Thomas Johannessen Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Wideroe har fått seg merkelig callsign. Se bilde. Hvorfor har de dette? Enn pilot som har sans for humor? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Og i tillegg klarer han å hovre med maskina. Tror nok det er en bug Siter
Thomas Johannessen Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Skrevet 24. juni 2010 Ah.....hehe, så ikke farten. Kan nok være riktig som du sier da Siter
Even Moe Egenes Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 "FUCKYOU, you are cleared to land runway 18" "Gardermoen tower, fuck you too". Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Det blir vel heller "foxtrot, uniform, charlie, kilo, yankee, oscar, uniform, you are cleared to land...", hehe.. Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 tror ikke det er noen bug.. En av pilotene har av en merkelig grunn tastet inn "FUCKYOU" i stedet for callsign. Litt utenom retningslinjene, kan man si. Siter
Mathias Næss Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Men kan du forklare hvordan han i en høyde av 11000 fot klarer å ha en airspeed på 0 kts? Siter
Christian Zhang Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 For det første står det på flightradar24 '' Only airplanes equipped with an ADS-B transponder within the coverage area of our 100 receivers are visible on the map. '' For det andre, Dash 8 har ikke ADS-B transponder. Finn ut mer http://flightradar24.com/about.php Da er det altså en FAKE??? Siter
Roald Hansen Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Ja, kanskje det Ikke så uvanlig å se mange forskjellige visninger. Dette bildet er fra 18. januar i år og viser LN-LTA tilsynelatende i hover, og det samme er Transaero sin 777. Men bevegelse på kartet hadde de. Kyndige mennesker som kan transponder har sikkert forklaringen. Et PS til Christian: Joda, Ln-WIT er synlig, men den viser 0 speed. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Det blir vel heller "foxtrot, uniform, charlie, kilo, yankee, oscar, uniform, you are cleared to land...", hehe.. Blææææææææææææh -.- Siter
Christopher Andersen Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Da er det altså en FAKE??? Noe muffins her ja, men den er nok ikke fake, hender at det dukker opp litt av hvert på radaren Flightradar 24:Of course there are exceptions. For example one Lufthansa CRJ900, one LOT ATR-72, one Wideroe Dash, some MD8X from Onur Air, some Saab 340 in Australia, and some private Cessnas are visible. Siter
Christian Zhang Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Tror jeg så FUCkYOU før eller noe annet men er ikke sikker. Men et lite spørsmål hvordan lage sånn Sitat greie? Siter
Kjell Arild Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Roald, du har ikke vurdert å bidra med data til Flightradar24 ? Slik det er nå er det jo et "sort" hull over Bodø. Og med radarer (nord for Dovre) ved ENML, ENKB, ENVA (2 stk), ENEV, ENDU, ENTC og ENBV er det jo bare Bodø som mangler. Siter
Christian Zhang Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Idag så jeg et Wideroe Fly på radaren. WIF124 Callsign: WIF124 Flightnr: Reg: LN-WIT Hex: 4784DD Model: De Havilland DHC8-103 (DH8A) Airline: Wideroe Lat: 60.62307 Lon: 10.09967 Altitude: 18600 feet (5669 m) Ground speed: 0 knots (0 km/h / 0 mph) Track: 0° Radar: ENHA Squawk: 6420 Siter
Christian Zhang Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Endelig, Spurte en admin og han gidde meg linken her ettersom jeg viste bildet http://www.errorlevelanalysis.com/permalink/e51c077/ Siter
Even Rognlien Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Hva slags transpondere flyene har, er ikke noe som er bestemt for hver flytype. Mange selskaper putter nyere transpondere inn i flyene sine etterhvert som de føler for det. Ser ofte flyene til Widerøe, postflyene fra AirSweden, samt noen helikoptere utenfor Stavanger-området. Så aldri disse på flightradaren før i tiden. Grunnen til at farten til denne widerøen er satt til 0 er nok at systemene til maskinen ikke er fullt komatible med transponderen (?). Jeg tviler sterkt på at Thomas har manipulert screenshot'et - hva skulle det være godt for? Siter
Christopher Andersen Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Manipulert er det hvertfall ikke! http://forum.scanair.no/showthread.php?t=67326 Siter
Roald Hansen Skrevet 28. juni 2010 Skrevet 28. juni 2010 ...og i går kveld var det LN-WIC's tur i Bodø-området. Jeg har tatt kontakt med Widerøe om fenomenet. IC vises ikke på skjerm, men i "reporteren" - dvs at de data som sendes, registreres og lagres på PC'n. I tabellform ser det ut som dette: Siter
Christopher Andersen Skrevet 28. juni 2010 Skrevet 28. juni 2010 Her er svaret: http://forum.scanair.no/showthread.php?p=524218#post524218 Det dere "radar jockeys" leser ned, er mode S-transponderdata og tilknyttet flight-ID. Dette utstyret benyttes ikke - i hvert fall ikke offisielt - av lufttrafikktjenesten i Norge pr. d.d. Hva som legges inn som flight-ID, er knekkende likegyldig --- med unntak for "radar jockeys" som baserer diverse nettsteder med "flight tracking" på plotting av mottatte mode S-data. De fleste velger å legge inn korrekt rutenummer, men i norsk luftrom ikke noe krav om dette. Man skal imidlertid ikke så langt unna før et slikt rutenummer som det som er omtalt ovenfor, vil avstedkomme reaksjoner. At noen i WF eller andre selskaper morer seg med en heller imbesil variant - vel. De om det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.