Gå til innhold

SK2633 ESGG-EDDF "Alvid Viking"


Gjest Niclas Andersson

Anbefalte innlegg

Gjest Niclas Andersson

Tack Paulo och alla ni andra för alla fina kommentarer :)..jätteroligt att posta mina screens här

 

- Landvetter sceneryt är Swedflights

 

- Texturerna på skyerna är ActiveSky graphics och jag använder även FS9Bloom som ger snyggt och realistiskt ljus

 

- Min dator är inte den senaste utan det är en 3.2 P4 som jag klockat upp till 3.7 med en effektiv procesorkylare plus 5 fläktar i chassit. Grafikkortet är ett 8800GTb också det överklockat. Har bra inställningar i FS9.cfg och har låst Fps på 29 där den ligger stadigt även med alla högupplösta Fex moln, addons, Ai osv. På Frankfurt sceneryt tillsammmans med PMDG ligger Fps på mellan 20-29 beroende på hur mycket Ai som finns framför en. För ännu mer spara Fps så kör jag Active Sky Advanced Och Radar Contact på min laptop via WideFs ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Andersson

Bakktexturerna är gjorda av Lennart Arvidsson och finns att ladda från filbiblioteket här på Flightsim.no

 

Fex finns att köpa Här. Fex är egentligen för FSX men fungerar alldeles utmärkt i FS9 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Andersson

Ja, du har helt rätt Tom ;)..Bara att välja path till FS9 och installera. Mina moln kör jag i upplösningen: cumulus 32bit/1024 & cirrus 32bit/512.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Andersson

Okej Tom, tack för tipset :)..Jag märker iofs ingen försämrad Fps vid 1024 och SHD clouds men kan testa 512 efter min flygning mellan ESGG-ESNN som jag gör nu ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...