Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 [size:17pt]Frontier Flying Service VA søker piloter![/size] [size:11pt]Frontier Flying Serive VA utivder stadig sine tjenester. Vi kan tilby en variert arbeidsdag, hvor du selv bestemmer arbeidstid og hvilke utfordringer du ønsker. Ingen dag er lik! Vi tilbyr våre kunder transport av personell og gods fra fjord til fjell, fra by til bygd. Vi har nylig åpnet en ny HUB i Seattle hvor vi kan dekke kundens behov for bussiniss jet. Vi søker deg som er engasjert og ivrig. Våre piloter må like en utfordring da vi flyr i verdens tøffeste områder med tanke på klima og terreng. Vi søker deg som tenker sikkerhet og service. Tar du utfordringen?[/size] Vi ansetter piloter fortløpende så lenge behovet er der. Har du spørsmål relatert til stillingen eller Frontier Flying Service VA? Skriv gjerne noen ord her, eller send oss en e-post! Hva er Frontier Flying Service Virtual Airline? Frontier Flying Service Virtual Airline ble startet i oktober 2009, med bakgrunn i Frontier Flying Service Inc. Frontier Flying Service VA har base i Juneau, AK, og Seattle, WA, USA. Målet med Frontier Flying Service Virtual Airline er å skape ett virtuelt nettverk, hvor personer som benytter seg av Microsoft flightsimulator har muligheten til å ”jobbe” for det virtuelle flyselskapet. Piloter vil benytte seg av en pilot client for www.fsairlines.net for å logge flytid, samt tjene virtuell valuta, slik at selskapet kan gå til innkjøp av flere flymaskiner og ansette flere piloter. Pilotene vil få virituell lønn, som de kan benytte på flyturer eller andre gjenstander. Frontier Flying Service Virtual Airline baserer seg på passasjer og lastetransport i områdene rundt Juneau i Alaska. Vi utfører også ambulansetransport i områdene vi holder til. I tillegg har vi opprettet en HUB i Seattle hvor vi har samme funksjon som i Juneau, men i tillegg driver vi med forretningsreiser. Det vil i hovedsak være pilotene selv som bestemmer når og hvor de vil fly. Noen ganger vil det være oppdrag som selskapet må gjennomføre, da vil det være restriksjoner på hvor "fritt" man har mulighet til å fly, da oppdragene vil ha høyeste prioritet. Det vil bli satt opp scenarioer og oppdrag som pilotene kan fly om de ønsker dette. All kommunikasjon vil foregå på "kontoret". Dette krever at våre piloter har, eller oppretter en konto på www.facebook.com. Frontier Flying Service Virtual Airline vil ansatte piloter sett ut i fra antall fly i selskapets flåte. Flåten består per i dag av 1 stk. Beech B1900C i passasjerutgave og 1 stk. Beech B1900C fraktutgave, 3 stk. DHC-2 Beaver, 2 Beech King Air B200 medic og 1 stk. Cessna Citation II. Hvem kan søke stilling i Frontier Flying Service Virtual Airline? Alle kan i utgangspunket søke stilling som pilot hos oss. Det er ett krav om at du registrerer deg hos www.fsairlines.net. Samtlige ansatte må også ha, eller opprette en profil på www.facebook.com for å få tilgang til "kontoret". Ut over dette er det ingen formelle krav i den forstand. Piloter som er engasjert og ivrige, flyr jevnlig på simulatoren og har god kunnskap innenfor luftfart oppfordres til å søke. Flyerfaring fra flightsimulator vil bli vektlagt under søknadsprosessen. Kjennskap til VATSIM er en fordel, men ikke ett krav. Det forventes med andre ord at pilotene hos oss flyr jevnlig (1-2 turer i uken). Hvordan logger man flytid? Flytid vil bli logget ved hjelp av en pilot client som kjøres i tillegg til simulatoren. Denne klienten vil logge din flytid, hvor du tar av, hvor du lander, fuel forbruk etc. Dette er med andre ord svært realistisk. Databasen lagrer data som din possisjon og flyets possisjon. Stemmer ikke disse overens vil man ikke kunne fly. Piloter som ikke befinner seg på samme flyplass som flyet kan kjøpe seg en virituell flybillett for lønnen de får. [size:14pt][color:#FF0000]Ønsker du å bli en del av Frontier Flying Service Virtual Airline? Bli med i dag! Send en kortfattet søknad til frontierflyingservice_va[æt]hotmail.com å bli med på eventyret![/color][/size] Siter
Daniel Klepp Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Hvilke business-jet'er blir det snakk om? Har selv type-rating på Embraer Legacy og Cessna Citation X Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Vi får en Cessna Citation II fra Miami i kveld. Hvis det viser seg at bussiness markedet blir større en forventet (noe jeg tror) er det Embraer Legacy som står som neste innkjøp på den fronten! Vi betaler typerating for deg Daniel. Siter
Daniel Klepp Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Ok, hvem er det som har den modellen til FS? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Til FS9 har du f.eks Eaglesoft. Siter
Fredrik Wold Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Hehe, skikkelig opplegg rundt dette.. Vært morro å hivd seg på Selv har jeg logga mange timer i B200, men den er nå på lagring i en eller anna hangar da jeg har forelska meg i Piper Cheyenne Men den er ikke på plass hos dere ser jeg, men B200 skal jeg vel alltids klare å blåse støv av Har dere planer om helikopterdrift i framtida? Siter
Jarle Pedersen Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Eaglesoft har denne til både Fs9 og FSX... har kjøpt sistnevnte og akkurat hatt en prøvetur Btw... hvis noen føler de har for mye fritid så ønsker jeg meg selskapets paint på min cessna sitation(FSX). Har filen som paintere bruker på umalte fly. Kontakt meg gjerne på pm hvis dere har tid til dette Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Vi har ingen planer om å påbegynte helikopter drift i den nærmeste tiden. Det er mulig vi etterhvert får en beredskapskontrakt i samarbeid med USCG, da kan det bli aktuelt å kjøpe inn helikopter, men det ligger nok mest sannsynlig på andre siden av julen. Siter
Fredrik Wold Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Heheh, ja okei da;) Mail sendt Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Forøvrig så skal det nevnes at vi er stolte over å kunne presentere den logistikken vi har! I tillegg til å fly vanlige ruteoppdrag iht. fast schedule kan pilotene selv få benytte selskapets flymaskiner til å fly oppdrag de selv måtte ønske å fly! Vi har også "eventer", slik som Norwegian Eagles, med oppdrag som må løses av pilotene. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt pilot om man ønsker å være med på en eller flere av disse forskjellige valgene man har som pilot hos oss. Vi er også stolte av å kunne presentere en meget aktiv pilot/leder stab. Selskapet er også lite nok til at vi begynner å kjenne hverandre noe lunde godt! Høres dette ut som noe som kunne vært noe for deg? Send en søknad da vel! Siter
Espen Sæther Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 vill det noen gang i fremtiden bli planlagt å gå over på ennå større maskiner? som f.eks; 737,747,767 osv osv osv... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Helt klart! Vi vurderer om vi skal lease en Embraer E170. Om dette blir noe av er ennå uklart. Siter
Fredrik Wold Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 hvor lang behandlingstid skal man beregne på søknadene? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Samtlige som har søkt så langt, sjekk e-posten deres. Vi har godtatt samtlige søknader! Velkommen! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Helt klart!Vi vurderer om vi skal lease en Embraer E170. Om dette blir noe av er ennå uklart. Om dere leaser inn JungelJeten så forvent en søknad for meg. Jeg har utsjekk på maskinen etter et år i Air France Regional og hos en privat aktør på Lineage 1000, og jeg er ikke intressert i å kaste inn ratingen mot noe nytt enda. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Du får holde øyen og ører oppe min venn. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. november 2009 Forfatter Skrevet 23. november 2009 De nyeste pilotene våre er nå godt i gang med sine nye utfordringer. Det er mer enn nok av slikt her oppe, vi trenger flere piloter så det er bare å søke folkens! Det er også mulig at vi åpner en sessong HUB i Norge, men det er mulig at kun piloter med ansinitet får fly fra denne HUBen.. Søk nå! Siter
Joakim Hagen Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Blir deppa av å se denne tråden med tanke på at jeg ikke kan noe med VA osv. -.- Lykke til til alle nye piloter!! =) Siter
Jarle Pedersen Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Joakim, er bare å søke det. Du får full opplæring der det er behov. Ikke noe å være redd for Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Skrevet 4. desember 2009 [size:14pt]Vi søker fortsatt piloter! Vi har ledige stillinger, spessielt aktuelt blir dette nå mot jul hvor vi skal fly ut gaver, mat og utstyr til distriktene og de mange forskningsstedene rundt om i Alaska og Washington State! Send din søknad i dag![/size] Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Skrevet 9. desember 2009 Vi har utvidet flåten de siste dagene, vi har blandt annet kjøpt inn en DHC-3 Otter, samt en DHC-6 TWIN OTTER! Nå er det bare å hive seg rundt å sende inn en søknad! Flåten består i dag av: **Aircrafts in fleet:** Beech B1900C passenger (1) Beech B1900C cargo (1) Beech King Air B200 medical (2) Cessna C206 (1) Cessna Citation II (1) DHC-2 Beaver tundra (1) DHC-2 Beaver seaplane (2) DHC-3 Otter (1) DHC-6 Twin Otter (1) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Skrevet 11. desember 2009 Vi har herved gått til leasing av vår første airliner! Dog er denne flymaskinen hovedsaklig i tjeneste som cargofly, noe den også vil gjøre hos oss. For de som ønsker å fly Douglas DC-6A i verdens tøffeste klima, vi venter på din søknad! Det skal forvørig sies at vi krever at piloter som skal ha typerating på DC-6'en har minimum 10 timer i selskapet før de får typeratingen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.