Gå til innhold

FLYFILM på TV3!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Flykatastrofefilmer er jo blant de enkleste filmene å lage. Det eneste du trenger er et kabininteriør og noen arkivopptak av et fly i cruise som du viser med jevne mellomrom. Et modellfly kan også være greit å ha til de mer spektakulære scenene. Dessuten må man jo ha en rollebesetning som består av et vidt spekter av karakterer. Pilotene har bare en ubetydelig rolle siden de blir satt ut av spill tidlig i filmen, etter den obligatoriske problemfrie og hyggelige avgangen. Flyvertinnene har derimot en svært sentral posisjon i alle slike filmer så her er det om å gjøre å velge skuespillere som tar seg bra ut i uniform...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Vegar Mikalsen:

Den beste flyfilmen jeg har sett, hvis vi ikke skal kalle det flygelederfilm, er "Ground Controll", som handler om flygeledere på flyplassen Phoenix. Noen som vet om noen andre filmer som handler om flygeledere?

Det finnes en som jeg så på Gardermoen for en liten stund siden, den handlet om to flygeledere som konkurete om å være den beste. Jeg husker ikke hva den het, men jeg så den i innenlandspiren der på den "elekrobutikken"

 

--------------------

 

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være den samme filmen, for så vidt jeg husker, så var en av de flygelederne der på vakt, da den andre ble hentet inn pga personell mangel.

Flygeleder på vakt= X

Flygeleder som kommer= O

 

Flygelederen som kommer hadde jo skiftet jobb, for han hadde vært med å dirigert ett fly som koliderte slik at han gikk over til data bransjen i stedet.

Men gjennom en venn som fortsatt jobbet som flygeleder, be han bedt om å komme på vakt den dagen grunnet personell mangel.

Da ble det en konkuranse mellom X og O, for O var en legende, han var kjent som "den beste" og det trivdes ikke X med, for han var klar over hva som hadde skjedd når O hadde den lille ulykken..

Det er en film jeg annbefaler dere å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...