Gå til innhold

17. Mai på Kjevik :-p


Anbefalte innlegg

Jeg kunne bare ikke la være. Den gamle kafeen (Avinor Admin pr. i dag), ble bedre enn ventet pga Skew funksjonen i Photoshop. Rettet opp noen shots, men ikke for mye...da virkelighetens bygning faktisk er "segen" her og der. Anyway heiv jeg på den råtne trappa, samt blomsterbedet! Må jo pynte litt til 17. Mai. Og nå går jeg og drikker opp resten av øllet :grin:

 

PS: La inn et nytt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble bra, og det som er morsomt, er at jeg tenkte: "Denne greia gidder jeg ikke gjøre så mye med". Pøh, det gikk en annen vei ja. Jeg skal endre fargen på kantsteinene til blomsterbedet så de skiller seg bedre ut fra apron. Og heve plantene 0.14 meter :grin:

 

Det er sikkert noen som lurer på når jeg laster opp. Nå som jeg er ferdig med hele "rekka" på Kjevik, blir det ikke lenge til. Terminalen gjenstår, men jeg trenger flere shots først. Den kommer i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra nok til å ta seg noen velfortjente øll, Rune :smile:

 

Og nå som det har nådd så langt, må flyplassjefen pent finne seg i flere besøk. Texturen til fronten av Admin er feil selv om den er fin. Det skal inn mer murstein samt markiser. Og det er godt å bli kvitt den (dog pene) MS modellen jeg hadde der før. Det var en typisk amerikansk fastfood-sjappe :whistle:

 

Kristoffer:

 

Ja, jeg er en av de som nesten savner den kalde krigen pga action vi hadde her på sørlandet på grunn av det. Du skal ikke se bort fra jeg tar med vakta, flyet i nærheten, en Nike...og kanskje en Starfighter. Men sistnevnte er så herpa at jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få litt "Simcity" preg, kanske? Savner de gamle versjonene av det spillet. Der ble byen min så populær at folket ga meg et digert, flott hus. Jeg hadde ikke plass til det. Så da rev jeg et fattigkvarter, og plasserte huset mitt med egen kraftforsyning samt privat T-banestajon :whistle:

 

Plantene er standard MS autogen modeller. Mye pent å finne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Du skal ikke se bort fra jeg tar med vakta, flyet i nærheten, en Nike...og kanskje en Starfighter. Men sistnevnte er så herpa at jeg har mine tvil.

 

Woaw, jeg er gammel NIKE-mann fra Starfighter-tiden, så her stiller jeg meg fremst i køen for begeistrede applaudanter :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er en av de som nesten savner den kalde krigen pga action vi hadde her på sørlandet på grunn av det. Du skal ikke se bort fra jeg tar med vakta, flyet i nærheten, en Nike...og kanskje en Starfighter. Men sistnevnte er så herpa at jeg har mine tvil.

 

Flott. Jeg hadde fire fine uker på Kjevik når jeg var i militæret, så jo flere detaljer på den flyplassen jo bedre. :) Starfighteren så jeg aldri dessverre, men har sett bilder, og den var ikke mye fin nei.

Det står også en F-5 hale på leiren, men da begynner det vel å bli litt vell mange detaljer. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woaw, jeg er gammel NIKE-mann fra Starfighter-tiden, så her stiller jeg meg fremst i køen for begeistrede applaudanter!!

En Nike platform skal ikke ta lange tiden å lage. Må bare svippe bortom og knipse litt først. Med tiden kan man jo kanskje lage den inkl. avfyring :grin:

 

Det står også en F-5 hale på leiren, men da begynner det vel å bli litt vell mange detaljer.

Det viktigste er detaljer på flysiden, hva som kan sees fra cocpit fra taxiways, runway, on approach, og fra apron, så den halen utelater jeg nok. Men offisersmessa skal inn med tiden.

 

F5'en er faktisk noe av det fineste jagerflyet som er designet (kurver som en dame), og det blir ikke verre med tiger paint.

Enig. Den var en av de første med innsnevring på midten, da man hadde funnet ut dette var ideelt for jagerfly. Spiss nese og innsnevring er karakteristisk for jagerfly fra den tiden, og da tenker jeg på Phantom og diverse andre. Dessverre er ikke Aerosoft maskinen min noe spesielt god å fly...alt for overfølsom for turbulens. Men må ha den bare for å se den :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardermoen prosjeket har forsinket Kjevik alt for lenge. Men det hadde seg slik at jeg var bare nødt til å lage Gardermoen "sånn passe", for hovedflyplass må vi ha. Nå kan jeg ta Gardermoen med knusende ro (pusser bare litt på det som er der), og konsentrere meg om det jeg virkelig har lyst til, nemlig Kjevik, Lista og Sola...og andre steder på vei mot nord. Blant annet skal Stord få en realistisk terminal, så kanskje jeg endelig får flytta litt på Torstein :grin: :whistle:

 

Kjevik er ferdig for denne gang, og har blitt enda mer detaljert enn på bilder vist hittil. Lista har fått tro kopi hangarer, og tower og brannstasjon er på gang. Det jeg skal gjøre nå, er å ta meg god tid til uttesting (hjelp...jeg må fly!), så lastes det opp. Tid? Når det passer...snart, såfremt ikke annet kommer i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...