Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. august 2009 Premium Medlem Del Skrevet 14. august 2009 Ikke så lenge etter at Chuck Yeager var den første som brøt lydmuren i 1947, startet jakten på å nå mach2 ! Dette var en utrolig spennende tid i flyhistorien, og det ble stadig flyttet grenser for hastighet og høyde. Jetmotorene var ikke kommet så langt i utviklingen, så for å oppnå de helt store hastighetene brukte de rakettmotorer. Det var flyvning med høy risiko og langt forbi de teknologiske kunnskaper man hadde på den tiden. X-1 var en slik prototyp, og med den passerte man 2 ganger lydens hastighet, og nådde opp i så stor høyde at flyet mistet normale flyegenskaper. Xtreme Prototypes har laget en fantastisk fin modell av X-1, hvor man elegant blir hensatt til de ekstreme 50åra. Både modell, lydkvalitet og flyegenskaper er førsteklasses, og det er både interessant og utfordrende å føre flyet tilbake til basen, etter å ha snust på verdensrommet. Veien nedover går i glideflukt, og det er som å lande en Starfighter uten motorkraft, man får bare EN sjanse. Topp underholdning og mye svette, men det er en god følelse å mestre slike ekstreme utfordringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Og jeg som trodde du var opptatt med â overleve i dobbeltdekkere i Rise Of Flight! Imponerende shots! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Han ble vell lei av å ende opp ned på bakken, så han bestemte seg for at nok er nok. Hvis de ikke kan ta han igjen så kan de heller ikke skyte han ned. Spørsmålet er om han kom ned med hjula først denne gangen. Bildebeviset er ihvertfall ikke å finne. Nydelig uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 så høyt kom jeg med default f18 også, i allefall FL460 et eller annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Har siklet på den pakka der en god stund! Mye spennende flyhistorie med test flyene til USAF og NASA på 50, 60 og 70 tallet. Om bare noen kunne lage en av NASA's lifting body farkoster til FSX.... (beviset på at selv et badekar kan fly!) Lifting bodies Og som vanlig Ernst, fantastiske screenshots! Minner meg om filmen "the right stuff" hvor vi følger blandt annet Yeager da han bryter lydmuren med X-1 for første gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det var mange instrumenter og visere å holde styr på der :crazy: Utrolig flotte bilder. Men bevis fra landing kreves etter dine siste eskapader med dobbeldekkere i det siste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. august 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. august 2009 Og jeg som trodde du var opptatt med â overleve i dobbeltdekkere i Rise Of Flight! Imponerende shots! :grin: det er et tøfft yrke å drive "dogfighting" med gamle dobbeltdekkere, gjennomsnitts levetid er ikke mange døgnene, så her gjelder det å ha en avslappende hobby. Tenkte det kunne være hyggelig å fly i fint vær, langt over skyene, i maskiner som de færreste har hatt gleden av å nyte :grin: . Spørsmålet er om han kom ned med hjula først denne gangen. Bildebeviset er ihvertfall ikke å finne. Du skal nå alltid mobbe en stakkar, og faktisk så klarte jeg til slutt å lande anstendig :cry: . Men jeg må innrømme det ble skrotet en del prototyper før jeg klarte å venne meg til seilflyegenskapene til en rusten dampveivals :grin: Er redd jeg var så konsentrert på final at det ble ingen målfoto. Får høre med stasjonssjefen på Edwards, om han spanderer et fly til på meg. Hørte rykter om at jeg kunne få droppe fra en B-29, så da må jeg vel plage noen til å ta landingsbilder... :cool: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. august 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. august 2009 Åååj, takker folkens, her kom det mange kommentarer mens jeg skrev svar på de første . Tom, tror F-18 hadde fått alvorlige problemer hvis den skulle prøve å holde følge med meg. Jeg var over 100000 fot på det meste, og da gikk flyet ballistisk uten løft fra vingene :cool: . Minner meg om filmen "the right stuff" hvor vi følger blandt annet Yeager da han bryter lydmuren med X-1 for første gang. Samme her Jens-Ole, jeg kjente meg igjen fra "the right stuff" , og fra selvbiografien til Yeager. Utrolig spennende tid, og jeg er enig i ditt ønske om ny prototyp. Hvem vet, folkene bak Xtreme Prototypes går ikke først og fremst etter hva som er mest populært, men velger modeller som er spennende !! Tør anbefale X-1, da modellen er meget nøyaktig gjennomført! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Dette oser det historie av, xtreeme prototypes legger virkelig sjela i sine addons, kan anbefale X-15 også. Heh, kan vel ikke direkte anbefale denne siden jeg ikke har den...ennå men jeg har full tillit til Ernie og xtreeme Litt off-topic, men X-15 gruser høyderekorden til X-1...ikke helt uventet da he he, det er en stund siden jeg hadde den installert, men hvis jeg husker riktig, så var jeg oppe i 250 000 ft (rekorden er 354,200 ft) før jeg spann ut av kontroll, men det var vel pga begrensede ferdigheter fra min side lol, og egentlig, så er vel kanskje x-15 mer en rakett enn ett fly Og som vanlig, vakre bilder, ser fram til B-29 droppet og en utfyllende foto reportasje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Tom, tror F-18 hadde fått alvorlige problemer hvis den skulle prøve å holde følge med meg. Jeg var over 100000 fot på det meste, og da gikk flyet ballistisk uten løft fra vingene cool . he he he, litt forskjell det, men hva er det med FSX da, for det så jo helt dønn likt ut på FL460 også.. Noen som har kommet seg ut i space med et fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.