Henrik Simonsen Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 http://www.rbnett.no/lokal/molde/article259892.ece Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Les overskrifta http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/bilder-kolliderte-paa-rullebanen-3274208.html Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Huff, huff. Med det grunnlaget som eksisterer når det gjelder bevegelser med biltrafikk på en rullebane (som vel i tillegg også er gjenstand for overvåkning og kommunikasjon med tårnet), skal det godt gjøres å klare å kræsje der. Men alt er tydeligvis mulig. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Les overskrifta http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/bilder-kolliderte-paa-rullebanen-3274208.html Et fantastisk flott bilde var det jo også det der da. :whistle: Det går noe for fort både med biler, overskrifter og bilder tydeligvis. Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Les overskrifta http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/bilder-kolliderte-paa-rullebanen-3274208.html Haha :grin: Siter
PEtter blindheim Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 "Rullebanen i Molde ble for få årsiden forlenget fra 379 til 2000 meter." Jasså.. Siter
Lars Hassel Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 "Rullebanen i Molde ble for få årsiden forlenget fra 379 til 2000 meter. En kollisjon skulle dermed være mulig å unngå. Politiet vet foreløpig ikke hva som er årsaken til ulykken" Tv2 nyhetene har gjort godt arbeid syns jeg:) Edit: Petter var før meg. Siter
andreas nærbø Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 hehe hvordan går det ann ?Fullekjøring ? Siter
TOS Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Er lett nok dette om ein er uoppmerksam nok Treng ikkje vere full for å krasje ein bil. Siter
Christian Paulsen Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Huff, huff. Med det grunnlaget som eksisterer når det gjelder bevegelser med biltrafikk på en rullebane (som vel i tillegg også er gjenstand for overvåkning og kommunikasjon med tårnet), skal det godt gjøres å klare å kræsje der. Men alt er tydeligvis mulig. Jeg tror tidene har forandret seg litt siden den gang, og at det er strengere regulert i dag, men etter hva jeg hørte fra en som jobbet på bilverkstedet til gamle Fornebu så ble det visstnok totalskadd/kondemnert flere biler der ute. Kan ikke gå god for at det er sant, men de kjørte som sinte veps der i sine små Fiesta'er og annet, så jeg tviler i grunn ikke. Uansett var det godt det sannsynligvis gikk bra med de ombord denne gangen, og han traff tilsynelatende på "riktig side". Å få en SUV i siden er tross alt noe av det minst attraktive man kan gjøre i bil. :whistle: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Jeg må innrømme jeg blir litt kritisk til prossedyrene ved flyplassen når hverken lufttrafikktjenesten, ei heller bakkemannskapene klarer å holde to biler separert på ett regulert område. Siter
Henrik Bergman Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 er det ikke flya som detter ned.. er det biler som prøver å ta av, og komme opp! :crazy: Siter
Magnus F. Meese Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Nja, lufthavnvakta er ute på sjekk av banen/fuglejakt, og en annen kaller opp for å krysse over til tårnet. Fyren i tårnet går utifra at de er klar over hverandre og ser seg for før de kjører, og sier ok, og med en god porsjon flaks/uflaks så er de begge uoppmerkson og lite observante, og treffer hverandre. Bare synsing, selvsagt, men jeg har ikke vondt får å se at det kan gå til. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Huff, huff. Med det grunnlaget som eksisterer når det gjelder bevegelser med biltrafikk på en rullebane (som vel i tillegg også er gjenstand for overvåkning og kommunikasjon med tårnet), skal det godt gjøres å klare å kræsje der. Men alt er tydeligvis mulig. Det var nok det begge sjåførene også tenkte Det er ikke akkurat sånn at man får traffic alert fra tårnet når det er en annen bil i nærheten. ATC er veldig strikt på hvor enhver bil befinner seg i forhold til flytrafikken, men de går nok ut fra at to biler klarer å se hverandre og vike for hverandre. Noe som ikke alltid er tilfelle, hverken på veien eller på en rullebane. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.