Gå til innhold

Jagerfly kolliderte under flyshow

Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Hva i all verden? Den uttalelsen der var litt som å si at en tilfeldig bilulykke er en god grunn til å ikke kjøre bil. Jeg har vært på minst to-tre airshows hvert år de siste 12-13 årene og har enda til gode å se et krasj eller "jævelig ekstrem" flyging, det meste, ihvertfall her i vesten, foregår under svært strenge rammer og pilotene som flyr display blir konstant overvåket, brytes noen av reglene (som f.eks å fly for lavt, eller for nært publikum) så blir de med en gang bedt om å avbryte displayet sitt og lande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du synes det, men jeg synes sammenligningen din var litt ute på jordet.

Jeg jobber i flybransjen og jeg flyr kansje mer en de fleste.

Ingen problemer med det.

Men drar ikke på hverken fly show eller pylon racing.

Det er ekstremt.

Jeg kjører bil på normal måte, ingen problemer med det heller.

Men drar ikke på billøp, hverken rally eller F1.

Det er ekstremt.

Og en ting skal jeg kunne bevise hvis jeg må.

Det skjer flere alvorlige ulykker pr flytime under flyshow en i vanlig luftfart.

Det skjer flere alvorlige ulykker pr kjørte km i billøp en i vanlig trafikk.

Jeg liker veldig dårlig at jeg muligens kunne ha betalt for å se menesker strekke grenser så langt at de og andre omkommer.

Og det for å imponere meg.

Jeg liker ikke å se det, og jeg liker dårlig tanken på å muligens stå i nedslagsfeltet for bil eller fly.

Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...