Gå til innhold

sturla Lang

Members
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Siste besøk

Om sturla Lang

  • Bursdag 30. nov. 3

sturla Lang's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei Skal ut å fly med Varig snart og til tross for at jeg er en ivrig flightsimmer så har jeg noe over moderat flyskrekk når det kommer til å fly i virkeligheten. Dette gjelder spesielt med flyselskaper jeg ikke kjenner godt til fra før av. Noen som har kjenskap til Varig som selskap? tenker mest på pilot trening, vedlikehold av fly, sikkerhets rutiner osv.. Det bruker jo md-11 på langdistanseflyene sine og det er jo som kjent et fly som har hatt sine episoder opp gjennom årene, men da mest i asia/africa hvor det er menneskelig svikt som har skylden. Har vel bare vært Swis air ulykken i 98 av de store som skyldtes tekninske ting. Har på det generelle hørt at det er et bra selskap som også er med i Star Aliance blant annet.... Om noen skulle ha noe konstruktivt å komme med i den ene eller andre retningen så mottas det med takk:) Mvh Sturla
  2. Hei! Gikk til innkjøp av fs2004 her om dagen og fikk satt meg ned i går for å ta jomfruturen.. Jeg lastet ned Anton AN-24RV og må bare si at det var et helt herlig fly å fly. Tok av fra gamle flyplassen i Honkong og fløy til den nye for så og returnere til den gamle igjen, da med inflyvning fra fjell siden. Første gang i historien at jeg klarte landingen unten noen større problemer, en fantastisk opplevelse:) Så til det jeg lurer på. Etterpå prøvde jeg meg en tur med samme rute med en 737-400 hvorpå jeg opplevde at stikka var oversensitiv og at flyet var veldig vanskelig å holde stabilt (hadde ikke noe vind) og landingen ble et h..... som endte med 2 brukne bakhjul og en generelt lite vellykket landing. Noen som vet hva dette skyldes? Jeg er klar over at forskjellige fly har forskjellige styre egenskaper, men en 737-400 skal vel ikke oppføre seg som en Cesna i orkan når det ikke er vind? Jeg prøvde meg på instillingene som var tigjengelige i selve spillet, men tror ikke problemet lå der. Hvis noen skulle mene noe om dette så er jeg veldig takknemmelig. Hilsen Sturla
  3. Har prøvd å laste ned widerøes DHC8-103/400 Uten å lykkes! Kan noen fortelle meg hvilke av Flyene/panelene som burde lastes ned? Ser at alle har fått dårlige karakterer, men Det kan jo tas med en klype salt. Det trenger ikke være et Widerøe fly hvis det finnes noe bedre alternativer! Hilsen Sturla!
  4. Lurer samtidig på om texture filer som "nye trær", "flight pro2002" og "bygninger.zip" lar seg kombinere med lennart sine texture pakker?
  5. Skal instalere flightsim2002pro i dag, grunnet innkjøp av ny pc. Bortsett fra lennart textures og Norway airports som jeg kjenner til, lurere jeg på hva som anbefales å legge inn for å få spillet/simulatoren så bra (realistisk) som mulig? jeg har hatt spillet en stund, men har ikke lastet ned noe ekstra da pc'n min ikke har vært sterk nok! Kommer vel primært til å fly i Norge, men alt er interresant! På forhånd takk! Sturla!!
  6. Det som har fungert bra for meg er å logge på med ca 10 secunders mellomrom i et par miutters tid! Da pleier jeg som regel å komme inn!! Uansett hvis du har mulighet til å logge inn på morgenen så er det vanlighvis roligere da!
  7. Har ikke prøvd fly2 , men ser at det snakkes en del om det her. Lurer på om noen som har prøvd begge deler kunne fortelle meg hva hovedforskjellen er og hva de mener er "best"/mest realistisk etc... (vet ikke om det er sammenligbart!) på forhånd takk! Sturla!
  8. Hei vidar! kan forstå at det er vanskelig å komme gjennom på linjen hvis du sitter inne på flightsim.no!! heheh.... (ikke vondt ment)
  9. Fant denne på vg.no!! Skremmende hvis der er noe i det!! noen som vert noe mer? Lavpris-piloter får kritikk Av MARIANNE HEEN JOHNSGÅRD (VG Nett) En britisk flygeleder frykter at piloter ansatt hos lavbudsjett-flyselskap nedprioriterer flysikkerheten på grunn av stort tidspress. Tips en venn om denne saken! - Se dagens mest populære tips! OFRER SIKKERHETEN? Piloter hos noen av de britiske lavpris-flyselskapene opplever stort tidspress, hevder en ny rapport. Foto: EPA Det skal ifølge The Times først og fremst være Ryanairs piloter som den hemmeligstemplede rapporten hentyder til. I likhet med konkurrentene easyJet og Go bruker det irsk-registrerte lavprisselskapet flyene sine mer intenst enn mer tradisjonelle flyselskaper, og har ofte bare 25 minutter mellom en landing og neste avgang, skriver den britiske avisen. - Ekstremt press I flyvelederens rapport, som er blitt sendt til flyindustriens rapporteringsorgan Confidential Human Factors Incident Reporting Programme (Chirp), heter det blant annet at mange piloter arbeider under «ekstremt press i cockpiten for å kunne holde de fastsatte tidsrammene». Rapporten viser til situasjoner der pilotene har ankommet flyplassene for tidlig i et forsøk på å spare tid. Ifølge The Times nevner flygelederen også at flere innflygninger er blitt avbrutt fordi pilotene har plassert seg for nær flyet foran i landingskøen. Flyr for lavt? Den ferske rapporten hevder videre at piloter fra lavpris-flyselskaper har unnlatt å følge de oppsatte rutene for å klare tidsskjemaet. Som en følge av dette har flyene passert for lavt eller rett over tettbebyggede strøk. Flygelederen og hans kollegaer skal ifølge rapporten gjentatte ganger ha blitt motsagt av piloter når det gjelder informasjon om sikt og hvorvidt flystripen er klar for landing. I tillegg skal noen av flygerne ha brukt radiosambandet for å klage over at deres innflygning ikke ble høyt nok prioritert av kontrolltårnet. - Dette forekommer med økende takt, og skyldes etter mitt syn delvis det aggressivt kommersielle etoset som eksisterer hos noen flyselskaper, skriver flygelederen, som anmoder Chirps ledelse om å gjøre noe med situasjonen før det skjer noe alvorlig. Prioriterer sikkerheten Ryanairs markedsføringsdirektør Tim Jeans avviser kritikken: - Vi tar ingen sjanser når flyene er i luften. Tiden mellom landing og avgang er kortere, men trygghet og sikkerhet er en absolutt prioritet og det er ingenting som vi ville gjøre for å kompromittere dette, sier Jeans ifølge The Times. Også easyJet og Go sier at sikkerhet er av største betydning, og sier de ville se med misnøye på piloter som ikke følger flygeledernes instruksjoner. Har fly fra 80-årene Ryanair ble mandag kritisert av konkurrenten easyJet for alderen på selskapets flypark. Ifølge The Times bruker Ryanair blant annet 20 Boeing 737-200 som ble laget på begynnelsen av 1980-tallet. Selv om flyene ikke må tas ut av drift før om fire år, mener easyJets styreformann Stelios Haji-Ioannou at ryktet til et lavpris-flyselskap som bruker gamle fly «sannsynligvis ikke vil overleve en ulykke».
  10. kjøpte ch "ratt" og pedaler i går på computerworld! Vet at de er utsolgt mange steder i landet, så jeg ville tatt en tlf dit!! pris "ratt" 1990 pedaler 1790,- da med usb port!!
  11. Er det mulig å få noe respons på kvalitiet og funskjonalitet fra noen av dere som har kjøpt dreamflight? Er det verdt pengene?
  12. har du internett dressen til dreamflight?
  13. I en vanlig cockpit er det et panel i taket hvor man finner div sikringer + en hel del andre knaper/lamper! Lurer på hvor disse funskjonene finnes i flightsim? Kan dette panelet trykks frem fra noe sted eller er det rett og slett ikke tatt med? Sturla!
  14. Ja... Det var vel ikke helt slik jeg hadde forventet meg svarene på inlegget mitt her, men for all del, vi fikk jo nesten løst et verdensproblem her!! Personelig vil jeg vel kanskje etter å ha tenkt meg mer om velge å kalle det en simulator!! Sturla!!!
×
×
  • Opprett ny...