Gå til innhold

erlend nåmdal

Members
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Siste besøk

erlend nåmdal's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hvor alvorlig det var skal være usakt. Det får de rette instanser bedømme. http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/27/409509.html Men lurer på er det i grunn ikke slik at det kun skal være et fly på rullebanen? De siste gangen jeg har tatt av fra flesland så har flyet takset ut på rullebanen og stått i hold før det flyet som landet før oss har takset av banen. Det har skjedd med både god og dårlig sikt. Er det ikke lettere å unngå slike situasjoner dersom flyet venter ved stopplinjen mellom taksebane og rullebane til flyet som har landet, evt tar av er klar av rullebanen?
  2. Clarion Hotel Stavanger er ett bra hotell. Bodde der i høst og kan virkelig anbefale det. Med sauna og boblebad i toppetasjen med fin utsikt over byen. Nyopppusset med gode senger.
  3. litt forskjellige vinklinger på VG sin artikkel og DB sin:http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/09/18/378824.html VG prøver å gjøre det dramatisk, enda begge aviser har samme kilde. En kilde som ikke en gang så hendelsen: - Jeg satt lenger fram i flyet og så ikke dette selv. Men det var det vi ble orientert om av kapteinen, sier Hansen. Dagbladet skriver: - Mannen var helt rolig og virket ifølge kapteinen svært sløv. Bortsett fra at han verbalt protesterte på at de skulle tilbake til London, var han på ingen måte aggressiv. Han var heller ikke ruset på alkohol, sier Løvberg. Mens Vg sier: Friidrettspresident Svein Arne Hansen, som var passasjer om bord i SAS-flyet, sier mannen skal ha opptrådt aggressivt, og truet med å hoppe ut av flyet. Et annet sp.mål er om det er relevant info at mannen var fra Nord Afrika. Om han hadde vært en storvokst nederlender så tviler jeg på at VG hadde skrevet det... Selv om døren ikke kunne åpnes, så er det godt kabinpersonalet håndterte situasjonen såpass bra. Det er jo ikke alle flypassasjerer som har samme tekniske info om flydører som brukerene av Flightsim.no
  4. se på denne: http://www.home.no/modalen/fs2004/fs2004.jpg
  5. hehe jo du har ett poeng der.... Men alle stevner jeg har vært på i de siste 5 årene har hatt Dakotaen som en hovedattraksjon..
  6. Hvorfor skal de alltid dra frem den dakotaen når det er ett fly stevne? Greit nok det er ett fint fly, men en har sett det så mange ganger før. Det blir liksom som å gå på flystevne i 2050 for å se på en 737... Nei kom opp med noe mere eksotisk spør dere meg... -erlend- www.radiofetthode.no
  7. Veldig fin side. Godt det enda er noen som klarer å lage enkle fine sider uten masse unødvendige bilder og grafikk.
  8. trodde det var haleroret og ikke understellet de var mest redd for. har hørt historier om haleror som har knekt av pga piloten har gitt for mye rudder. Er det ikke slik på 747 at understellet kan vris, slik at flyet kan lande mest mulig upvind?
  9. Nå er jo pirat versjoner en utmerket måte å få testet ett produkt på. Lastet ned cfs3, fant ut at det var drit. avinnstallerte det og slettet piratkopien. Dermed slapp jeg å gå i en butikk å levere tilbake produktet. Det samme gjelder mp3. En kan høre på en plate i ro og fred. Så om en liker den så går en i butikken og kjøper den på cd/lp. Dette er spesiellt nyttig om en kjøper bruktplater fra nettsteder. Det er ikke alle plateselskaper/artister som reagerer på at folk laster ned piratkopier av musikken deres. Kjenner en som driver ett plateselskap i Bergen (Tellè) På noen av utgivelsene deres står det "All rights of the presented work belongs to the owner or creator of the presented work. Copyright controll. Copying is ok. But don't sell the copy because that's not nice" (Bjørn Torske Trøbbel). Dette er en fin holdning som flere burde adoptere. Men det virker som om jo mere en artist selger, jo mere facistisk blir han på copyright.
  10. Denne gir en bedre forklaring : http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/17/354067.html
  11. Det er en ting dere må tenke på, Lavpris-selskapene flyr jo bare noen få ruter, ruter som de vet er bra passasjerdekning på. Skulle de hatt samme flypark og rutetilbud som f.eks SAS så tror jeg prisene hadde steget betraktelig. Betalte 2300kr for SAS billett tur/retur Helsinki, det er ikke mange transportmetoder som kan konkurere med den prisen...... hilsen en fornøyd SAS kunde
  12. ..men de har da sonet sin straff.... En straff Norge var med på å gjøre så lav så som den ble. Og jeg er redd for at kaprene har traumer de også, det skal en del fortvilelse til for at en kaprer ett fly. En handling som det er toppen 1% sjangse for at en kommer fra uten en eller annen form for staff. Visst en i det helle tatt overlever. Men jeg kan godt skjønne at offerene reagerer.....
  13. fant denne: http://www.airbotnia.fi/en_fleet.htm
  14. Topp har lenge hatt lyst til å fly det flyet
  15. Noen som vet om Air Botnina bruker Avro RJ-85 Avroliner maskinene sine på strekkningen København - Helsinki? Vet at det går mellom Oslo og Helsinki. Evt om noen har den linken til der en kan søke på fligh nr og få opp info om flytype...
×
×
  • Opprett ny...