Gå til innhold

MP tur 12 september


Anbefalte innlegg

Når mørket senker seg, samler en gjeng flygale nerder seg på en server for sosialt samvær.

Denne kvelden var heller ikke noe unntak, og det ble faktisk ganske bra oppmøte.

 

Vi møttes ved Hood River. Samlingen bestod av Portere og et par Beavere. En Caravan hadde sneket seg inn også i kveld.

59795721.jpg

 

Vi løfter og setter kursen mot Key Way

65123863.jpg

 

36958591.jpg

 

Hadde litt problemer med kamera, så bilde fra Key Way og Walter Sutton mangler.

Her står vi samlet ved foten av St.Helen. Mengden med ulovligheter begynner å bli bra. :whistle:

45437270.jpg

 

Nede på Packwood gikk det nesten galt da Robert kom noe nært Kjell under landing.

61903869.jpg

 

Ligger bak Fred mot Ranger Creek

96436598.jpg

 

Ernst ved min side nede på Ranger Creek

65733204.jpg

 

Avsluttet kvelden her, og vi sees igjen neste søndag

94451280.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, vi gærne har det godt :grin: . Takk for enda en fin søndagstur, og denne gangen med knirkefri server og god forbindelse. Noen små kræsj underveis, men mest pga flere varianter av scenery(?).

 

Flott reportasje Paul-Andrè, jeg kan jo fylle inn noen flere bilder, men du har fått med deg det meste :grin: .

 

Søndagens tur brakte oss tilbake til kjente trakter, men det er fortsatt noen av de fineste områdene for VFR i MP.

ter1.jpg

Her en ivrig gjeng under take off fra startbasen, Ken Jernstedt Airfield.

 

ter2.jpg

Og ikke lenge etter hadde vi et kort opphold på den meget kuperte bush-stripa Key Way.

 

ter3.jpg

En snarvisitt hos Walter Sutton.......

 

ter4.jpg

....... før vi ga oss i vei til the big wilderness rundt vulkanen St.Helen.

 

ter5.jpg

 

ter6.jpg

 

ter7.jpg

Her landet vi på stivnet lavamasse ved foten av St.Helen, ei slette stor nok for både landing og take off i spredt formasjon :grin: .

 

ter8.jpg

 

Avslutter mine bilder med samlingen på Packwood, da Ranger Creek var mer eller mindre destruert av dårlig scenery-innstallering :tired: .

 

Ikke rekordoppmøte, men likevel en hyggelig samling virtuelle bushpiloter med høy smilefaktor. Takk til Paul-Andrè for opplegg og regi, og takk til Øystein som stilte med veloppdragen server :) .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010-9-12_19-51-28-808.jpg

De ivrige stiller lenge før 2000

 

2010-9-12_20-41-45-455.jpg

På tur til Walter Sutton's Private Bar

 

2010-9-12_21-9-34-224.jpg

Ernst og Paul Andre kommer rullende

 

2010-9-12_21-14-47-203.jpg

Sjekk de utbrendte/vissne trærne. Har ikke tålt varmen.

 

2010-9-12_21-24-42-494.jpg

Høst i løvskogen, på tur til Packwood.

 

2010-9-12_21-28-45-429.jpg

Dette er ikke en gjeng med "HATTKALLA"

 

2010-9-12_21-40-31-621.jpg

På tur til Ranger Creek driver vi litt ekornjakt.

 

2010-9-12_21-52-42-607.jpg

En dummy og ...... Takker for nok en kjempe fin tur. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Mange fine bilder! Det var en artig tur uten alt for mye trøbbel. Med på turen var, i tillegg til undertegnede, Fred, Ernie, Kjell, Paul Andre, Robert, Tormod, Per B (fly by over Ranger Creek med sin 777), Pål (som kom akkurat for seint), og uheldige Harald som aldri kom seg inn på serveren. Bedre lykke neste helg Harald! :D

 

Vi satser på en Heavy-kveld på onsdag kl 2000, så får vi se om noen gidder å lage en rute (hint Fred....) :whistle:

 

-------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en liten tur i varmen til onsdagen.

 

Starter i Madrid LEMD og flyr til Porto LPPR. 1 time

Porto LPPR til Faro LPFR. 1 time

Faro LPFR til Gibraltar LXGB. 40 min

Gibraltar LXGB til Lisboa LPPT. 1 time

Lisboa LPPT til Madeira LPMA. 1t 45 min

 

Dette blir altfor langt antagelig totalt ca. 5t 25 min.

Men vi kan jo fly så langt vi orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dæææsken, enda flere reportasjebilder :D . Tøffe vinkler Kjell, og utfyllende motiver.

 

Fint at du kom med deltakerliste Øystein, det bør selvsagt være med i en slik oppsumering, selv om det var den harde kjerne av søndagsturistene som møtte opp :grin: .

 

Heavy på onsdagskvelden frister, men jeg må innrømme at det er vanskelig å disponere hele kvelden til MP. Men ikke føl dere for trygge, plutselig kan man finne et smutthull for å delta :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...