Timmy Brandt Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 SAS behöver tydligen utöka styrkan nästa år. Goda nyheter för alla med flygcert där ute. Det här är ett av mina drömjobb.... flyga en J32. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det er nok fortsatt et stort overskudd av piloter, så det kommer nok til å ta en stund før det faktisk blir en mangel på piloter, men dette går helt klart i riktig retning. Så er det bare et spørsmål hvor lenge dette varer før det går nedover igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Mente jeg hørte i en eller anna sammenheng att SAS ikke har ansatt en eneste pilot på 25 år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det vil vel si at den yngste piloten ville være rundt 45 år og ble ansatt som 20-åring, noe jeg tviler på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Etter det jeg har hørt av folk i konsernet og folk som kjenner folk i konsernet, har ikke SAS ansatt NOEN på 12 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er det noe som er sikkert, så er det vel at det aldri blir mangel på piloter;) Bare mangel på erfarne nok piloter:) Men markedet ser iallefall lyst ut fremover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det var noen prognoser som ble lagt fram for noen dager sida og de regna med markedet trengte 8-10000 piloter de nærmeste åra. Men så er det jaggu mange ledige verda over også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Att SAS ikke har ansatt på så lang tid ligger nok i att de fått påfyll ved overtaking av andre selskaper. De har vel heller ikke sagt opp noen annet enn ved alders avgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ikke ukjent at SAS snart får pilot-cravings. Det har vært overføringer til SAS, bl.a, fra Widerøe, men ingen ansettelser utenfor konsernet. Såvidt jeg har hørt er det per i dag ingen piloter under 40 år ansatt i SAS (dog kanskje noen i S, D eller IC?), og nesten ingen eller ingen flyverter/vertinner under 40. Det er i allefall det crewet jeg satt på med her i september kom fram til, men de kan jo sikkert ha bommet på et par. Men jevnt over er det høy snittalder i SAS, og få/ingen ansettelser siste 12 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det kom vel endel piloter fra Bråten også regner jeg med? Ellers er det kjekt med høy snittalder om en har en styrt avikling som mål :grin: Åjsan, :crazy: jeg tar ingen sjangse annet enn å påpeke att siste komentar var en spøk,,,,tsk tsk,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.