Gå til innhold

Flightsim.com


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Ja, det er verst på kveldstid. Jeg har vært inne på flightsim.com ganske mange ganger, og hver eneste gang jeg forsøker, sier jeg til meg selv at "nå prøver jeg inntil ti ganger". Så langt har jeg kommet inn i minst nitti prosent av tilfellene. Men jeg er enig i at det er frustrerende når man ikke kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryck: F5 och sedan Enter, om och om igen

 

Ibland kommer man in på första, andra gången men vanligtvis tar det låååång tid. Servern är väl hårt belastad eftersom filerna har blivit större och större och alltfler har bredband och sitter uppkopplade (för?) länge.

Så många kommersiella annonser de har kan man väl tycka att de kunde köpa mer plats?

 

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare betale de $30 som det koster for full membership ?

 

Nå som den norske krona er såpass sterk, koster det deg ca 180-190 kroner for et år..

 

Da kommer du alltid inn og får raskere downloads (hvis du har bredbånd, da).

 

Jeg synes ihvertfall at det var en god investering "[smil]"

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Flightsim.com er at de tar seg betalt for at folk skal få laste ned freeware produsert av andre. Har hørt at de stadig reduserer antall pålogget i håp om at flere betaler. Men det blir ikke aktuelt for mitt vedkommende. I tillegg er mange flysimmere for unge til å ha et kredittkort, og disse får dermed ikke glede av gratis addons. Mange som har laget freeware har reagert kraftig på dette, og trukket sine bidrag ut derfra iflg innlegg på Avsim-forumet.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ingen oppretter en ny flysim-site for å "avlaste" flightsim.com og dermed bli kvitt dette idiotiske konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som er gratis i verden, og båndbredde er ihvertfall ikke gratis. Flightsim.com har noe enormt med filer på serveren sin, og det er ikke lite som blir lastet ned der på en daglig basis. Egentlig er jeg også imot å betale for å kunne bruke sider på internet, men slike sider støtter jeg fullt opp, fordi jeg vet hvor mye det koster å holde slike populære sider oppe.

 

Ta et eksempel... Projectai .. 56GB på to dager... det tilsvarer ca $112 på TO dager.. Det er ca 350 kroner dagen for de som er ansvarlige for siden. Greit nok om man er 100 stykker som er "ansvarlige", for da blir det ikke mere enn 3 kroner og 50 øre dagen.. Gang det med 30 og man er oppe i 105 måneden. 1260 kroner i året. MEN, det er ikke 100 ansvarlige i projectai.. Noe som gjør at prisen for å kunne gi folk freeware, blir noget høy. Klart at de kunne gjort det gratis, med da en limit på hvor mye folk kan laste ned om dagen.

 

Si at den totale pakken som PAI gir ut er på 10mb .. okay.. for å ikke overskride de 20GB som FSgate har gitt PAI PER måned, tilsvarer da 2000 downloads på en måned, eller 66,66 downloads per dag.

 

Hvor mange flightsimmere er det rundt omkring i verden ?

 

"Gratis filer til folket, men desverre.. Det er max 66 downloads om dagen" ...

 

Det samme gjelder for flightsim.com .. De har også en utgift i måneden, som de må dekke. Reklame dekker noe, men ikke så mye som 400-500 kroner dagen...

 

Og, skulle man avskaffet/boikottet siter som flightsim.com, fordi de tar betalt for at man skal kunne laste ned freeware, skulle jeg likt å sett hvordan folk fant frem til det de lette etter.

 

Nei, jeg synes heller de som ikke vil betale 180 for et 1 års medlemskap for å kunne laste ned så mye man vil bør tenke seg om to ganger før de klager på at de har problemer med å komme inn.

 

De som ikke har kredittkort ?

 

Vel, man kan betale foreldrene sine for at de skal belaste kortet sitt med de usle 180 kronene det koster.

 

Eller, så kan man undersøke om flightsim.com tar imot "giro" eller noe.

 

Det finnes alltid en måte.

 

My two cents.

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis avsim kan gøre det gratis, hvorfor kan fs.com så ikke???

Desuden er der også en del street cred. til avsim! De gør en hel del mere for flightsim end fs.com! Bl.a. hoster de en del for fx. POSky.

(Hvis det så bare var at jeg kunne få adgang til avsims ftp, ville jeg være glad "[smil]" f*** firewall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Problemet med Flightsim.com er at de tar seg betalt for at folk skal få laste ned freeware produsert av andre. Har hørt at de stadig reduserer antall pålogget i håp om at flere betaler. Men det blir ikke aktuelt for mitt vedkommende.

For en gangs skyld kunne jeg ikke vaere mer enig med deg, Helge. "[smil]"

Jeg er glad for at folk ikke biter paa den heller u-aerlige fremgangsmaaten folka bak Flightsim.com bruker.

Det hadde vaert annerledes dersom de hadde vaert aerlige og bare kuttet ut den saakalte 'gratis' aksessen.

Den er jo ikke-eksisterende slik det naa er.

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten,

Internet fungerar så här:

det är ett nät av kablar som täcker i stort hela världen, därav namnet World Wide Web eller kortare www. Via dessa kablar går telesignaler. De operatörer som tillhandahåller teletrafiken tar betalt för denna. De har haft kostnader för kabeldragning eller hyra för kablarna. Det är väl helt i sin ordning att de tar betalt för sina tjänster, sedan är det väldigt olika HUR mycket olika bolag tar ut.

 

Användarna av teleoperatörstjänsterna, deras kunder, d.v.s. du, jag, flightsim.com med många flera betalar alltså för den tid och plats de belastar nätet med.

 

Om jag nu väljer att driva en hemsida som alla har tillgång till kan jag nu göra det av olika skäl, ideella eller kommersiella (det finns flera, t.ex. "Hej, det här är min sida - jag kan"). Tittar vi på flightsim.coms sida så ser vi på mängden av annonser och de "reviews" (=annonser) av kommersiella addons att det är en sida med kommersiell inriktning. På något vis har man ändå fått intrycket av att sidan skulle drivas av ideella skäl, delvis på de hyllningar som Nels Anderson fått för att han gör uppoffringar för att hålla sidan igång. Här vill jag säga på en gång att jag inte har en aning om när, hur eller varför sidan startades, jag känner bara till de senaste fem årens utveckling av den och den är inte positiv i mina ögon sett.

Man säljer entrebiljetter genom att få kunder att tro att de är speciella, "membership". Sidan belamras inte bara av annonser utan där förekommer många addons som är shareware eller payware, i båda fallen kostar de alltså pengar. Ett stort antal freeware addons är gjorda för dessa payware addons och borde naturligtvis finnas på respektive firmas hemsidor, t.ex. PIC, Dreamfleet, Abacus, LAGO o.s.v.

Jag vet inte om antalet freeware addons har minskat på sidan, men det SER så ut i och med att betalandelen ökat. Däremot vet jag att utbudet blir smalare då alltfler går över till payware. Det blir inte med automatik bättre heller bara för att de tar betalt. Det här diskuteras till och från så jag berör inte det närmare.

Om jag skulle driva en affär skulle jag definitivt inte stå i dörren och ta betalt för att mina kunder skulle få komma in. Jag skulle bjuda in dem med stora famnen, låta dem bli ledda förbi störtskyltningar, lockvaror, måste-bara-ha-den!-varor, få dem att trivas för att de ska stanna så länge som möjligt och handla ännu mera, för att slutligen ta betalt för allt de handlat.

Nels Anderson kör restaurangstilen och gör inträdet svårt, bara de utvalda ("membership" igen) kommer in lätt. Därigenom hoppas han antagligen att ungdomar ska bli ännu ivrigare att få komma in.

Men han kan bita sig i tummen också.

 

Alternativ finns bl. a. Avsim.com och flightsim.no!

 

Så till sist en vädjan: Bojkotta 'fsplanet.com' och ta bort dem från dina "Favoriter". Anledningen finns mycket att läsa om på Avsim.coms forum.

 

Åke Lindberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, men da er jo nettopp problemet at Flightsim.com er blitt for stor. Men likevel, hvis vi hadde flere mindre fs-siter å laste ned fra så ville det jo blitt vanskeligere å finne...fordeler og ulemper med alt.

 

Men uansett så synes jeg at Flightsim.com bør bli en ren betalingstjeneste da...slik at man unngår å frustrere huet av seg for å komme inn, så lenge det visstnok er mulig uten å betale. Dette skal jo være moro, ikke gå på helsa løs... "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting skal nå fs.com ha, og det er at de har et enormt utvalg av addons til fs.. For en tid tilbake passerte de 50000 filer på serveren sin, og jeg kan tenke meg at det koster penger å holde noe slikt. Personlig synes jeg at det hadde vært dumt om hele siten hadde gått over til å bli paysite, for jeg er ikke interessert i å betale for freeware. Vil heller bruke et par minutter på å logge seg inn slik som det er nå.. Har god tid jeg.. "[smil]""[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...