Gå til innhold

7500 - kapret fly? Nei, piloten sølte kaffe


Alexander Hansen

Anbefalte innlegg

Aiai, ikke en bra dag på jobben! Lurer på hva som skjer med denne piloten, får man sparken for slike uhell? Mister en stripe? Får en smekk på kinnet, men beholder jobb og rang? Kanskje vanskelig å si, da dette er en mindre vanlig hendelse.

 

...som kode 7500' date=' som blant annet sendes ut ved flykapring.[/quote'] Blant annet? Var ikke klar over at denne koden brukes ved flere anledninger :whistle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja det måtte jo skje og det har sikkert skjedd før og.

 

Jeg har også tenkt på dette selv de gangene jeg har sittet på klapp og blitt påspandert både kaffe, vann og sjokolade osv. Tror aldri jeg er mer forsiktig enn når jeg sitter der og drikker et eller annet. Og to ting, hvordan tør de egentli og servere vanlige folk som sitter der om de skulle være uheldig? Og, hvem sin "skyld" blir det? Og hvem må erstatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Haha, Per, den var god! :grin: Nei, vi får vente å se hva som skjer med piloten etterhvert :) Noen som vet om det var kapteinen eller F/O som sølte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har sølt kaffe der. Å squawke 7500 tror jeg nok var litt fingertrøbbel...

 

Tro om gamle Braathens har tall på hvor mange ACARS-printere de fikk ødelagt med kaffesøl? Ikke få...

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på klapp til Amsterdam fra Bergen i sommer. Både kaptein og 2P var usedvanlig villige til å demonstrere og forklare. Over stavanger et sted, gikk kapteinen plutselig over fra et rolig men veldig engasjert tempo på engelsk, til et par plutselige og harde konsonanter. Dette etterfulgt av fem minutter og utallige servietter, i et forsøk på å tørke det som var tilgjengelig av gulvareal der og da.

Det resulterte dog ikke i annet enn at purser hadde det veldig gøy på kapteinens bekostning resten av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppas verkligen inte det får konsekvenser för piloten, olyckor kan hända även den bästa. Får det det, får vi väl starta en kampanj "save the coffeepilot" på facebook som alla gör när det är något som händer. :)

 

Ska vi börja räkna lite på vad den här 5kr kaffekoppen egentligen kostar nu då?

 

Säkerhetslandning.

Nytt flyg till Toronto.

Hotell för 255 pax.

osv osv....

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...