Gå til innhold

Useriøs service og trist hendelse


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Det er alltid slik at de etablerte snakker dritt om de nyetablerte, dette på tross av at de etablerte taper marked i forhold til de nyetablerte. Dette er ikke bare et fenomen i flybransjen, men vi ser det over alt.

 

De etablerte er sjallu på de nyetablerte og hevder det må være ugler i mosen til den nye konkurrenten, framfor å ta affære i egen bedrift. De ettablerte sitter på gjerdet og ler av de nyetablerte og sier at de ikke vet hva de gjør, og at de snart går konkurs. For vi, de etablerte, har så mye erfaring og vet best. Det de etablerte vet er hvordan de skal gjøre det på den gamle måten, ikke den nye måten.

 

Det er en grunn til at Norwegian gjør det bra, og grunnen er at kundene ønsker produktet Norwegian. Da kan SAS sitter der på haugen å si hva de vil, for Noewegian vet at de gjør ting rett. De vokser og de stjeler kunder fra SAS.

 

Det blir for dumt å rakke ned på Norwegian når norwegian ikke gir "gratis" mat, kaffe, aviser etc. Det er nettopp dette som gjør at Norwegian gjør det bra. Norwegian vet at passasjerer klarer seg godt uten den bedritne flymaten, og har fjernet kostnadene som følger med dette, og dermed lavere bilettpriser.

 

Det blir billigere for de resisende å spise god mat før, eller etter reise. Hvem ønsker å betale 300-400,- ekstra for et tørt rundstykke, en kopp med kaffe og en avis?

 

Norwegian har skjønt hva kunden ønsker.

 

Vi får ikke akkurat servert mat, drikke og en gratis avis når vi tar bussen eller toget heller.

 

 

Norwegian har absolutt skjønt hva kundene ønsker, utvilsomt mye sannhet i det du skriver her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi da økonomi og inntjening eller service og kundebehandling, to helt forskjellige diskusjoner men munner ut i et felles mål..

 

Jeg tror Norwegian også har gjort det som skal til for å bli et solid fundament i Norge og det ekstra tilbudet og alternativ vil jeg ikke være foruten selvsagt, jeg står fast på at kundebehandlingen kunne vært bedre, men det speiles også i andre selskap så Norwegian er ikke den store syndebukk her, hoved konklusjonen min må være at små ting gjør ofte store utslag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang jeg fløy med SAS fra KRN til KSD via ARN

 

Jeg skulle ha ferie i 2 uker i Karlstad i Sverige, da jeg bodde i Nord Norge, så tok det ikke lang tid ekstra å kjøre til Kiruna for å fly til Karlstad i Sverige.

Jeg fikk veldig billige billetter fra SAS.se, på 1250 kroner tur/retur KRN-KSD-KRN via ARN, å fløy da med Skyways, da de ikke var i Samarbeid med SAS.

 

Så ble det sykdom oppe i nord å jeg dro til flyplassen på KSD å snakka med noen for Skyways, å forklarte situasjonen at jeg måtte få første og beste fly ut i fra KSD til KRN, å jeg fikk et fly klokken 0630 dagen etter, isåfall så skulle dette kosta med 4500 og booke om, men så var de samarbeidsvillig og at jeg betalte ikke ett øre, å ble booka KSD-ARN-CPH-OSL-TOS faktisk! :o Ikke KSD-ARN-KRN som jeg egentlig skulle fly, bestemora mi var med da vi var på flyplassen, å hun begynte å nesten å gråte for hun var så glad at jeg slapp å betale i det hele tatt! Der snakker vi service fra høyeste hold!

nå skal dette sies at dette var for 4-5 år siden.

 

Greit det var en lang omvei, men jeg klagde ikke.

 

Så SAS/Skyways er ikke noe drittselskap, er bare at man må lese på terms and conditions da man booker, så slipper man det styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Jeg tror ikke vi må bli helt historieløse nå.

 

For det første, så ønsker jeg meg ikke tilbake til den tiden der en billett mellom ENEV og ENGM kostet 4000-5000 kr (selv om det var servering om bord).

 

Man kunne selvsagt kjøpe såkalte miniprisbilletter, men de var jo stappa med restriksjoner

(man måtte være borte mellom en helg, man måtte reise til og fra de samme flyplasser, ikke mulig og endre etc). Disse restriksjonene var jo laget slik at næringslivet ikke skulle kunne benytte dem.

 

Nå har nå hovedsakelig to kategorier av billetter, full pris uten restriksjoner og billigbilletter med restriksjoner.

 

Siden selskapene (båre Norwegian og SAS) er avhengige av et viss salg av fullprisbilletter, så må det være forskjell mellom disse og billigbillettene.

 

At det blir ett gebyr av endring per billett, skulle egentlig bare mangle. Ellers så ville de undergrave fullprisbilletten. Mange kredittkortselskaper (eks. Mastercard) belaster Norwegian med ett gebyr (prosetandel) for hver transaksjon. At de dytter det over på kunden, er ikke så rart (kunden betaler jo dette uansett).

Men siden jeg har et Bank Norwegian kort, så slipper jeg dette gebyret.

 

Det samme gjelder bagasje. Kundene må betale uansett. Nå er det bare de som har bagasje som betaler. Før måtte også de som reiste lett, subsidiere de som hadde bagasje.

 

Så jeg vil takke Norwegian for å gjøre det mulig for oss vanlige dødelige å fly i dette landet. Før var det jo bare folk med dress som inntok flysetene (de som ikke betalte billettene selv), samt en kvote/restplasser med noen "heldige" vanlige folk.

 

Lykkelig for dagens tilstand:

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...