Gå til innhold

Brevkurs i Cargoflights.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Onsdagskveldene er i ferd med å komme på samme MP-nivå som søndagene, men da er det altså langturer med store busser som gjelder. Riktignok trakterer jeg en Boeing 707 sånn av og til, men den er mer å betrakte som warbird enn passasjerfly. Derfor måtte jeg bare innse mine tydelige begrensninger for å henge rundt med de store gutta, og bestilte brevkurs i cargoflight fra den annerkjente flyskolen hos Billy Bob. Etter å ha besvart 7 forskjellige brev, alle med tvilsomme kopier av teoribøker fra 1951, var det på tide med første leksjon i praktisk flyvning. Full av adrenalin fra søndagens MP-flight, valgte jeg igjen å fly fra Ketchican til Terrace i Pacific Fjords.

 

ups1.jpg

 

ups2.jpg

Pacific Fjords er full av utfordringer med brått skiftende vær, høye fjell og dype daler, så det er reine fornøyelsesparken for en cargo-pilot :grin: .

 

ups3.jpg

 

ups4.jpg

Med heller tvilsomme instruksjoner fra Billy Bob, var jeg glad jeg nettopp hadde fløyet i dette området, så det gikk på et vis å finne veien mellom alle fjellene.

 

ups5.jpg

Innbound Terrace.

 

ups6.jpg

Utrygt nede på landingsstripa var jeg nære ved å punktere, da det lå igjen masse metallrester etter at Pasi buklandet en P-47 dagen i forveien :o .

 

ups7.jpg

Og som om DET ikke var nok, så var stripa i korteste laget, og vi klarte ikke stoppe flyet før asfalten var brukt opp. Jeg må innrømme at jeg sleit med høy puls ei stund, men Billy Bob var mer opptatt med å ringe til tårnet med forlangende om å rive ned gjerdet som stod alt for nært.

 

Andre leksjon i praktisk flyvning er lagt til førstkommende onsdasgskveld, da det ryktes om åpen server og full action i MP for big birds, så nå er det hjem for å lese mer teori :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal dere ha alle sammen :) .

 

Er dette grafikken du kjører når du spiller, eller kjører du opp grafikken for bildetakingens skyld?

 

Dette er standard-innstillingene mine ( scenery very dense, autogen dense, water 2x,) så det er enda MYE å gå på før jeg har utnyttet FSX til det ytterste. Med disse innstillingene flyter simmen jevnt og mykt, og jeg er kjempefornøyd med realismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul-Andre, ser jo i hans forige innlegg "starfighter" at det hele endte med tilnærmethjertefeil påfølgende koma. Så vi kan vel raskt konkludere at han fikk seg en støkk som kan ha medvirkende årsak til denne uforstående "saken"

 

Men du verden for en grafikk og bilder. ikke minst bakgrunn å brevkurs :)

 

Regner nå fortsatt med at pågående rehablitering igjen vil få han tilbake til sin hjertesak. i god driv i flightlevel-knehøyde over fjord å fjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...