dukker opp så kan vi så absolutt leve med det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Bra instilling! Slik det er nå er sjansene bortimot gode for at dette kan klaffe, men jeg gir ingen garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Da er det bekreftet at Per kan stille med PC skjerm, og Magnus stiller sin bærbare PC til disp. Prøver meg forøvrig en siste gang for å høre om det er noen som har en stasjonær PC som kan kjøre FS9 "rimelig" bra som kunne tenke seg å låne denne bort disse dagene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei Ivar.. Jeg skal nok ta meg noen gode pauser under helga, så har du lyst så er det bare å overta min maskin i slike stunder hvis du ikke får lånt deg en egen. Riktignok ikke FS9 men det går da an å fly litt FSX også kanskje?? Bare å rope ut hvis du har lyst.. No Prob. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Kjempe Øyvind! Litt av tanken er at jeg og Fredrik skal koble opp "shared cockpit" på MD-80 på hver vår PC for å vise de øvrige denne fantastiske muligheten å kunne fly airliners på denne måten. Men uansett så er det jo greit å kunne få prøve seg litt på FSX innimellom! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Aha skjønner.. Vel uansett om du får lånt deg maskin eller ikke så står tilbudet åpent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvis du har addonen som du skal bruke, kunne du sikkert brukt min PC mens jeg har pauser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 You are too kind guys! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.