andreas nærbø Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg begynte med C172 og fløy rundt og steg og fly større og større fly Begynte med Fs i 2006 etter og ha hatt interessen siden 2004 Siden 2006 har jeg lært mye Nå flyr jeg med SID / STAR ILS osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Martin Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Takk for det Eivind Blir vel å starte med flyskolen og jobbe meg oppover. Hadde vært så bra hvis jeg har klart å lære meg det sånn høvelig at jeg kan fly ganske realistisk Men hva er spesielt med Flight 1 Cessna 172? Følger det ikke med en Cessna 172 i FSX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 F1 sin cessna har bedre detaljer i cockpit, bedre lyd, og ser generelt bedre ut enn default 172. Carenado sin er også veldig bra, og er den jeg bruker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hei John Martin F1 C172 flyr bedre, mye mer som the real thing, i tillegg til alt det Paul Andrè nevner. Men flyet har ett minus, det er konfigurert for amerikansk standard. Bare hyggelig og hjelpe! Mvh Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Martin Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Okey, jeg skjønner. Men hva er den største forskjellen på fly med amerikansk standard? Er kanskje ikke nå særlig å begynne å veksle mellom forskjellige standarder når man skal prøve å lære seg å fly. Vet ikke hva som er forskjell på det forskjellige da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Ikke bry deg om slikt enda. Selv ikke jeg vet hva amerikansk standard er, så det er sikkert ikke viktig, og jeg har flydd siden FS9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Martin Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Okey, den er god! Da får jeg bare bruke tiden på å lese om hvordan å fly. Er bare ikke helt det samme å lese om det.. virker veldig greit teoretisk, men når jeg skal begynne å fly, holde flyet på kurs og rett høyde og gjøre en standard turn, så tror jeg at jeg kommer til å slite litt mer, ja Tror det trengs en del timer for å klare å teken på å fly, ja Men pr idag, så har jeg bare en vanlig Logitech fly stikke uten Force feedback. Er Force feedback noe som anbefales, eller burde jeg lære meg å fly uten først? Er det lettere å klare å holde flyet rett med Force feedback? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Rolige og presise bevegelser på stikken er et bra stikkord. Det jeg merker nybegynnere gjør er å ha alt for brå bevegelser slik at de mister kontroll over flyet. Tenk på det samme som når man kjører bil i 130 km/t. Man trenger ikke store utslag på rattet før man merker at man svinger ganske bra. Personlig har jeg aldri likt force feedback, og likte det enda mindre når jeg prøvde det i fs. Jeg ble mer fokusert på å krangle med stikken enn det å føre flyet trygt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Kristiansen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Enig med Tord! Selv begynte jeg min karriere i FS9 (FS 2004) med bare piltastene, fikk faktisk teken på det etterhvert. Nå bruker jeg Saitek X52, og er storfornøyd! Brukt denne i flere år nå. Men siden du skal lære deg å fly vil jeg anbefale å bare fly VFR (Visual Flight Rules) først, til du mestrer selve flyvningen. Så kan du sakte men sikkert gå over på IFR (Instrument Flight Rules). For vil vell tro at det er mye lettere å ta alt visuelt når du lærer deg å fly, og etterhvert gå over til å bruke instrumentene til navigasjon, samt sette deg inn i autopilot systemet. Men ikke gi opp hvis dette er noe du virkelig har lyst til å lære deg! For ingenting er bedre enn en perfekt landing etter en lang flytur i dårlig vær! Det er som om det varmer inni kroppen! (Men nå er jo jeg veldig fly entusiast da ;p) Stå på! Når man først har lært basicen så vil du føle at du blir bare bedre å bedre for hver eneste flytur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 VFR? Det er jo det vi tullingene holder på med om søndagskveldene det :grin: Sleng deg med når du begynner å passe mestre utysket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg startet med IFR for 2-3 år siden. Nå ønsker jeg mer utfordringer og har begynt å fly mer og mer VFR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg gjorde akkurat det samme som Even, dog litt lengre siden jeg begynte å fly, 3-4 år siden. Begynte IFR, går mer og mer over til VFR, fordi jeg har begynt å ta flytimer til PPL-A på ekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Kristiansen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Paul-André: ;o på MP serveren? : ) Når? Hiver meg med neste søndag om det går greit da Ja har også i det siste gått mer tilbake på VFR, dette også fordi jeg holder på å skal ta PPL-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 VFR neste søndag er Vi Follow River. Skal følge Coloradoelva opp til utsiktsplatået ved Grand Canyon. Og da blir det warbirds for de som har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Martin Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Jeg hadde egentlig tenkt å bruke VFR i starten, for jeg har fått et inntrykk av at det er det man bruker i starten :confused: Men lurer på om det ikke er vanskeligst også.. For det er jo ikke så lett å snu hodet rundt å se når man er 45 grader på flystripa o.l. Blir litt tungvindt når man må bruke knapper for å se seg rundt. Paul-André: Så det er søndager som er dagen for flyving, ja. Er gira på å fly multiplayer, men må vel få inn basic'en først Joiner nok når jeg begynner å få det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det viktigste er å alltid være keen på å lære mer. Da får du masse utbytte av FS Ikke la være å spørre, om du lurer på noe som helst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hvis du ikke vil bruke taster for å flytte synsvinkelen hele tiden, skal jeg være rask å anbefale denne: http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=51&products_id=517 Ta også en søk på YouTube etter "Track IR In fsx" for å se eksempler på den i bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg fraråder deg til å kjøpe TrackIR når du kan få likebra synsbredde med Activecamera. Det tar også mye kortere tid å lære seg. Du kan også lagre view presets som er utrolig flott om du skal flytte deg fra cockpit til wingview på under et sekund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det er jo overhodet ikke det samme. Det er ikke noe IR ved Activecamera, noe som gjør at du fremdeles må bruke kanpper/hat switch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Martin Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Får se om jeg prøver meg på Activecamera før jeg kjøper IR. Må prøve å beherske kjøpelysten til jeg er airborn.. Men har lest litt rundt og ser at det er flere og flere som bytter til X-Plane. Siden Microsoft har lagt ned avdelingen som lagde FSX. Er det noen synspunkter på dette? Burde jeg kanskje gå for X-plane? Erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.