Gå til innhold

Norwegian Eagles - Samos, Greece! Sun 21 Juni!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

[size:11pt][color:#000099] Norwegian_eagles_small.jpg

 

-------------------------------------------

 

Flightboard_SMI.jpg

 

-------------------------------------------

 

Ut over sommeren vil vi belage oss på slike "bookinger" som over. Her er det førstemann til mølla prinsippet som gjelder! Du booker en flight ved å skrive ett innlegg om det i denne posten. Når du booker en flight, skal du etter beste evne benytte den flymaskinen som er satt opp. Du SKAL fly med det selskapet som er satt opp for ruten! :grin:

 

Er du ikke 100% sikker på om du kan delta eller ikke, la vær å booke! La heller de som virkelig har planer om å stille få denne bookingen istedet!

 

samos_airport.jpg

 

I hovedsak skal vi fylle opp samtlige av avgangene før vi begynner å lage "ekstra" ruter. Dette vil i praksis si, at er du sistemann så må du finne deg i det du får av rute. ;)

 

Eventuelle spørsmål? Kjør ivei!

 

Hver pilot blir selv ansvarlig for å innhente rute for den aktuelle ruten de skal fly.

 

-------------------------------------------[/color][/size]

 

[size:11pt][color:#000099] SCENERY

 

CHARTS[/color] [/size]

 

-----------------------------------------------

 

[size:14pt][color:#FF0000]Tørr du vente? Du er hjertlig velkommen med på turen![/color][/size] :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Angående utsjekken din Gunnar,

så ja,det hadde vært ideelt,men med chartermål langt nede i syden

blir det for sent å ha avgang 8->

Avgangen vi har nå er sen nok i seg selv.

Ikke mulig å flytte sjekken en time tidligere da? ;)

 

Wow,fullbooka allerede. :o

Tror du må sette inn ekstrafly Ivar! Selv om plassen på Samos tilsier det motsatte :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Fullbooket allerede ja, ser ut til at vi får sette opp litt flere avganger!

 

Når det gjelder flyselskapene så ser jeg de ut i fra hvilke ruter som er satt opp i virkeligheten, samt flyselskap. Ålesund vil derfor ikke få noe TUI til Samos. ;)

 

Skal forhøre med TUI og SAS om de har flere fly å stille med, stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med mine kontakter, får se om vi kanskje får lånt ennå en 737 fra SAS.. Men kan ikke love noe (med andre ord, må se litt på plassen der nede..) :grin:

 

Hvis dere skal trene, så er ikke "landingsrunder" nok. Sett dere GODT inn i prosedyrene, VOR DME med andre ord! Husk også at tyrkerne ikke vil ha dere inn i luftrommet som er noen få NM øst for Samos! ;) Får jeg høre at dere er på "right downwind" på søndag så er det siste turen dere har med NE. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en av de som ønsker flest mulig aktive ATC’er og piloter på VATSIM, er det med litt blandede følelser jeg skriver dette. Jeg får nå heller la det stå til.

 

Når det på dette samme forum en uke før denne flighten annonseres er annonsert at det skal være utsjekk av ny C1 kontroller i Norge, og i Danmark også samtidig – rett og slett et større VACCSCA-event - så finner jeg det litt rart at mange av de aktive norske pilotene velger ”å stikke av” før morroa starter. Jeg trodde i min naivitet at piloter søkte online for å få ATC, og ATC’er søker online for å få ”virkelige” piloter. Hvis man likevel skal fly utenom når det foregår events, så kan man jo like gjerne fly offline / holde på med ATC-simulator hele gjengen, for å sette det på spissen.

 

Det å få organisert C1-utsjekker er en komplisert prosess, som krever involvering fra mange parter og organisasjoner. Det kreves også visse trafikknivåer for å kunne gi bestått. I Norden er vi desverre ofte skremmende nær det faktum at vi ikke har nok, og det er ikke mange månedene siste nettopp det skjedde. Det er derfor trist at dette arbeidet ikke settes pris på, og jeg frykter at det kan gå ut over motivasjonen både til de som organiserer events, og kanskje også kontrollerene det er snakk om i hvert enkelt tilfelle.

 

Dette kan nesten sammenlignes med å logge av en gitt ATC-posisjon like før Norwegian Eagles skal av gårde, for så å logge på igjen like etter at dere er kommet i lufta. Hvor hyggelig hadde det vært? Jeg oppfordrer dere til å utsette avreisen med en time, for å støtte opp om å få flere aktive ATC’er i landet.

 

Takk for oppmerksomheten.

 

Kind regards,

Tore Urvik

Training Director

VACCSCA - http://www.vaccsca.org

accsca5@vaccsca.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...