Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

midnightsun_0.preview.jpg

Hei alle!

http://www.yr.no/nyheter/1.6617025

I anledning at midnattsolen stadig dekker flere områder av Nord-Norge, inviterer jeg samtlige VATSIM piloter til å bli med på en VFR tur i midnattsolen sent i kveld og inn i natten.

Avgang fra Leknes (ENLK) er kl. 23:00 lokal tid. Vi fortsetter så til Stokmarknes, Skagen (ENSK) med en liten stopp, før vi fortsetter til Harstad-Narvik, Evenes (ENEV). For den gjennomsnittlige VFR pilot som flyr en C172 vil man lande ca. kl. 00:00 lokal tid, altså en times flygetid. Distansen er på ca. 80NM.

For de ivrigste, så er det muligheter for å fortsette til Tromsø, som er kun ett lite steinkast unna, sett i Nord-Norsk sammenheng. Strekker man seg 85NM nordover kommer man til byen som feirer midnattsolen i natt, og ett naturlig endepunkt for denne kvelden.

Du kan selv velge flytype, stort eller smått. Det stilles INGEN krav til piloten, så lenge du klarer å finne fram til de respektive flyplassene.

For de som måtte ønske deg, kan vi holde kontakt på voice: ts.vaccsca.org, vi holder oss på det generelle chat rommet der.

Blir du med, gi gjerne ett tegn på dette slik at vi får ett anslagsvis antall som tar vingene fatt i natt. Flytype kan også være nyttig å se.

Vi sees i midnattsolen venner!

Skrevet

Har ikke hørt at det skal være noe ATC i området i det gitte tidspunkt. Om man føler seg klar for å bli med, kunnskapsmessig er en vurdering opp til hver enkelt. Grunnprinsippet er jo uansett, har du null niks peiling på hvordan VATSIM og tilhørende programvare fungerer er nok det best å starte så smått å utforske mulighetene på en øde flyplass i Sibir før man begir seg ut på en groupflight. ;)

Hele vitsen er jo at man flyr sammen, så om du vil fly fra Helle må du jo få lov til det, dog jeg ser ikke grunnen til å starte fra en annen flyplass når man setter i stand en GROUP flight. :D

Skrevet

tenkte Helle siden den er "min" flyplass. ;)

har hatt meg et par turer på vatsim så byner og få det brent inn i hjernebarken.

men tenkte jeg skulle hive meg med siden dette er det området jeg kjenner meg best i. alle fall VFR.

så ikke bli overrasket hvis det står en Cessna 206 rund 23:00 og venter ;)

Skrevet

Kjør på Lars-Petter! Du får heller svirre litt rundt i nærområdet mens vi "trege" forsøker å komme oss fram til destinasjonen. :grin:

Simon, vi bruker ikke dette innlegget til instruksjon for hvordan man kobler opp på VATSIM. Du får nesten lage ett nytt innlegg til dette. ;)

Skrevet

Måtte melde pass i kveld diverre. Fekk uventa besøk ramlande inn dørane idet eg skulle traske opp trappa og barrikadere meg på loftet :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...