Gå til innhold

Kommer det en helt ny simulator kanskje?


Tom Arild Hansen

Anbefalte innlegg

Mathijs Kuk.. Eeeh.. Kok sier:

It is indeed a new simulator (but with roots as far back as FS1) we will discuss later in much more detail. It is NOT however a direct replacement of FSX but a simulator dedicated to a specific role (that of the pilot flying) in specific aircraft (several airliners). Very focused on these specific parts of a simulator.

 

I can however also say that we are at this moment testing game engines to see which would be suitable to make a complete new 'SDK open' simulator that will be intended as a replacement for FSX. This is however a huge multi million dollar project. Of course we do have big parts, like much scenery and aircraft but it still remains a daunting task. Right now this is not linked to the IFCS and only a discussion topic.

 

Så vet vi det, og er det fra disse gutta. Så MÅ man ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ja hvordan disse skal få til det MS ikke fikk til, og gjøre butikk ut av dette, skjønner ikke jeg, men krysser alt jeg har av lemmer for at de skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Mirakler og mirakler, om flysimulatoren forandrer seg til et ekte fly det er et mirakel, eller at Golf GT,n min har forandret seg til en LP560 sort sådan over natten, det er et mirakel.

 

Det og lage software er ikke mirakel, men R&D, koding, kompetanse, mange år, og en innvestor eller eier som har tid og troa på at tiden som innvisteres vil gi payback.

 

Aerosoft har laget mye bra, men det er vell kansje en av de mest piratkopierte løsningene på markedet, etter hva jeg har hørt....og det ligger vell ikke det største potensiale i en software som er så dårlig beskyttet,eller at utvikler ikke klarer og kode bedre løsninger. desverre.

Men jeg ønsker og håper like mye some dere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerosoft har laget mye bra, men det er vell kansje en av de mest piratkopierte løsningene på markedet, etter hva jeg har hørt....og det ligger vell ikke det største potensiale i en software som er så dårlig beskyttet,eller at utvikler ikke klarer og kode bedre løsninger. desverre.
I såfall er ikke potensialet i FS særlig stort heller, da det ikke er sikret noe bedre enn det Aerosoft sine produkter er. Uansett så er det umulig å stoppe piratkopiering, så i stedet for å bruke masse tid, ressurser og penger på å lage noe som blir knekt dagen etter at produktet blir sluppet, så ser jeg heller at utviklerene investerer den tiden, ressursene og pengene i produktet sitt. Gode produkter selger, samme hvor mye piratkopiering det er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Selv MS FLIGHTSIMULATOR er et marginalt produkt, det er rett og sett for snevert i forhold til det som er brukt av ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja inntjeningen er nok ikke helt i forhold til kostnadene av utviklingen. Og det er vårt problem. Det som driver FS er "game" reklamen; dette at FS selges mer som et "spill". Jeg setter "spill" i apostrofer fordi jeg vil alltid mene (ut fra mitt "nerdete" synspunkt) at FS er en simulator og ikke et spill...og det vil jeg alltid mene. FS har begynt å snike seg inn på mer "seriøse" brukere, som piloter. På grunn av knallgode tredjepartsutviklere som PMDG, RealAir, Carenado og jeg kommer ikke på resten. X-Plane har alltid appelert til en annen gruppe på grunn av bedre flight dynamics. Her på berget har den ikke vært det store på grunn av mangel på scenery. Hvorfor? Jeg tror det er fordi vi bor i et av verdens flotteste land, og er bra bortskjemte med "scenery" i forhold til andre land. OK man har det samme i andre land også. Forskjellen er at VI har det rundt oss hele tiden, overalt! I det siste har X-Plane lesset på med scenery, og hva skjer? Jo, plutselig vokser X-Plane gruppen som bare det.

 

Fra en annen vinkel: Vet dere hvorfor Fly II døde? Teknikken var jo langt forbi FS og på høyde med X-Plane hva flight dynamics angår. De som prøvde PMDG 757 og 777 for Fly II vet hva jeg snakker om. Men den døde fordi den ble brutalt dyttet ut på det heslige "markedet" lenge før den var ferdig.

 

Den som lager en ny simulator skal tenke grundig og lenge over alle nettopp nevnte aspekter før man setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært bedre å heller fokusere på x-plane jeg da. Har ikke prøvd den selv men det blir nok ikke lenge til den blir installert her. Ser jo ut som det ligger et skikkelig potensiale i den, det som mangler er jo litt payware-standard fly og scenery. Synes det blir litt dumt å lage enda en simulator, da blir bare addonutviklerne spredt og det blir færre addon til hver av simulatorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forsåvidt det ville være bedre om tråder ble stengt, enn at de bare ble fjernet i tilfeller som dette.

 

Men uten å være moderator så tror jeg du finner svaret på hvor tråden ble av hvis du leser overskriftene på de andre aktive trådene på forsiden av kaffekroken.

 

Hint: Kommer det en helt ny simulator kanskje?

 

Noen ganger er det så dårlige overskrifter at det er vanskelig å få med seg, men denne gangen ser jeg ikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...