Tom Knudsen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3218311.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjartan berg Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hoff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det blir litt feil å si at de kolliderte under et airshow, siden MAKS ikke starter før om to dager. Trist sak uansett, og det er jo heller ikke første gangen Russian Knights er innblandet i ei ulykke. Jeg skulle veldig gjerne likt å se dem i lufta dog, men da må man jo nesten til Russland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Tittelen står ikke helt i stil med hva som står under skjedde i forbindelse med flyshowet MAKS 2009, søndag ettermiddag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Huff! Det var veldig trist å lese om denne ulykken og akkurat om Russian Knights!!! Jeg som har tenkt å være der den helga! Men vrient å få permisjon fra jobben pga planleggingsdager + skolestart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Var ikke disse på Gardermoen? under flyshowet der oppe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jo, det stemmer, de var der i -94, og så krasjet tre av dem i Vietnam i -95, hvor fire piloter omkom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Stygt, og trist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 En god grunn til at jeg IKKE drar på flyshow. Har sett to, og havari på begge. Alt skal være så jævelig ekstremt og spektakulært. Er det helt slutt på det elegante ved flyvning??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hva i all verden? Den uttalelsen der var litt som å si at en tilfeldig bilulykke er en god grunn til å ikke kjøre bil. Jeg har vært på minst to-tre airshows hvert år de siste 12-13 årene og har enda til gode å se et krasj eller "jævelig ekstrem" flyging, det meste, ihvertfall her i vesten, foregår under svært strenge rammer og pilotene som flyr display blir konstant overvåket, brytes noen av reglene (som f.eks å fly for lavt, eller for nært publikum) så blir de med en gang bedt om å avbryte displayet sitt og lande. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Mulig du synes det, men jeg synes sammenligningen din var litt ute på jordet. Jeg jobber i flybransjen og jeg flyr kansje mer en de fleste. Ingen problemer med det. Men drar ikke på hverken fly show eller pylon racing. Det er ekstremt. Jeg kjører bil på normal måte, ingen problemer med det heller. Men drar ikke på billøp, hverken rally eller F1. Det er ekstremt. Og en ting skal jeg kunne bevise hvis jeg må. Det skjer flere alvorlige ulykker pr flytime under flyshow en i vanlig luftfart. Det skjer flere alvorlige ulykker pr kjørte km i billøp en i vanlig trafikk. Jeg liker veldig dårlig at jeg muligens kunne ha betalt for å se menesker strekke grenser så langt at de og andre omkommer. Og det for å imponere meg. Jeg liker ikke å se det, og jeg liker dårlig tanken på å muligens stå i nedslagsfeltet for bil eller fly. Derfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.