Gå til innhold

[Norwegian Eagles] - 71°Nord med Caravan, Leg 2!


Anbefalte innlegg

Skrevet

[color:#000099] Norwegian_eagles_small.jpg

 

-----------------------------------------------

 

Fra Lindesnes i sør, til Nordkapp i Nord, med Cessna Caravan - Norwegian Eagles flotteste eventyr!

I alt "hysteriet" rundt Carenados flotte Cessna Caravan, ser jeg for meg at dette vil bli ett utrolig flott eventyr! Kombinert med norsk terreng og natur vil dette bli en utfordring dere sent vil glemme. Turen vil gjennomføres VFR, og vi vil prøve å besøke så mange flyplasser som mulig oppover kysten og innlandet av Norge, før vi til slutt ender opp på Nordkapp! Om været mot formodning skulle bli så ikke at turene ikke lar seg gjennomføre VFR, så får vi ty til IFR for å holde tidsrammen. Turene blir lagt til, fortrinnsvis, søndag kveld. Undertegende annbefaler uansett at man snur døgnet i simulatoren til å vise dagtid, for å få det meste ut av turen. Det er tillatt å bruke andre flymaskiner, men cruise speed skal ikke overstige 160 knop. Dette gjelder forøvrig Caravan pilotene også, fartsgrensen er 160 knop KIAS, ut over dette er det fritt fram med rute og høyde.

 

71nord_logo.jpg

 

Denne gang er det Vestlandet og Mørekysten som står for tur, vi tar turen innom:

 

*Bergen/Flesland

*Ørsta, Volda/Hovden

*Ålesund/Vigra

*Molde/Årø

*Kristiansund/Kvernberget

*Trondheim/Værnes

 

Avgang fra Flesland er søndag 12. september kl. 18:00 UTC. Total distanse er ca. 300NM.

 

Bli med å opplev vårt vakre land i godt selskap!

 

car_ext06_view.jpg

 

Geirangerfjord.jpg [/color]

Skrevet

Herlig, takk Joakim! Ble nesten litt lei meg når jeg så at kanalen ikke vær der sist gang. :grin:

 

Du får bli med når du kommer hjem Magnus, vi skal fly ekstra sakte for din del. ;) Jeg støtter forslaget for Geiranger, men Trollveggen/Trollstigen er jo ikke akkurat "på veien". ;)

 

Foreslår at vi flyr rett til Geiranger etter å ha tatt en touch and go på Ørsta, så følger vi Geirangerfjorden ut til Ålesund. ;)

Skrevet

>>> ENBR (BERGEN/FLESLAND) <<<

 

METAR 121720Z 25005KT 190V290 9999 VCSH FEW011 SCT017TCU BKN025 14/11

Q1014 TEMPO SHRA RMK WIND 1200FT 26012KT

 

TAF 121400Z 1215/1315 32010KT 9999 -SHRA SCT015TCU BKN030 TEMPO

1215/1222 4000 SHRA BKN008 SCT014CB BECMG 1218/1221 VRB07KT

BECMG 1304/1307 18010KT -RA TEMPO 1309/1315 17015G25KT

 

 

------------------------------------

>>> ENOV (ORSTA VOLDA HOVDEN) <<<

 

METAR 121650Z VRB03KT 9999 VCSH FEW020 BKN045 13/11 Q1012 RMK WIND

2175FT 26005KT

 

TAF NOT AVAILABLE

 

 

 

------------------------------

>>> ENAL (AALESUND/VIGRA) <<<

 

METAR 121720Z 22009KT 9999 FEW010 SCT020 BKN060 14/10 Q1012

 

TAF 121400Z 1215/1222 24012KT 9999 -SHRA SCT012TCU BKN030 TEMPO

1215/1222 SHRA BKN012 SCT015CB

 

>>> TAF NOT YET VALID <<<

TAF 121700Z 1218/1222 24012KT 9999 -SHRA SCT012TCU BKN040 TEMPO

1218/1222 SHRA BKN012 SCT015CB

 

 

---------------------------------

>>> ENML (MOLDE/AAROE) <<<

 

METAR 121720Z 29007KT 9999 FEW015 SCT035 BKN050 14/10 Q1012

 

TAF 121400Z 1215/1222 24008KT 9999 -SHRA SCT012 BKN025 TEMPO

1215/1222 SHRA FEW015CB BKN020

 

>>> TAF NOT YET VALID <<<

TAF 121700Z 1218/1222 24008KT 9999 -SHRA SCT012 BKN025 TEMPO

1218/1222 SHRA FEW015CB BKN020

 

 

------------------------------------------

>>> ENKB (KRISTIANSUND/KVERNBERGET) <<<

 

METAR 121720Z 25007KT 9999 VCSH FEW013TCU SCT022 BKN072 13/10 Q1012

 

TAF 121400Z 1215/1222 VRB07KT 9999 -SHRA SCT012 BKN030 TEMPO

1215/1222 SHRA FEW015CB BKN018

 

>>> TAF NOT YET VALID <<<

TAF 121700Z 1218/1222 VRB07KT 9999 -SHRA SCT012 BKN030 TEMPO

1218/1222 26010KT SHRA FEW015CB BKN018

 

 

-------------------------------------------

>>> ENVA (TRONDHEIM/VAERNES) <<<

 

 

METAR 121750Z 00000KT 9999 VCSH SCT039 BKN061 14/10 Q1012 RMK WIND

670FT 28003KT

 

TAF 121400Z 1215/1315 26010KT 9999 FEW030 SCT060 TEMPO 1215/1217

SHRA BKN014 SCT025CB BECMG 1215/1218 VRB05KT

 

>>> TAF NOT YET VALID <<<

TAF 121700Z 1218/1318 VRB05KT 9999 FEW030 BKN060 BECMG 1315/1318

16010KT

 

Skrevet

[size:14pt][color:#FF0000][ Flight kansellert ][/color][/size]

 

Grunnet dårlig oppmøte (kun undertegnede var på plass til rett tid) blir jeg å kansellere denne turen. Jeg setter ikke opp slike turer for min del, så uten de jeg gjør det for blir det dårlig med tur. :)

 

Da det kun var meg og Magnus som ble å fly sist søndag, ser det ut til at interessen for dette forsvinner inniblandt utsjekker og flygning på multiplayer serveren. VFR prosjektet skrinlegges derfor med mindre noen virkelig har lyst til å være med på slike turer. :)

 

Jeg må få beklage ovenfor kontrollerne som ble å møte opp uten å få den trafikken de (og jeg) hadde håpet på.

 

Her i Daytona Beach er det nå 34'C i luften og lettskyet pent vær, selv om jeg helst ville ha fløyet noen timer med godt selskap, ser det nå ut til at det blir noen timer ved bassengkanten. :cool:

Skrevet
Da det kun var meg og Magnus som ble å fly sist søndag, ser det ut til at interessen for dette forsvinner inniblandt utsjekker og flygning på multiplayer serveren. VFR prosjektet skrinlegges derfor med mindre noen virkelig har lyst til å være med på slike turer.

 

Synd å høre. Hadde blitt med dønn hvis ikke det var for at jeg hadde trening som ENGM_TWR. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...