Gå til innhold

Nybegynner som vil lære å fly/spille


John Martin

Anbefalte innlegg

Takk for det Eivind :)

 

Blir vel å starte med flyskolen og jobbe meg oppover.

Hadde vært så bra hvis jeg har klart å lære meg det sånn høvelig at jeg kan fly ganske realistisk :)

Men hva er spesielt med Flight 1 Cessna 172?

Følger det ikke med en Cessna 172 i FSX?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Hei John Martin

 

F1 C172 flyr bedre, mye mer som the real thing, i tillegg til alt det Paul Andrè nevner. Men flyet har ett minus, det er konfigurert for amerikansk standard.

 

Bare hyggelig og hjelpe! :)

 

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg skjønner.

 

Men hva er den største forskjellen på fly med amerikansk standard?

Er kanskje ikke nå særlig å begynne å veksle mellom forskjellige standarder når man skal prøve å lære seg å fly.

 

Vet ikke hva som er forskjell på det forskjellige da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, den er god!

Da får jeg bare bruke tiden på å lese om hvordan å fly.

 

Er bare ikke helt det samme å lese om det.. virker veldig greit teoretisk, men når jeg skal begynne å fly, holde flyet på kurs og rett høyde og gjøre en standard turn, så tror jeg at jeg kommer til å slite litt mer, ja :o

 

Tror det trengs en del timer for å klare å teken på å fly, ja :)

 

Men pr idag, så har jeg bare en vanlig Logitech fly stikke uten Force feedback. Er Force feedback noe som anbefales, eller burde jeg lære meg å fly uten først?

Er det lettere å klare å holde flyet rett med Force feedback?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolige og presise bevegelser på stikken er et bra stikkord.

Det jeg merker nybegynnere gjør er å ha alt for brå bevegelser slik at de mister kontroll over flyet. Tenk på det samme som når man kjører bil i 130 km/t. Man trenger ikke store utslag på rattet før man merker at man svinger ganske bra. :)

 

Personlig har jeg aldri likt force feedback, og likte det enda mindre når jeg prøvde det i fs. Jeg ble mer fokusert på å krangle med stikken enn det å føre flyet trygt ned. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tord!

Selv begynte jeg min karriere i FS9 (FS 2004) med bare piltastene, fikk faktisk teken på det etterhvert. Nå bruker jeg Saitek X52, og er storfornøyd! Brukt denne i flere år nå.

 

Men siden du skal lære deg å fly vil jeg anbefale å bare fly VFR (Visual Flight Rules) først, til du mestrer selve flyvningen. Så kan du sakte men sikkert gå over på IFR (Instrument Flight Rules).

 

For vil vell tro at det er mye lettere å ta alt visuelt når du lærer deg å fly, og etterhvert gå over til å bruke instrumentene til navigasjon, samt sette deg inn i autopilot systemet.

 

Men ikke gi opp hvis dette er noe du virkelig har lyst til å lære deg! For ingenting er bedre enn en perfekt landing etter en lang flytur i dårlig vær! Det er som om det varmer inni kroppen! (Men nå er jo jeg veldig fly entusiast da ;p)

 

Stå på! Når man først har lært basicen så vil du føle at du blir bare bedre å bedre for hver eneste flytur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Jeg gjorde akkurat det samme som Even, dog litt lengre siden jeg begynte å fly, 3-4 år siden. Begynte IFR, går mer og mer over til VFR, fordi jeg har begynt å ta flytimer til PPL-A på ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke VFR i starten, for jeg har fått et inntrykk av at det er det man bruker i starten :confused:

Men lurer på om det ikke er vanskeligst også.. For det er jo ikke så lett å snu hodet rundt å se når man er 45 grader på flystripa o.l.

Blir litt tungvindt når man må bruke knapper for å se seg rundt.

 

Paul-André: Så det er søndager som er dagen for flyving, ja. Er gira på å fly multiplayer, men må vel få inn basic'en først :)

Joiner nok når jeg begynner å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg prøver meg på Activecamera før jeg kjøper IR.

Må prøve å beherske kjøpelysten til jeg er airborn..

 

Men har lest litt rundt og ser at det er flere og flere som bytter til X-Plane.

Siden Microsoft har lagt ned avdelingen som lagde FSX.

Er det noen synspunkter på dette? Burde jeg kanskje gå for X-plane?

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...