Gå til innhold

Ser dette ut som noe?


Anbefalte innlegg

Etter Andrews tilskudd til flightsim-norge begynte jeg å leke litt med modeller selv. Har absolutt minimal efaring med 3d-modellering fra før, så ikke døm alt for hardt.

Har ingen blueprints eller noe, alt av mål er hentet fra google maps.

 

entc.jpg

 

Skal prøve å gjøre noe av det, men har ingen garantier. Neste steg blir å legge til "leading edge"-taket. Har et par bilder av terminal-bygget, men ikke nok til å lage texturer. Enda en god stund til jeg kommer så langt.

 

Hvis noen med mer erfaring enn meg har lyst å bruke dette som et utgangspunkt, bare rop ut så skal jeg sende det jeg har så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å oppdatere litt i lunsjpausen min. Det ble en del vanskeligere å gjøre det bra uten tegninger og bilder som viser detajler, og mye deltajler vil kreve at jeg redesigner så og si alt. For øyeblikket vil jeg prøve å lage noe som ser litt mer realistisk ut enn Microsoft sine modeller, uten at det går ut over FPS eller søvn.

 

entc2.jpg

 

Neste steg blir byggene til Flybunkring, Lufttransport og Avinor. Hangaren til Widerøe ser bra ut i Andrews scenery, eneste er texturer som mangler.

Må også ta meg en fototur for å finne texturer.

 

Gjentar: Har ingen tegninger over flyplassen. Alle mål er ca-mål tatt fra kart, og detaljer er laget ut fra hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, detaljer tar mye tid, ting som man ikke hadde tenkt over to ganger når man ser det i simulatoren. Må få kommet meg ut for å ta mer detaljerte bilder, og noen som kan brukes som grunnlag til texturer. Har noen gamle bilder, men det har skjedd en del endringer siden den gang de ble tatt.

 

Har også brukt et par ting fra Sketchup som jeg er usikker på om blir bra å bruke i flightsim, og om det evt finnes innebygde fs-modeller man kan slenge inn.

 

Hvis noen har et par tips om ting jeg bør gjøre og ikke gjøre, så er det hjertelig velkommen.

 

Slenger med et bilde med en liten oppdatering. Håper bare det blir noe av det her i FS.

 

entc3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk eksportert modellen min til gmax, men ting jeg har gjort om til komponenter ( for lettere modellering) ble ikke eksportert. Er det noen som har erfaring med dette og evt en løsning? Lastet ned en trial verson av Sycode sin 3ds-eksporterings-plugin. Kan det være denne som har problemer?

Litt kjipt å ikke få med gatene, siden det var de jeg brukte mest tid på.

 

Edit: Fikk til. Måtte prøve å feile litt, men til slutt gikk det.

Slenger med et par bilder, selvom ikke mye er nytt.

 

entc4.jpg

 

entcgmax.jpg

 

Må få sett hvordan den ser ut i FS for å få litt mer motivasjon. Ellers trengs fortsatt texturer, noe jeg tror kommer til å kreve mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilde er klart. Har brukt over 4 timer bare i dag til å prøve å få modellen inn i FS. Leste mye på nett om hvordan man skulle gå frem, men måtte til slutt konkludere med at det var bortkastet lesning som bare forvirret. Å lese SDK-dokumentasjonen blandet med egen kunnskap fungerte best.

 

Skal prøve å ikke kjede dere med alt som er galt med sluttproduktet, men jeg begynner å tvile på at det er noe jeg kan dele med det første.

 

minentc.jpg

 

Myyyye som gjenstår. Lurer på om alt må lages på nytt på en eller annen måte før det kan brukes i FS.

Håper det ser greit ut så langt hvertfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dette til FSX eller FS9? Eller begge?

 

Hovedsaklig til FSX siden det ikke er noe NA til den, men hvis det er ønskelig kan jeg alltids prøve å få den til å kjøre i FS9 også.

Blir nok enda en stund til, for sånn jeg ser det nå må alt bygges opp på nytt del for del. Texturer blir vanskelig når alt er en stor modell, og for øyeblikket kan man ikke kjøre for nært terminalbygget uten at flyet krasjer.

 

Skal prøve å gjøre det så tilgjengelig som mulig for alle hvis det en gang blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...