Gå til innhold

Spenstig av MS


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Vet ikke hvor mange av dere som sjekker ut Microsoft flight websida for tiden, men sakset dette fra news delen deres 8 desember 2010.

 

Sitat:

 

A number of you have asked, “Why did you drop ‘Simulator’ from the title of the game?”

 

In addition to the FAQ on this topic, we want to directly address the concern that by dropping the “Simulator” from the name, we’re dumbing down the experience. Quite the contrary! We’ve developed on the “simulation” aspect for many years and have no intention of losing that legacy. What we’re doing now is improving the total experience while building on this legacy, enhancing the enjoyment for all who share a passion for flight. The more people who join us in the Flight experience, the greater the opportunity we’ll have to do even more.

 

Spenstig sagt av Microsoft. Hvis dette er sant kan det jo bli en bra simulator tilslutt. :grin:

 

Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er en svært god nyhet fra MS dette. Kan jo se ut som at de kommer til å dele opp flight i 2 nivåer - arkade og sim.

 

Kan hende at du ikke får så mange svar ettersom det allerede er opprettet 4-5 tråder om samme emne, men kan jo være en påminnelse for oss å skrive bedre emner som beskriver innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært oppe før.

http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=585496#Post585496

 

Ikke altid like lett å få med seg, siden poster angående Microsoft flight fort forsvinner i mengden 5 til 6 sider bak. (Aktive emner).

 

Jeg oppfordrer igjen moderatorene om å opprette et eget "FORA" for poster angående Microsoft Flight. Det vil bare bli mer og mer av dem.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft er jo utvilsomt fantastisk gode på markedsføring, og jeg tar alt de sier med en avventende klype salt. Ville være rimelig sjokkerende hvis de sa; nei vi dropper all realisme, dette blir ren arcade...

Jeg registrerer bare at det eneste de snakker om som er noe i nærheten av konkret, ikke handler om ting som har noe med simulering eller realisme å gjøre. Det er snakk om å nå større bredde, enklere GUI, bedre "sosiale egenskaper", osv.

 

Men jeg er likevel forsiktig optimist, og det at de nevner ytelse er jo forsåvidt litt betryggende. Hvis de kan få til det samme med FSX til MS Flight, som de gjorde med Vista til Win-7 i OS-verden, så vil jeg definitivt kjøpe det så fort det finnes addons, selv om det da vil kunne beskyldes for å være ganske likt som FSX i ren funksjon.

 

Jeg ville satt pris på å bli arrestert av noe som har fulgt litt med, men jeg tenker at det nettopp er noe ala Vista til 7 de gjør her. Dersom ikke disse videoene bare er lureri, (som "the DX10 experience" med FSX) men film fra det faktiske spillet i tidlig fase, så ser det for meg ut som en "remake" av FSX. Samme grunnleggende virkemåte, men formodentlig i en mer effektiv form. Det virker usannsynlig at de skal kunne vise frem noe så komplett, dersom det var snakk om helt ny grafikkmotor og oppbygging.

 

Kommentarer til dette?

 

Forøvrig enig med Ragnar, en egen avdeling, eller i det minste en sticky-tråd ville vært fint nå, så vi slipper så mange parallelle diskusjoner om samme emne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Morten;

Kan hende at du ikke får så mange svar ettersom det allerede er opprettet 4-5 tråder om samme emne, men kan jo være en påminnelse for oss å skrive bedre emner som beskriver innholdet.

 

Nei jeg ventet ikke nødvendigvis så mange svar, poenget var bare at jeg trodde jeg opplyste de fleste her om statusen 8 desember. Min leif. :blush:

 

Håper uansett det er litt mer enn en ren remake av FSX. De bør i det minste få til fullverdig DX11 støtte heller enn å komme med teite patcher som ikke funker senere.

Regner vel med som Christian sier, at det ikke er noen ny simulator fra bunnen opp, men heller en effektivisering av kode... ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Jeg er enig med Christian.

Skal man lage en realistisk simulator, så kreves det kunnskap innen flyvning, simulering, matematikk, termikk, aerodynamikk og masse andre kunnskaper en bare modellering, design og programmering. Etter min mening så har MS ingen kultur i å sette sammen team med alle disse rollene.

 

I tillegg så mener jeg at MS lager middelmådig programvare. Joda, Windows 7 går rundt, men det er mye grunnet kraftigere maskiner og referanser til Vista som var et møkkaverk fra a til å. Med tanke på at dette selskapet har laget operativsystem i mange tiår, er mer i skjerpende retning en formidlende.

 

Hvem ville i dag ha brukt MS FS2004 eller FS-X hvis det ikke var for alle tilleggene som fly, scenery etc? Da har vi benyttet X-Plane hele bunten. Det har kanskje vært det beste. Da ville jo X-Plane høyst sannsynlig vært et helt annet produkt enn den X-Plane som vi kjenner i dag.

 

Nedleggelsen av ACES var for meg ingen katastrofe. Microsoft vil meget sannsynlig lage en arcade-simulator som etterfølger. Det selger mer. Så får de som vil ha en realistisk flysimulator vente i spenning på alternativer. Om det blir Aerosoft, X-Plane eller andre aktører vil tiden vise.

 

Joda, noe gjorde MS rett. Den modulære designet til FS, med muligheter for plugins av all verdens scenery og fly, var et designmessig valg til etterfølgelse. Det var dette som berget simulatoren. Men tidene forandrer seg. Jeg tror at grunnmuren i MS var gått ut på dato.

 

Takk for morroa MS, jeg tror dere har presset den safta som var mulig å presse ut fra en flysimulatorkjerne fra 80-tallet. Nå er det på tide at nye og friske krefter overtar!

 

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...