Gå til innhold

Seilfly - Verdens vakreste hobby?


Marius91

Anbefalte innlegg

Veldig fine bilder fra naturen, flyplassen, virkelig god stemning på hanget ;) savner virkelig å fly på hang når jeg ser videoen - ikke minst på påskeleir på Frya i Gudbrandsdalen. Også bra med video fra klubbmiljøet. Hvilken flyplass er det på slutten? Minner meg litt om Sogndal...

 

Hvilke andre flyplasser ser vi på filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første flyplassen er vårt hjemsted ENHD (Karmøy/Haugesund), deretter bærer det av sted mot Bømoen på Voss. Litt film langs hardangerfjorden, men den siste flyplassen er jeg faktisk usikker hvor er - har ikke vært der selv :)

 

Ja leirene er noe av det morsomste hele året, alle har samme interessen og det blir mye flyging! Klubben pleide å dra over til Elverum (fløy faktisk) før min tid, og det er noe jeg håper vi kan få til igjen!

 

Synd sesongen går mot slutten! Men litt hang må det være mulig å få til i vinter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullebane 24 på siste flyplass + omgivelsene --> må være Sogndal! :)

 

Flott film med bra bildekvalitet. Vet du hva slags kamera som er brukt?

 

Det eneste jeg henger meg litt opp i, er musikken, dvs. at det brukes musikk med sang til. Jeg synes det av og til kan avlede oppmerksomheten, f.eks. teksten i "Tir na noir". Men selve musikken er akkurat så stemningsskapende og fin som den bør være til seilfly.

 

Denne filmen er bra PR for klubben!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er i alle fall det avklart :)

 

Jeg er usikkert på hvilket kamera det er, men det er en liten håndholdt sak, utrolig hvor bra kvaliteten har blitt på disse!

 

Tja, det med musikken kan kanskje være sant, men personlig synes jeg musikken passer veldig bra. Ikke bare fordi det er stemningsskapende, men også fordi det er lokalt for oss her på Haugalandet - hvor vår "målgruppe" med kommende seilflygere befinner seg.

 

Hvorfor nettopp Vamp blir brukt i alle filmene som ligger ute vet jeg ikke, har ikke spurt han som lager dem egentlig! :)

 

Det som kanskje er litt artig, er vel at Øyvind Staveland som er Mr. Vamp "himself", er sønnen til skolesjef og grunnlegger i Haugaland Seilflyklubb! Men vil ikke tro det har noe med det å gjøre :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...