Gå til innhold

Enda en ATC-mikrofon til salgs!


Even Rognlien

Anbefalte innlegg

Da skal jeg selge enda en ATC-mikrofon. Denne er identisk med den forrige jeg solgte, så beskrivelsen under er omtrent den samme. Vil også gjøre kjøperne oppmerksomme på at enda minst to mikrofoner vil bli lagt ut for salg etter denne. De er ikke av samme type som de jeg har solgt så langt.

 

IMG_2274.jpg

 

For å bruke denne mikrofonen trenger man et Windows operativsystem, en COM-port (RS232) og en vanlig mikrofoninngang med mulighet for mikrfon-boost (Optimalt: 30db forsterkning). De fleste hovedkort har en boost funksjon - enten som en innstilling for hovedkortet/lydkortet eller automatisk (Har testet selv på to laptoper og en hjemmebygget stasjonær).

 

Alt man behøver å gjøre er å legge inn et medfølgende program og plugge inn mikrofonen der den skal være. Har du ikke en ledig COM-port sender jeg med en USB->RS232 adapter som du får med på kjøpet.

 

---------------------------------------------------

 

Mikrofonen jeg selger er av det tyske merket 'PEIKER' og er tung og god å holde i. Den har en trykknapp som utløser et tastetrykk man vanligvis bruker tastaturet til å aktivere mens man snakker. Man velger altså et tastaturtrykk som det medfølgende programmet skal simulere og deretter velger man dette tastaturtrykket som snakkeknapp - for eks. i EuroScope. Hva den er brukt til vet jeg ikke, men den er svært lik typen de bruker på diverse kontrollsentraler - også i tårn. Merket er i hvertfall kjent i den ekte ATC-verdenen. Mikrofonen som selges ser omtrent ut som ny og er veldig pent brukt.

 

VIKTIG: Mikrofonens Push To Talk funksjon er kun blitt testet fungerende i VRC, EuroScope, FSX multiplayer og Squawkbox. På min datamaskin fungerte ikke PTT med TeamSpeak 3 og FSInn.

DETTE KAN VARIERE FRA PC TIL PC!

 

Lyden i mikrofonen er helt OK, men ingen hi-fi mikrofon. Den er godt testet både bak radarscopen og i lufta, og piloter og flygeledere sier de hører meg "Five by five"

 

---------------------------------------------------

 

Fra venstre til høyre: Mikrofonens originale plugg - støpsel for mikrofonens plugg - RS-232 plugg (Til PC'ens COM-port) - 3,5mm minijack (Til PC'ens mikrofoninngang)

IMG_2275.jpg

 

Alt fra tuppen av mikrofonen til pluggen er originalt.

IMG_2277.jpg

 

Om du ikke har en ledig COM-port på PC'en din, legger jeg ved en USB->COM-port adapter ;)

IMG_2279-1.jpg

 

----------------------------------------------------

 

Dere kjøper ved å legge inn bud i denne tråden. Startprisen er kr 500,- og budøkningen skal være på minimum kr 50,- per bud.

 

Auksjonen vil vare frem til søndag 21. mars klokken 23.59. Eventuelle bud etter denne fristen blir ikke tellende.

 

Ved spørsmål eller kommentarer, send PM

 

----------------------------------------------------

VIKTIG:

Jeg tar intet ansvar for brannskader, eksplosjoner, ødelagte datamaskiner/systemer, nedbrente hus eller liknende. Alt skjer på brukerens eget ansvar!

Om, og bare om, det er tekniske feil på delene som er montert på den blå ledningen eller du ikke får den til å fungere som den skal når du har mottatt den, kan du innen 30 dager sende alt tilbake og få den gratis forøkt reparert eller pengene tilbake. Kjøper betaler da frakt. Ta kontakt på e-post først.

----------------------------------------------------

 

Happy bidding! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[size:17pt]ALT SOM STÅR OVER DENNE POSTEN GJELDER IKKE LENGER[/size]

 

For de som ikke er innom VACCSCA forumet så ofte, så er det altså en ny mic til salgs: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=vatsim :) Samme type som den på første bilde i tråden her, men annen type tilkobling (se linken). Ta kontakt hvis du ønsker å kjøpe den utenom ebay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Tom sprer dårlig stemning i det hele tatt!

 

JA greit, han vil kanskje ikke kjøpe den, og han trenger nødvendig vis ikke fortelle det til oss. Men når han nå gjør det, er vel ikke det med på skape dårlig stemning??

 

Det som derimot skaper dårlig stemning, er folk som kommenterer stemningen og ødelegger det opprinnelige emnet. Og JA, jeg er klar over at jeg selv nettopp nå er med på å ødelegge det opprinnelige emnet, men måtte bare få sakt det... :crazy: [size:8pt](Unødvendige innlegg kan vel slettes av admin.?)[/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg enda en som skal selges. Tar 900 kr for denne da det er et par slitemerker på metallhuset på mic'en (se bildet). Kabelen til mikrofonen er byttet ut med en ny, ellers er alt originalt bortsett fra pluggen. Testet på VATSIM med bra resultat! Som dere ser har denne to knapper, den ene kan for eksempel brukes til Euroscope, VRC, FSInn eller Squawkbox, mens den andre kan for eksempel brukes til Teamspeak (og muligens i GVCCS v2 som er under utvikling nå). Beskrivelsen i ebay-artikkelen jeg har linket til tidligere, gjelder for denne mikrofonen også:

 

IMG_4304.jpg

 

IMG_4298.jpg

 

Testet med medfølgende USB-lydkort:

IMG_4297.jpg

 

Om du er interessert, ta kontakt på PM eller mail: even1992[at]hotmail.com :)

 

 

[size:14pt]Solgt![/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog enda en til salgs! Denne har også fått ny kabel og er nesten strøken, ellers er alt originalt bortsett fra pluggen. Denne har to knapper, den ene kan brukes i Euroscope og den andre i for eksempel Teamspeak (muligens også i GVCCS v2 som er under utvikling nå). Fungerer forsåvidt med alle programmer som støtter tastatur- eller joystick PTT's. Beskrivelsen i ebay-artikkelen jeg har linket til tidligere gjelder for denne mikrofonen også

 

1000 kr + frakt. USB-lydkort er inkludert!

 

MIC4.jpg

 

MIC4-2.jpg

 

For de som lurer på lydkvaliteten vil den bli testet på Oslo Control (ENOS_4_CTR) fra kl 19-22 i kveld! Kom å fly! :)

 

Om du er interessert i å kjøpe denne, ta kontakt på PM eller mail: even1992[at]hotmail.com

 

NB: Dette blir siste mulighet til å skaffe seg en håndmic før FLG! Jeg har gått tom for de svarte koblingsboksene, og drar oppover til folkehøgskolen min i Trøndelag på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Trøndelag nå, men mikrofonen ligger dessverre hjemme... Jeg kan ta den med oppover etter påskeferien, men det er jo ganske lenge til. Ellers er den pakket og klar til å sendes, trenger bare å sende en SMS til heimen med navn og adresse så sendes den så fort som mulig :) Tar vel vanligvis 1-3 dager før pakken kommer fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...