Gå til innhold

MP Carrier OP's


Anbefalte innlegg

Persistence er ordet :D

 

Det er jo knall at du fant ut årsaken til at ikke acceleration eiere ikke klarte å trappe Andrew.

Jeg foretok noen tester sent igår kveld med det i bakhodet at noen hvisket over radioen under MP'n at båten var konfigurert for acceleration eiere i utgangspunktet. Så jeg forsøkte uten AC programmet, og jeg fikk trappet, men katapulten fungerte ikke....akkurat det siste er jo sjangsen for brukerfeil tilstedet he he, men jeg var nødt til å starte AC for å ta av igjen :)

 

Nå er det jo som sagt vanskelig å drive feilsøking når alt fungerer ;), så det ville nok tatt tid før man hadde tenkt på det mest åpenbare..nemmelig at AC ikke var konfigurert for dette sceneriet. Det trodde faktisk jeg siden det ikke stod noe om det på Pensacola siden, var ikke nevnt at det ikke var konfigurert eller at man måtte bruke accel pakken, så jeg tok det for gitt at den faktisk var ready to go.

 

Men takk Andrew for at du løste mysteriet, da er vi vel klar for en ny test iløpet av kvelden.....hvis noen tør? ;)

 

Skal også teste aliasering av flymodeller, må vel være mulig å få til noe ala "common shape library" greiene til Vatsim. Kanskje ikke fullt så avansert som det, men hvis man finner ut hva som identifiserer flytypen hos medspillere, så skulle det ikke være værre en at man re-namer enten noe i aircraft.cfg og/eller mdl filen for å lure FS til å vise korrekt flytype.

 

Tanken er jo da og lage en dummy utgave ved hjelp av en modell man allerede har.

 

Så jeg skal forsøke å lure min FS til å bruke Iris F-16 som visuelle modell som erstattning for AS F-16.

 

Når det gjelder F-14, så finnes det en versjon av samme fly uten acceleration oppgraderingen. Mye mulig at der finnes en versjon av Goshawken også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det viste seg at Arrcab bare var konfigurert for KNPA!

 

Som jeg ser det, kan vi bare hive inn flere hangarskip i Arrcab.dat og teste det ut (man må da måle opp for hvert hangarskip). Men nå nøyer jeg meg med CVN-69 for now. Jeg skal senere minke litt på "arresting area", foreløpig lar jeg det være som det er. Bommer man stygt på kablene, blir det ingen trap...det får være godt nok så langt. Jeg gjorde en ting til...slo av "lateral" et eller annet i Arrcab. Det gjør at sideveis bevegelser ikke ødelegger for en F-16 landing, da den jo har en tendens til å dra ut på tur :smile:

 

Endring av flyets config er beregnet for Acceleration, faktisk. Les hele posten her, og klikk linken til selve setup. Masse fly der.

 

http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=21138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e berre lækkert Thomsen!!

 

Har sett meg nødt til å sjekke ut dette programmet jeg også nå som du har belyst tunnelen. Jeg ser det står en forklaring på hvordan å legge til ting i excel- filen "Make Cable Catch Zone" for dem som måtte ønske det. Jeg tror jeg skal prøve å kopiere ditt arbeid i første omgang, alt jeg ønsker er landing på hangarskip, der det finnes visse krav til presisjon.

 

Takk for info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det har blitt sagt før, .... de gærne har det godt :grin: .

Jeg beundrer diverse pågangsmot og besluttsomhet for å mestre utfordringer, men jeg mener fortsatt at F-16 ikke har noe på hangarskip å gjøre :cry: . Jeg er jo også tilhenger av at FS skal være gøy, men det MÅ ha en viss realisme i leken, eller så blir det bare bobbobb..... :whistle: :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhh, pøhh...i min verden er det ikke sånn. La oss si at F-16 har blitt "refurbished" med nye materialer som tåler langt mer enn dagens (tror slikt er oppfunnet allerede) og tåler derfor hangarskipet. Masse våpen tar den også. Passer helt bra så!!! (Jeg er på et lykkelig 5-års stadium nå, så ikke ødelegg :grin:) Nei bare tuller elns :smile:

 

PS:

 

Jeg kom på en ting. Hangarskipet seiler jo ikke, men er god for 30knop+ med sine cirka 270.000 hester. Så det går an å late som det seiler, ved å sette en passende vind rett forfra. Da vil man under landing få vinden litt fra høyre på flyet, og det blir mer utfordrende å lande.

 

Ja og Ernst får vi vel ikke med på slikt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, ikke bry deg om surpomper og gledesdrepere Andrew! Vi lander hva vi vil, hvor vi vil, tenk. :grin:

 

Men fra spøk til revolver, jeg hører hva du sier Ernst, og bare for å ytterligere fremheve min kunnskapsløshet rundt jagerfly; Hva/hvor/når bruker F16 den hooken til under normale operasjoner, eller altså under hvilke omstendigheter blir den benyttet, og hvor korte baner landes det på?

 

Vedrørende båten trodde jeg vi hadde blitt enig om at Andrew var det best skikkede til å kjøre båten, vi får lage en ship-simulator 2008- porting til deg.

Men det du nevner med vinden var et godt poeng, det gir både mer utfordring, og gjør det lettere kan man vel si. Man vil jo nærme seg båten saktere og min erfaring fra MD-11 og Concorde tilsier at 20 knop til eller fra på approach-speed utgjør en hel del. Samtidig er variabel vind, og sidevind selvsagt en større utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hooken på F-16 benyttes som siste skanse ved overrun rnw, dvs den ikke får stoppet pga snagg eller hevy load( avbrutt takeoff med masse fuel og greier) samt at den også benyttes til og dra de inn i hangaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, takk for det Geir.

Men så det betyr altså at de godt kan ta av og lande med kroken nede, og at det er kabler klare til å ta i mot tabbene på div airforce baser?

 

Skulle jo hatt dette på vanlige fly også, så slipper de og mose understellet i EMAS (de få stedene der det er på plass).

 

Uansett, jeg har endelig blitt arrestert! (Og også katapultet av skøyta igjen).

Så da kan jeg bare bekrefte at "oppskriften" til Andrew fungerer utmerket med FSX SP2, Aerosoft F16, og freeware programmene Pensacola NAS samt "Arrestor Cables" som Pasi tipser om i post 1. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Haha, nei, ikke bry deg om surpomper og gledesdrepere Andrew! Vi lander hva vi vil, hvor vi vil, tenk.

 

Men fra spøk til revolver, jeg hører hva du sier Ernst, og bare for å ytterligere fremheve min kunnskapsløshet rundt jagerfly; Hva/hvor/når bruker F16 den hooken til under normale operasjoner, eller altså under hvilke omstendigheter blir den benyttet, og hvor korte baner landes det på?

 

He he he, jeg gir meg over :grin: . Både du og Andrew skal få leke så mye dere vil :grin: . Jeg trodde JEG var den mest barnslige i dette forumet, men nå har jeg tydeligvis fått konkurranse.......

 

Og Geir har allerede gitt et godt svar på hva hooken brukes til på F-16. Det er ikke så ofte F-16 trenger den nå til dags, men i Starfighter-tiden ble det operert med en uoffisiell rekord-liste om hvem som nådde lengst ut på jordene utenfor Bodø AB :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

He he, F-35 vil nokk bli utstyrt med dette den også, noen som har visket meg i øret at den er enda feitere og tyngre ved en return to base raskt etter takeoff.....faktsik et seriøst issue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig..? nei nå skjønner jeg ikke hva du mener Ernst!

 

Vi har jo så veldig mange veldig unge som oppfører seg veldig voksent på forumet, så noen må derfor bidra med å dra nivået litt ned, syns jeg... :grin:

 

Uansett, takk for inspirasjon, og jeg har lært noe nytt i tråden også. Ante bla ikke at det var stoppe-stropper på rullebaner rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Geir har allerede gitt et godt svar på hva hooken brukes til på F-16. Det er ikke så ofte F-16 trenger den nå til dags, men i Starfighter-tiden ble det operert med en uoffisiell rekord-liste om hvem som nådde lengst ut på jordene utenfor Bodø AB
Det virker som om det er forskjell i prosedyrene til de forskjellige flyvåpnene, Luftforsvaret har jeg aldri hørt har bedt om at kablene skal være klare når de lander, mens USAF (ihvertfall på endel flytyper) alltid ber om å få ha kablene oppe når de lander, det samme la jeg merke til at belgierene gjorde da de ankom Rygge Airshow i år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er normale begrensninger for vekt under landing på hangarskip. Selv om hangarskipsfly er spesielt konstruert for knallharde landinger, så kan man ikke lande fullastet med fuel, dropptanker og bomber. Her må man kvitte seg med store mengder last, hvis man får en plutselig grunn til å avbryte et tokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...