Gå til innhold

Nyt dreamfleet/Flight1 produkt


Jimmy Nielsen

Anbefalte innlegg

hei.

 

du blir skuffa nå: ingen md80 fra dreamfleet. Jeg ble glad, for de skal lage en Cessna 310 "[stort

 

Men først skal de vel gjøre ferdig Archer'n.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

Syns det ser ut som at Dreamfleet gruppen heller mer og mer til å bli en slags ny FSD gjeng som kun designer GA fly. Jada, jeg vet at de har A340 og 727 in the works, men det er jo kun Cessna prat på forumet deres.

vel, det ryktes at fs2004 blir mye mere GA rettet enn tidligere. Er visst 11. sept. som kan ha noe med det å gjøre. men DF kommer med A340, 727. men først kommer nok Piper Archer, eller nærmere bestemt Nels Anderson's Archer (han som driver flightsim.com). Han har en Archer i virkeligheten, og den kommer fra DF. tro kopi både panel og exteriør. kommer med ny text-o-matic utgave også. flyet er seff. laget med gmax og er en fryd å fly "[smil]" har flydd noen måneder med det.

 

for de som ikke vet hvordan en cessna 310 ser ut så er den slik.

 

Jan Roar Rød

 

[ 15-04-2002, 00:35: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at der er lidt latterligt at Flightsimulator vil bestå af hovedsagligt GA-fly fremover. Meningen med en flysimulator for almindelige mennesker er jo at de skal få en følelse af at kunne styre en stor airliner, de små GA-fly kan næsten alle der har råd, få certifikat til (ved ikke om der faktisk er optagelseskrav til civil "GA-certifikat"), men dette kan ikke lade sig gøre lige så let og "billigt" med airlinerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

Syns det ser ut som at Dreamfleet gruppen heller mer og mer til å bli en slags ny FSD gjeng som kun designer GA fly. Jada, jeg vet at de har A340 og 727 in the works, men det er jo kun Cessna prat på forumet deres.

Vi får sette vår lit til POSKY, de flyene får vi jo gratis. Bare synd at de ikke kommer med panel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kan tenke på to grunner til at man velger å gå mer i retning av GA/småfly både hos Dreamfleet og Microsoft:

- Ved å simulere små enklere fly kan man komme mye nærmere en virkelig simulering enn med de store flyene. De store flyene har så mange og så kompliserte systemer at det er umulig å gjengi dem helt slik de er i virkeligheten. Dette ser man spesielt at MS gjør; Cessna 172/182 og og Beech Baron er vel de mest avanserte standardflyene. Jo større flyene blir jo mere forenklete blir de også.

- Grafikkmotoren i FS har, som den har hatt hele veien, store problemer med å gjengi bevegelse i stor fart, spesielt kombinert med lav høyde. Med småfly i 100 knop får man se de mest detaljerte teksturene osv, mens i større fart blir det grove teksturer og ferre autogen-objekter..

 

Av de 2 grunnene har jeg egentlig venta på at MS skal sette mere fokus på mindre fly, og satse mere på dette.

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jimmy Nielsen: Jeg syntes at der er lidt latterligt at Flightsimulator vil bestå af hovedsagligt GA-fly fremover

Jeg tror ikke vi skal feste for stor lit til hva ryktemakerne klarer å produsere. Jeg liker GA enormt godt selv, men jeg kan bare ikke forestille meg at FS2004 (eller hva den måtte bli døpt) utelukkende vil dekke GA. Skal de klare å fortsette suksessen med FS2K2 kommer de ganske sikkert til å fortsette og snappe opp hva entusiastmiljøene ønsker og fortsette med å levere en FS med bredde.

 

Skulle så galt være at ryktemakerne får rett, så har vi jo en bråte med talentfulle designere der ute som helt sikkert kan gi oss det vi ønsker.

 

Jeg er ihvertfall ikke bekymret "[stikk"[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de nå skulle bestemme seg for å gå mer i retning GA (ok for meg), så bør det vel gjøres sånn at GA-fly (både eksisterende og nye) blir oppdatert iht flydynamikk, paneler, og funksjoner (bedre/flere radioer, GPS osv). Bår det gjelder større fly vil vel disse fremdeles være med, men i heller eksisterende format (dårlige panelmessig). Det er vel ingen glede i å fly standard 737/747 med standard panel? Regner med de fleste som brenner for heavy metal kjøper en del addons, som DF737, PIC767, eller A3xx?

 

Men det burde vært MYE mer heavy metal fly som AI fly inkludert i pakken. Hvis GA-delen blir oppdatert, håper jeg det blir en del snacks - fugler, dyr på bakken, lukten av vafler i nærheten av GA-parking (whups, det var visst på kjøkkenet det "[stort ), skikkelige små-sceneries (ikke bare storbyer).

 

Men selv GA delen trenger en oppdatering: Bedre og flere radiotyper med flere/mindre funksjoner. Trykk kabin kontroll, bedre småflytrafikk (var *heftig* mye trafikk i Stavanger i dag), skikkelige seilfly, microfly, termikk, bedre værgenerator (må kraftig oppdateres). Osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...