Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 [size:11pt][color:#000099] ------------------------------------------- ------------------------------------------- Ut over sommeren vil vi belage oss på slike "bookinger" som over. Her er det førstemann til mølla prinsippet som gjelder! Du booker en flight ved å skrive ett innlegg om det i denne posten. Når du booker en flight, skal du etter beste evne benytte den flymaskinen som er satt opp. Du SKAL fly med det selskapet som er satt opp for ruten! :grin: Er du ikke 100% sikker på om du kan delta eller ikke, la vær å booke! La heller de som virkelig har planer om å stille få denne bookingen istedet! I hovedsak skal vi fylle opp samtlige av avgangene før vi begynner å lage "ekstra" ruter. Dette vil i praksis si, at er du sistemann så må du finne deg i det du får av rute. Eventuelle spørsmål? Kjør ivei! Hver pilot blir selv ansvarlig for å innhente rute for den aktuelle ruten de skal fly. -------------------------------------------[/color][/size] [size:11pt][color:#000099] SCENERY CHARTS[/color] [/size] ----------------------------------------------- [size:14pt][color:#FF0000]Tørr du vente? Du er hjertlig velkommen med på turen![/color][/size] :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Skrevet 15. juni 2009 Booker Britannia, TUI fra Oslo. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Jeg synest sannelig du kunne planlagt noe som sammenfalt bedre med C1 utsjekk i både Norge og Danmark, men men... Siter
Petter Tandberg Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 SAS 737 fra OSL på meg Gleder meg! Blir en approach utenom det vanlige. Siter
Tommy Hansen Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Angående utsjekken din Gunnar, så ja,det hadde vært ideelt,men med chartermål langt nede i syden blir det for sent å ha avgang 8-> Avgangen vi har nå er sen nok i seg selv. Ikke mulig å flytte sjekken en time tidligere da? Wow,fullbooka allerede. Tror du må sette inn ekstrafly Ivar! Selv om plassen på Samos tilsier det motsatte :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Gøy at så mange blir med! Ivar; Er det totalt forbudt å spørre om å kanskje å få et annet selskap...? Stemningen blir mye mer charteraktig dersom man kommer i et lyseblått Thomson/TUI fly, enn vanlige SAS... :grin: :whistle: Siter
Espen Sæther Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 ja altså da var de fleste SAS avganger opptatt..^^ venter fler;) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Skrevet 15. juni 2009 Steike! Fullbooket allerede ja, ser ut til at vi får sette opp litt flere avganger! Når det gjelder flyselskapene så ser jeg de ut i fra hvilke ruter som er satt opp i virkeligheten, samt flyselskap. Ålesund vil derfor ikke få noe TUI til Samos. Skal forhøre med TUI og SAS om de har flere fly å stille med, stay tuned! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Skrevet 15. juni 2009 Etter harde forhandlinger fikk vi ett ekstra fly fra TUI, og to ekstra fra SAS! Det vil ikke være rom for flere ekspanderinger denne gang, rett og slett da Samos ikke har plass til alle flyene! :grin: Siter
Espen Sæther Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 da tar jeg den ene SAS 737-700 da;) så ble jeg med denne gangen å Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Skrevet 15. juni 2009 SAS har blitt chartret med avgang både fra Oslo og Ålesund. :grin: Siter
Espen Sæther Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 tror jeg hiver meg på AES denne gangen jeg da;) 737-700 AES på meg:) Siter
Petter Tandberg Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Ivar; Da "rebooker" jeg, dersom det er lov? :grin: Fra SAS 737-700 (OSL) til TUI 737-800 fra OSL! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Skrevet 16. juni 2009 Siden det er deg så skal du få lov til det Petter, det er jo ingen andre som har lagt "beslag" i ruten hittil. To ruter igjen fra Gardermoen, førstemann til mølla! NB! Det er ikke lov å hamstre.. :grin: Siter
A L Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Ja, men da bytter jeg avgang til OSL hvis det går? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Skrevet 16. juni 2009 Bytting av selskap, den er grei, men ut over det får man holde seg til det man har booket, hvis ikke blir det litt av en jobb for meg å flytte dere fram og tilbake. :grin: Siter
A L Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 nei, men da syns jeg det systemet fungerte dårlig Siter
Bobbo Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Da fikk jeg "fridag" og hiver meg med; SAS B737-700 fra Oslo Blir spennende dette Ivar... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Skrevet 16. juni 2009 Hehe, skal du slå deg vrang nå da Alexsander? :grin: Knall Jarl, setter deg opp nå! EN plass igjen folkens! Bli med til kanskje den mest utfordrende flyplassen i Europa! :grin: Siter
A L Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Nei nei, Ivar.. skal ikke det. Jeg flyr fra AES jeg Siter
Norvald Oslvold Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Da tar jeg den siste flighten 737 fra OSL Haakon Olsvold Siter
Espen Sæther Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 steike dette kan jo bli morro angående plassen på flyplassen:) kan jo bli morro å se hvordan ATC takkler dette^^ Siter
Kim Vanvik Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Kunne tenkt meg å være med på denne turen, så den litt sent ser jeg. Så lurer på om jeg kansje venter på OSL på en luke og hiver meg med, med en chartret COA 757. Siter
Tommy Hansen Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Noen som blir med å fly landingsrunder på Samos imorra? Jeg garanterer at dere trenger treningen folkens! :grin: Møt opp 1900 norsk tid,I'll be there hvertfall. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Skrevet 16. juni 2009 Skal høre med mine kontakter, får se om vi kanskje får lånt ennå en 737 fra SAS.. Men kan ikke love noe (med andre ord, må se litt på plassen der nede..) :grin: Hvis dere skal trene, så er ikke "landingsrunder" nok. Sett dere GODT inn i prosedyrene, VOR DME med andre ord! Husk også at tyrkerne ikke vil ha dere inn i luftrommet som er noen få NM øst for Samos! Får jeg høre at dere er på "right downwind" på søndag så er det siste turen dere har med NE. :grin: Siter
Tore Urvik Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Som en av de som ønsker flest mulig aktive ATC’er og piloter på VATSIM, er det med litt blandede følelser jeg skriver dette. Jeg får nå heller la det stå til. Når det på dette samme forum en uke før denne flighten annonseres er annonsert at det skal være utsjekk av ny C1 kontroller i Norge, og i Danmark også samtidig – rett og slett et større VACCSCA-event - så finner jeg det litt rart at mange av de aktive norske pilotene velger ”å stikke av” før morroa starter. Jeg trodde i min naivitet at piloter søkte online for å få ATC, og ATC’er søker online for å få ”virkelige” piloter. Hvis man likevel skal fly utenom når det foregår events, så kan man jo like gjerne fly offline / holde på med ATC-simulator hele gjengen, for å sette det på spissen. Det å få organisert C1-utsjekker er en komplisert prosess, som krever involvering fra mange parter og organisasjoner. Det kreves også visse trafikknivåer for å kunne gi bestått. I Norden er vi desverre ofte skremmende nær det faktum at vi ikke har nok, og det er ikke mange månedene siste nettopp det skjedde. Det er derfor trist at dette arbeidet ikke settes pris på, og jeg frykter at det kan gå ut over motivasjonen både til de som organiserer events, og kanskje også kontrollerene det er snakk om i hvert enkelt tilfelle. Dette kan nesten sammenlignes med å logge av en gitt ATC-posisjon like før Norwegian Eagles skal av gårde, for så å logge på igjen like etter at dere er kommet i lufta. Hvor hyggelig hadde det vært? Jeg oppfordrer dere til å utsette avreisen med en time, for å støtte opp om å få flere aktive ATC’er i landet. Takk for oppmerksomheten. Kind regards, Tore Urvik Training Director VACCSCA - http://www.vaccsca.org accsca5@vaccsca.org Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.