Andrew Thomsen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Photoscenery Gardermoen, 20cm data, sommer og vintertextur. Høst og vår i en oppdatering når jeg har lært meg DET også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Flotters! Ser kjempebra ut! Bruker du autogen på trærne eller har du plasser dem ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 STEIKE!!!.....dette var bra Andrew! Blir vel kanskje også videreført på de andre flyplassene som du har laget? Gleder meg til dette..... :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Trærne er plassert manuelt. Noen i grupper, mange tre for tre, plassert etter skyggen av det virkelige treet. Ikke noe knussel her i gården :grin: Det vil koste meg cirka 2500-3000 kroner. Men hva er vel en slik kostnad i forhold til å f.eks bygge egen cocpit og slikt? Ikke mye som jeg ser det. Det dere ser er 25cm data fra Norgeibilder. Det jeg kjøper blir 20cm data. PS: Kan nevne at når jeg slår av AI Traffic har jeg 60 fps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Pent arbeid! Og på toppen av dette hadde det jo vært konge med en rekonstruksjon av taxiways, terminal, twr, osv.,(med ekte bilder og farger) sånn som det er blitt gjort i NorAp 2004. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Det blir ingen rekonstruksjon av NorAp. Det har jo Arne Sundsbø sagt til dere utallige ganger, men dere hører jo ikke etter! Ikke myrd meg for dette, men NorAp har for dårlige texturer som ikke passer inn i FSX. All respekt for NA, men dette blir kun mitt eget løp. Rettere sagt: NorAp må gjerne hive seg på. For eksempel all masingen om GULT. Det gir jeg blaffen i, for da må jeg sitte i årevis og lære meg FS9 teknikker. Det gidder jeg ikke. Godta den måten jeg gjør det på med default runways og slutt å mase om farger. Uviktig! Men så kan jeg jo si dette: Airports of Norway (som det kommer til å hete fremover)...er åpen for alle som vil bidra med bygninger. Da vil jeg ha ferdige bygninger som jeg kan sette rett inn og ikke et halvferdig prosjekt JEG må gjøre ferdig. Sitter jo her med snart 20 flyplasser og drukner jo snart i min egen greie. Men gi meg ferdige gmax bygninger som jeg bare kan sette rett inn...så skal jeg vedde for at at det blir fart i FSX. Get my drift? God helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Mente ikke å virke masete. Kom bare med et ønske, da jeg personlig synes det hadde vært kult om NOEN kunne lage et FSX scenery uten å måtte bruke default runways, bygninger, taxiways osv. Det blir liksom så... tja.. "FSX". Men synes det er en bra start å få til såpass detaljert photoscenery av ENGM Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Dette er bare meget bra. Sansynligvis det flotteste i FSX til nå. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Dette var snasent, Andy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Ja det ville vært fint om flere laget bygninger...selv satser jeg nå på bedre ground til flere av flyplassene. Første prioritet er å gjøre en flyplass noenlunde innbydende, bygninger kommer stort sett i siste rekke da dette er mye arbeid. Jeg som alle andre kunne godt tenke meg gmax terminal og tårn på flyplassene i det minste, men jeg håper flere kan ta seg av de oppgavene...da jeg selv har kommet til et punkt jeg er "mettet" med oppgaver :wink: Til uka starter jeg sannsynligvis med innkjøpt photo til ENGM. Ellers er en oppdatering av Norske Broer på gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. september 2009 Premium Medlem Del Skrevet 21. september 2009 Jøssåbevares, du går grundig til verks Andrew, snart er du i klasse med ORBX. Ser veldig bra ut dette, og jeg skulle gjerne ha hjulpet til hadde jeg forstått hvordan. Hva med en forståelig "tutorial" om hvordan lage bygninger i GMax?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Tysk Grundigkeit, Ernst :grin: Jeg er litt tilbakeholden med å lage en tutorial. For det første finnes det mange på nett (spesielt på FSdeveloper Wiki), og for det andre er det en skikkelig stor jobb. Hvorfor lage på nytt ypperlig materiale som allerede finnes? Se denne linken: http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Exporting_a_GMax_object_into_FSX Det burde være en god begynnelse for FSX. Tutorialen går videre via en link nederst på siden. Vil anbefale alle å gå gjennom denne, og så kan vi ta spørsmål i etterkant - no problem! Ellers er de viktigste tipsene dette: Slett alle flater som ikke kan sees på en bygning. Alle gulv, klipp bort alle flater som er usynlige. Editable mesh/polygon tool for å fjerne gulv, slice tool for å klippe bort annet. Bruk aldri default "cylinder" i gmax...da får du en million vertices og en liten antenne kan dra ned hele sceneryet. På høyre side i gmax, sett sylinder til max 8 kanter og kun en seksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nye taxiways - må det integreres i selve photoscenery'et eller må det legges til "oppå" med GMax? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Nei. Enten du lager runways/taxiways med ADE eller gmax vil de dekke over det samme i photosceneryet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.