Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Denne artikkeln kom i et nabofurum tidligere idag. Sorry folkens, dette har drøyd ut litt i tid, men mange brikker mangler fortsatt, men de begynner muligens å falle på plass... Det har kommet meg for øret nå, via diverse mediehus, at DY ser ut til å gå for en langsiktig IC løsning som innebefatter 787 i flåten. Jeg vet også at det har vært STOR pågang fra pressen idag rundt dette for å få en bekreftelse, men sålangt har DY ikke valgt å kommentere dette offentlig. For å lese resten av det trådstarter skriver, pluss reaksjoner, så les mer her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55103 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Trodde de ska kjøpe A330 ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 etter hva jeg har skjønt skal de LEIE A330 i begynnelsen til de får levert sine 787. du må huske at 787 er ennå ikke kommet på markede. de har vell begynnt å ta bestillinger på det. stemmer ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 A330 blit nok kun leasing. Tipper A330 ar kun en midlertidlig løsning inntil B787 flyene er klare. Har også hørt at Norwegian har bestilt A330 simulator for 30 piloter. Noe som tilsier piloter til to maskiner. de har vell begynnt å ta bestillinger på det.stemmer ikke det? Det kan du banne på at de har. Pr dato er det verdens mest solgte ikke fløyet fly før det i det heletatt har flyd. Mener de har inne betillinger på omlag 800fly av B787. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Slik det ser ut nå så skal vel NAS ha ZA003/ZA004/ZA005 ZA005 er jo faktisk allerede bygget og paintet, men må dog tilbake på line for montere ny wing-to-body join. http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/ZA005-full_800.jpg ZA003/004 og 005 vil IKKE være levert først, men DY vil forstatt være blant de første som får den dersom dette stemmer. Den vil antagelivis komme i løpet av andre halvdel av 2011. Derfor leaser de A330 først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Meget bra Norwegian,dette blir god reklame. Alle liker et flyselskap med ny flåte.Får håpe det ikke blir for mye barnesykdommer med så tidlig produserte fly. ( fly nr 3 - 4 og 5) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvis dette er sant, så er det fantastiske nyheter! Håper å se SAS med 787 ifremtiden også. Hvordan er drivstofføkonomien på disse flyene. Hvor mange liter kan en anta at pax vil bruke på kilometeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Fuel Flow eksempel fra optimum LR cruise; FL 390 Weight 420.000 lb Mach 0,854 FF = 5423 lb/hr/eng Gjelder Rolls Royce motoren. Så er det bare å begynne å regne M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hvor er det dere finner info om at de skal kjøpe B787? Hvilke ruter skal norwegian fly med disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 I første omgang blir det vel de nylig annonserte rutene til Bangkok og New York Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.