Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. september 2009 Premium Medlem Del Skrevet 17. september 2009 Take off og landing med A2A Accu-Cub i typisk Bodø-vær, 15-20 m/sec østavind. Beklager at jeg ikke gadd forandre skjermoppløsningen, så Fraps har deformert Cub`n en smule. Snurr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 God grafikk og alt sånnt! Så en Cessna ( den svenskregistrerte) kom inn og landa over 25 i går når jeg var på vei hjem fra hangaren, så utfordrene ut å lande da! Sto nærmest i ro i lufta til tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 :grin: :grin: :grin:..... Artig film....den letter fort på halen, ja. Jeg kjøpte A2A cub'en i går, og var ute på tur i Tongass med en nervøs «Helga» (som lurte på om jeg hadde ppl :blush: ). A2A cub'en er virkelig bra. Kjempefin til VFR og naturopplevelser. Men, pass på vekten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. september 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. september 2009 Takker, både Åge og Gunnar. så utfordrene ut å lande da! Sto nærmest i ro i lufta til tiden. He he, så lenge vinden går i samme retning som banen, går det greit med mye motvind. Jeg hadde for noen år siden en baksetetur med Cub i fjellheimen nord for Røssvoll, hvor vi faktisk fløy baklengs ei stund :grin: . Artig film....den letter fort på halen, ja. Jeg kjøpte A2A cub'en i går, og var ute på tur i Tongass med en nervøs «Helga» (som lurte på om jeg hadde ppl ). A2A cub'en er virkelig bra. Kjempefin til VFR og naturopplevelser. Men, pass på vekten! :grin: ja, hun derre Heidi er morsom, men litt for mye vekt å drasse på, det er jo ingen Super Cub :whistle: . Jeg lettet på halen med vilje, bruker bremsene for å ballansere i motvinden, og presser ned halen igjen når jeg gir på gass...... Cub`n reagerer meget realistisk og er en nytelse å fly . Kanskje på tide å møtes online i en slags Cub-club, nå som så mange har skaffet seg dette leketøyet . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Artig kontroll av vinden dette her Ernst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hehe! Ikke lenge før du lander på balkongen hjemme hos deg.. Flott film Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hehe! Flott og artig film, Ernst! Pleier alltid å sammenlikne med Cub hvis jeg ser et sted hvor det er mye vind... "Trenger ikke et high-tech jagerfly til å ta av vertikalt der, holder med en Cub" :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. september 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. september 2009 Jøss, takk for mye besøk. Artig at en filmsnutt vekker såpass interesse . Helt rett Petter, Cub`n takler mye vind, så lenge den kommer rett forfra. Men det er under forutsetning av at man ikke skal noen steder :grin: . Hehe! Ikke lenge før du lander på balkongen hjemme hos deg.. God idè Einar :grin: . Det hadde sikkert latt seg gjøre, men det spørs med take off`n etterpå........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tuch and go? :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.